בשורה: מערך האוטובוסים הנגישים יורחב לבינעירוני

צבי טסלר No Comments on בשורה: מערך האוטובוסים הנגישים יורחב לבינעירוני

בשורה טובה לאנשים עם מוגבלות. משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנגישים את קווי האוטובוסים הבינעירוניים בפריסה ארצית, גם לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים. הפעימה הראשונה של המיזם תחל ביום ראשון הקרוב ותכלול 19 קווים בינעירוניים ב-37 רשויות מקומיות מדרום ועד צפון.

אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב החליטה על הרחבת השירות המונגש באוטובוסים בינעירוניים לקווים רבים בכל רחבי הארץ. השירות יינתן באמצעות אוטובוסים מונגשים המותאמים לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים. אוטובוסים אלה מצוידים במעלון להעלאת כיסא גלגלים, דלתות נגישות ומקום ייעודי לעיגון כיסא הגלגלים.

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מחייב כיום הנגשה מלאה של האוטובוסים לאנשים בכיסאות גלגלים רק בקווים העירוניים. למרות זאת, במטרה להקל על אנשים המתניידים בכיסאות גלגלים לנסוע בתחבורה הציבורית הבינעירונית, הוחלט להרחיב את השירות המונגש לקווים נוספים.

השרה רגב: "אנו משיקים היום שלב חדש בהנגשת התחבורה הציבורית לאנשים עם מוגבלות. למרות שהחוק מחייב אותנו להנגיש רק קווים עירוניים, החלטנו להרחיב את השירות גם לקווים בינעירוניים, על מנת לצמצם את הפערים ולהרחיב את חופש התנועה של אלה מאיתנו שנאלצים להיעזר בכיסא גלגלים לצורך התניידות יום-יומית. משרדנו ימשיך לדאוג לכל המגזרים ולכל קבוצות האוכלוסייה, במרכז ובפריפריה, על מנת להבטיח שכל אחד ואחת, בכל פינה במדינה, ייהנו מאותה רמת שירות ומהתחשבות בצרכיהם הייחודיים".

לאחרונה קידם משרד התחבורה, יחד עם הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וחברת אגד, פיילוט להנגשת קו 470 בין באר שבע-ירושלים, במסגרתו הופעלו ארבעה אוטובוסים מונגשים. לקחי הניסוי מיושמים בשירות החדש, המוטמע בקווים רבים נוספים.

בשנתיים הקרובות (2023-2024) ירחיב המשרד את השירות המונגש לכ-45 קווים בינעירוניים נוספים, באמצעות 115 אוטובוסים נגישים. זאת, בהתאם להצטיידות מפעילי התחבורה הציבורית ושדרוג תשתיות התחנות והמסופים.

צוות של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מיפה את צרכי הנוסעים ברמה ארצית והחליט על הקווים שיונגשו על בסיס מספר קריטריונים. הצוות החליט על מתן עדיפות להנגשת אוטובוסים ביישובים בני יותר מ- 10 אלפים תושבים שאינם מקושרים באמצעות רכבת ישראל ואין בהם פתרון התניידות בינעירוני הולם לאנשים עם מוגבלות.

הפעימה הראשונה תחל ביום ראשון הקרוב ותכלול 19 קווים בינעירוניים ב-37 רשויות מקומיות מדרום ועד צפון. בין היתר יופעלו קווים מונגשים לאילת, דימונה, ערד, אפרת, בית שאן, שפרעם, כסייפה, טבריה וצפת.

יודגש כי יש להזמין מראש נסיעה מונגשת במוקד חברת האוטובוסים הפועלת באזור. זאת, מאחר ובשלב זה רק חלק מהאוטובוסים שמשמשים את הקווים הינם אוטובוסים מונגשים ויש לתאם את זמן הנסיעה לפי זמינותם. ניתן לבצע את ההזמנה בכל יום עד השעה 16:00 עבור היום שלמחרת. בימי שישי וערבי חג ניתן לבצע הזמנה עד השעה 12:30 עבור מוצאי שבת ויום ראשון. בדומה לשירות העירוני, ניתן להעלות לכל אוטובוס רק נוסע אחד בכיסא גלגלים.



0 תגובות