במעמד בניו וחתניו: הושק ספר הלכה לע"נ הגר"נ קרליץ זצ"ל

נתי קאליש No Comments on במעמד בניו וחתניו: הושק ספר הלכה לע"נ הגר"נ קרליץ זצ"ל

במעמד מרגש שהתקיים בביתו של מרן הגאון רבי ניסים קרליץ זצוק"ל בבני ברק, ראה אור הספר "בנתיבות ההלכה", הכולל פסקים, הנהגות, הדרכות ועוד. כיבדו בנוכחותם בניו וחתניו של מרן זצ"ל, אשר נשאו דברים על מעלת סידור הדברים בכרך מהודר | גלריה

21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מעמד כביר ורב רושם נערך בבית מרן הגאון הגדול רבי נסים קרליץ זצ"ל, לרגל הוצאה לאור של ספר זכרון לע"נ מרן זצ"ל, בהשתתפות בניו הרבנים הגאונים הג"ר אברהם ישעיה קרליץ שליט"א רב בהכנ"ס הליגמן, הג"ר יצחק קרליץ שליט"א, וחתניו הג"ר שריאל רוזנברג שליט"א הג"ר מנחם מנדל לובין שליט"א הג"ר אהרן אוסטרן שליט"א, הג"ר צבי שבח רוזנבלט שליט"א מרא דאתרא ב"ב, הג"ר חיים אריה הוכמן עורך הספר חוט שני, ועוד מגדולי תלמידיו.

הספר נערך ע"י מערכת "בנתיבות ההלכה" שע"י ארגון "והגית", והוא יוצא לאור כחלק מסדרת ספרי "בנתיבות ההלכה", שהכרך הנוכחי כרך נ"א הוקדש לזכר ולע"נ מרן זצ"ל.

הספר כולל פסקי מרן החזו"א כפי ששמעם מרן זצ"ל ונמסרו על ידו, פסקי מרן זצ"ל, עובדות והנהגות, הנהגות בהוראה, הדרכות בדרכי הוראה, הליכות בית דין, מכתבים ואגרות, ועוד.

במהלך האירוע הפליגו הרבנים הגאונים שליט"א בשבח הספר וברכו על הוצאתו לאור, הג"ר שריאל רוזנברג שליט"א העלה על נס את תורתו של מרן זצ"ל שאינה פוסקת, וגם עתה אחר פטירתו היא פרה ורבה.

הג"ר מנחם מנדל לובין שליט"א התייחס בדבריו לעובדות והנהגות המובאות בספר בהם משתקפת דמותו ועוז רוחו של מרן זצ"ל להורות הלכה בדרך שלא העלה איש בדעתו וכמה יש ללמוד מכך.

הג"ר שבח צבי רוזנבלט שליט"א דיבר שכמה יגיעות יגע מרן זצ"ל להעמיד הוראה בישראל, ולהעמיד לגיונות של מורי הוראה בישראל, וכעת שיוצא ספר בדרכי הוראה, גדול שימושה יותר מלימודה, וכמה ניתן ללמוד מדברים אלו, ולהפיק מהם תועלת.

הג"ר נחום קסטנר שליט"א הביא בדבריו שכל עניין בקשת דוד המלך ע"ה "אגורה באהלך עולמים", שיהיו אומרים שמועותיו בעולם הזה, הוא משום שכל תוספת חַיּוּת של תורה בעולם הזה מוסיפה חַיּוּת בעולם הבא, ובספר זה שיש בו מלבד דברי תורה גם עובדות הנהגות והדרכות מופלאות, הוא מיוחד לעניין זה של עשיית פירות ופירי פירות בליבות הלומדים, שעל ידי זה מתקיים ביתר שאת "האגורה באהלך עולמים".

המעמד נחתם בהתרוממות רוח, בהודאה על העבר ובבקשה על העתיד.



0 תגובות