פניה ללפיד: דאגה עמוקה מהדברים שאמרת בארה"ב

אבי יעקב 4 Comment on פניה ללפיד: דאגה עמוקה מהדברים שאמרת בארה"ב

עסקנים בנושא חיזוק הקשר בין ישראל לתפוצות פנו לראש האופוזיציה לפיד והביעו דאגה מדבריו בפגישה עם הפדרציות היהודיות בארה"ב: "זריעה של מחלוקת ודה-לגיטימציה"

לפיד נואם במחאה צילום: Arie Leib Abrams/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מר שלמה ורדיגר וד"ר אירווינג לבוביץ', יושבי ראש של עמותת "עם אחד" לחיזוק הקשר בין ישראל לתפוצות, שלחו בשלישי מכתב לראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, והביעו "דאגה עמוקה" מדבריו בפגישתם האחרונה של הפדרציות היהודיות בניו יורק השבוע.

בפגישותיו בארצות הברית עם מנהיגי הפדרציה הציג לפיד את הרפורמה המשפטית כפגיעה במדינה היהודית ודיבר סרה בממשלה ובראשיה בפני המנהיגים היהודים.

במכתב הם אומרים כי "אנו רואים באמירותיך זריעה של מחלוקת ודה-לגיטימציה לא רק של ממשלת ישראל הנוכחית, אלא של ישראל עצמה בעיני העולם, הן בעולם היהודי והן מחוצה לו". הם הוסיפו כי "דבריך המתארים את הממשלה כ"קיצונית" ו"לא דמוקרטית" מסכנים את היחסים בין ישראל ליהודי העולם".

המכתב מסתיים באמירה: "ישראל יקרה לכל אחד ואחת מאיתנו. אנו גאים בדמוקרטיה התוססת שלה ובצמיחתה המדהימה. אנו דורשים כי מכאן והלאה תימנע מרטוריקה מזיקה ומתלהמת נגד ישראל וממשלתה במהלך פגישות בתפוצות".

"אנו כותבים לך כדי להביע את דאגתנו העמוקה מאמירותך בפגישה עם חברי הפדרציות היהודיות בניו יורק השבוע", נכתב במכתב המלא. "כארגון הפעול לחיזוק הקשר בין ישראל ליהדות התפוצות, אנו רואים באמירותיך זריעה של מחלוקת ודה-לגיטימציה לא רק לממשלת ישראל הנוכחית, אלא לישראל עצמה בעיני העולם, הן בעולם היהודי והן מחוצה לו.

"ישראל היא דמוקרטיה התוססת, בה הדיון הפוליטי הוא לא רק מבורך, אלא קריטי, אך הוא חייב להתבצע מתוך אחריות. בתפקידך כראש האופוזיציה, מתפקידך לבקר את הממשלה. עם זאת, אין בכך כדי להצדיק ערעור של השלטון מחוץ לגבולות ישראל, קריאה ליהודי התפוצות להתנגד לממשלה, ותקיעת טריז בין ישראל ליהודים ברחבי העולם.

"בדבריך האשמת את הממשלה הנוכחית בכך שהיא "הקיצונית ביותר בהיסטוריה… גורמת נזק לביטחון, לכלכלה, ללכידות החברתית וליחסים עם יהדות התפוצות". הסוגיות שעומדות בפני ישראל כיום הן שנויות במחלוקת, בלשון המעטה, וחלקים גדולים מאוכלוסיית ישראל תומכים במדיניות הממשלה ורואים בה תוצאה של ההבטחות של בחירות. אי לכך יש חוסר תום לב בהאשמות לפיהן הממשלה פוגעת בדמוקרטיה הישראלית והן בקריאות ליהודי ארה"ב להתקומם כדי להגן על ישראל מהמנהיגות שלה.

"בעוד שאנו יכולים להתווכח לגבי התועלת ואיכות המדיניות והתפקוד של הממשלה הנוכחית, הרטוריקה שלך המאפיינת את הממשלה כ"קיצונית" ו"לא דמוקרטית" מסכנת את היחסים בין ישראל ליהודי העולם. חשוב מכך, כאשר הצהרות כאלה עוברות לתקשורת המיינסטרים, הן גורמות לדה-לגיטימציה לישראל עצמה, ובהמשך מהוות סכנה ממשית לביטחונן של קהילות התפוצות. כשתחזור לישראל, אנו בתפוצות נצטרך לתמודד עם ההשלכות הפוטנציאליות של עוד יותר אנטישמיות, הנגרמות על ידי המילים שלך.

"ישראל יקרה לכל אחד מאיתנו. אנו גאים בדמוקרטיה התוססת שלה ובצמיחתה המדהימה. אנו דורשים כי מכאן והלאה תימנע מרטוריקה מזיקה ומתלהמת נגד ישראל וממשלתה במהלך פגישות בתפוצות".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    לפיד הפך להיות גיס חמישי מחרחר ומסית
    ומוציא שם רע על ישראל

  2. 3

    לפיד ואביו תמיד היו מסיתים ומוציאים שם רע על עם ישראל

  3. 2

    חייבת להיות דרך חוקית לסתום לאיש הזה את פיו. הייתי מאשים אותו בבגידה!!! (למרות שהכל נובע מטפשות מופלגת, המכוסה במלל בלתי פוסק, ובסיסמאות לקוחות מהתקשורת…)