הצצה מאחורי הקלעים: ה'קמחא דפסחא' הגדולה בעולם

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הצצה מאחורי הקלעים: ה'קמחא דפסחא' הגדולה בעולם

יצאה לדרך חלוקת הקמחא דפסחא הגדולה בעולם שע"י 'עונג שבת ויו"ט' בשתוף משפחת רכניץ – 3 ימי חלוקה, 85 מוקדי חלוקה, 22,000 סלי מזון. החלוקה במספרים: 85 טון בשר בקר, 3,500,000 מיליון ביצים, 160,000 בקבוקי מיץ ענבים, 65 טון מצות ועוד טונות של פירות וירקות

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד שבוע בדיוק עם ישראל יישב כל אחד עם משפחתו לליל הסדר. לאחר שכל משפחה ניקתה וצחצחה את הבית לחג הקדוש, חג של התעלות רוחנית ובעיקר כולנו ביערנו את החמץ, הגיע העת ללילה הקדוש ומלא רוחניות – חג הפסח. אולם יש כמה אנשים שאני מכיר אישית שכשיכנס החג הם יוכלו לחייך ולהודות לה' שזכו גם השנה להעלות חיוך רחב והרבה, לאלפי משפחות בעובדה שיש להם מצרכים , בשר ,פירות וירקות לחג.

ארגון החסד ' עונג שבת ויו"ט בראשותו של הרה"ח ר' אפרים שטרן , בנו ר' יענקי שטרן וכל המשפחה המורחבת יחד עם משפחת רכניץ עמלים כבר חודשים לחלוקת הקמחא דפסחא הגדולה בעולם שהחלה אתמול ( יום שלישי ) ותסתיים מחר בלילה. השנה הביקוש לקבל מהחלוקה גדל , אומר לי ר' מנדי צימעט דובר החלוקה ומהאנשים האחראים על החלוקה, אבל ר' אפרים שטרן לא נח לרגע ולא יגיד לאנשים לא וגםהאף אחד לא יעצור אותו מתוכניותיו !!. הוא יעשה הכל כדי שכל משפחה תקבל את הדברים הכי טובים. ר' יענקי שטרן בנו של ר' אפרים שטרן נכנס לעובי הקורה כבר כמה שנים והוא מנהל ביד רמה עם אביו את החלוקה. השנה זו שנת ה 46 של החלוקה.

צילום: משה גולדשטיין

קשה מאד להשיג את יענקי שטרן בטלפון בימים טרופים אלו, משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות הקטנות של הלילה הוא עסוק בנושא החסד , לראות ולדאוג שהכל ייעשה על הצד הטוב ביותר ,ושכל הסחורה תגיע ליעדה ללא שום עיכובים.

דובר החלוקה ואיש היח"צ ר' מנדי צימעט אומר לקול חי: "השנה יש חידוש בכל החלוקה. השנה זו שנת ה 46 של החלוקה. משנה לשנה צורכי עמך מרובים. שנה שעברה החלוקה היתה בהר חוצבים . קשה לשנע כמות של למעלה מ 15,000 משפחות למקום אחד. להטריח משפחות להגיע משכונות מרוחקות להר חוצבים זה בעייתי. הרב שטרן אמר כי השנה כל משפחה חייבת לקבל יחס שונה, יותר תשומת לב. ישבנו וחשבנו מה ניתן לעשות. החלטנו לפרוס את החלוקה ל 3 ימים, וב 85 מוקדי חלוקה בירושלים בלבד. מלבד זה יש חלוקות ב: בית שמש, ביתר, צפת, טבריה, נתניה והשנה לראשונה גם במודיעין עלית".

הר"ר אפרים שטרן ובנו ר' יענקי בהתייעצות לפני החלוקה

"כל משפחה שקיבלה אישור לחלוקה מצורף להם בכרטיס מיקום ויום החלוקה שלהם. כך הצלחנו לפזר את החלוקה לכל שכונות העיר עם שליטה מלאה על החלוקה". אומר מנדי. "מאות סדרנים, ואנשי לוגיסטיקה אחראיים על שכונות העיר, כך שבימי ושעות החלוקה , משפחה מגיעה למקום ותוך 3 דק' יוצאת מהחלוקה ללא המתנה מיותרת בתור".

זה מספר שנים שמשפחת רכניץ משתתפת עם הרב שטרן בחלוקה. לפני 3 חודשים הביא הרב שטרן 5000 פרות באוניות מאוסטרליה כדי לבצע שחיטה בארץ לחלוקה זו. צוותים של משגיחים ושוחטים ביצעו את השחיטה בדיר אל אסאד בצפון כמובן בפיקוח מלא של כשרויות. מסך זה של הפרות יוצרו 85 טון בשר בקר. הרב שטרן אמר שאין מצב שלכל משפחה לא יהיה בשר משובח בקר, ואכן הוא מחלק את החלקים הטובים ביותר של הבשר. 160,000 בקבוקי מיץ ענבים שמחולקים, 3,500,000 מליון ביצים. 65 טון מצות ועוד טונות של פירות וירקות. תחזיקו טוב : עלות החלוקה והמצרכים הוא 6 מליון דולר אבל איש כמו הרב שטרן לא מעניין אותו עלויות , המוטו שלו: שכל משפחה יהיה לה מה שצריך והכי טוב ומשובח. גם הפירות והירקות הם סוג א' א' כשהשנה במיוחד לאחר שנת השמיטה המחירים של הפירות והירקות עלו.

דובר החלוקה מנדי צימעט עם יענקי שטרן והמפיק מוטי רבינוביץ

 

 

 

 

 

 

שווה לבוא ולראות את 22,000 המשפחות שבאות לחלוקה, האנשים רואים את הרב שטרן ,ניגשים אליו ואומרים לו – תודה רבה, והוא אומר להם: "אתה אומר לי תודה רבה אני אומר לך תודה שהסכמת לקבל" והכל בחיוך ובשלוות הנפש. אני מדבר עם ר' מנדי צימעט ויענקי שטרן שניהם כמו הרבה אנשים לא עצמו עין כבר ימים שלמים, אבל איך הם אומרים : הכל מתגמד בשביל לראות את החיוך הרחב על פניהם של האנשים. ושאלת השאלות שאני שואל אותם: איך מגייסים סכום כזה של 6 מליון דולר? והם עונים, הקב"ה עוזר תמיד, יש לו הרבה שליחים טובים בחו"ל שמהם אנו מגייסים את הסכום הנדרש. השעה, שעת לילה , הם עדיין לא הולכים לישון כי צריכים לראות שכל מוקדי החלוקה של יום למחרת הכל נמצא ללא תקלות. דבר אחד בטוח , כשכל עם ישראל יישבו בעוד שבוע בליל הסדר איש איש בביתו עם משפחתו, הר"ר אפרים שטרן ומשפחתו המורחבת ומשפחת רכניץ יוכלו לשמוח ולהגיד את ההלל בכונה על עוד חלוקת קמחא דפסחא הגדולה בעולם שעברה בהצלחה רבה.

בנימה אישית : מקנא בעוה"ב שלהם ובזכויות העצומות.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שירבו כמותם בישראל!!
    אשריכם!!