בנו של ה"שאה" האיראני ביקר בכותל המערבי

בנצי לייזרוביץ No Comments on בנו של ה"שאה" האיראני ביקר בכותל המערבי

יורש העצר האיראני ובנו של השאה רזא פהלווי, בירך בביקורו ברחבת הכותל המערבי: "לשלום, לחופש, לביטחון, כבוד האדם, לחיות ביחד. אני מברך את אנשי איראן וישראל"

צילום: הקרן למורשת הכותל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביוזמת שרת המודיעין, השרה גילה גמליאל, יורש העצר האיראני ובנו של השאה, רזא פהלווי ורעייתו, הגיעו הבוקר (שלישי) יום הזיכרון לשואה ולגבורה לביקור ברחבת הכותל המערבי.

את פניו קיבלו רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב, אשר הסבירו לו על חשיבות הכותל המערבי לעם היהודי לאורך הדורות ואת מציאות החיים בעיר ירושלים כעיר שמכבדת את חופש הפולחן לכלל הדתות.

בזמן הצפירה, יורש העצר האיראני עמד ברחבת הכותל לצד הדגל המרכזי יחד עם מאות מתפללים שנכחו במקום. רב הכותל המערבי נשא עימו פרק תהילים, ויחד הם התפללו לשלום האומות והעמים בין ישראל לאיראן.

יורש העצר התרגש מהביקור, וחתם בספר האורחים של הכותל: "לשלום, לחופש, לביטחון, כבוד האדם, לחיות ביחד. אני מברך את אנשי איראן וישראל".

השרה גמליאל ציינה בפניו את ההתרגשות מביקור מסוג כזה דוקא כאן בכותל המערבי, שמהווה מסר של שלום ותקווה לעולם כולו. את הביקור סיימו בסיור במסלול החדש במנהרות הכותל המערבי.

"שאה", לפי ויקיפדיה, הוא תוארם של מלכי פרס והאימפריה הפרסית הקדומה. מוחמד רזא שאה פהלווי היה השאה האחרון של איראן, ששלט עד המהפכה האיראנית בהנהגת האייתול'ה חומייני ב-1979. המהפכה הפכה את איראן ממדינה אוטוקרטית, פרו-מערבית, מונרכית, תחת שלטונו של השאה מוחמד רזה פהלווי, לרפובליקה אסלאמית-תיאוקרטית תחת שלטון האייתוללה ח'ומייני. פהלווי גורש מהמדינה על ידי קואליציה של אנשי דת מוסלמים, פעילים סוציאליסטים ואנשי שמאל. הוא מת במצרים ב-27 ביולי 1980, בגיל 60.

לאותה מהפכה, קדמו רפורמות ושינויים מרחיקי לכת שיזם השאה בראשית שנות ה-60 בשלל תחומים בחברה האיראנית. בין היתר הענקת זכות בחירה לנשים ושינויים כלכליים משמעותיים שגרמו לתסיסה רבה בקרב העם האיראני והובילו למהפכה ולשלטון האייתולות ששולט באיראן כיום.



0 תגובות