סורבתם לקבל החזר על בקבוקי פקדון? דעו את זכויותכם!

אבי יעקב No Comments on סורבתם לקבל החזר על בקבוקי פקדון? דעו את זכויותכם!

נתקלתם בסירוב של סופרמרקט או רשת שיווק לקבל מכם מכלי משקה החייבים בפיקדון לפני חג הפסח? פנו אל מוקד הפיקדון של המשרד להגנת הסביבה והמועצה הישראלית לצרכנות; דעו את זכויותיכם!

בקבוקי מחזור ארכיון צילום: Pierre Terdjman / Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כבכל שנה, המשרד להגנת הסביבה הודיע לרבנות הראשית, לרשתות השיווק ולבתי העסק כי יאפשר לרשתות השיווק והקמעונאות שלא לקבל מכלי משקה החייבים בפיקדון רק מיום 4 באפריל (יום לפני ערב פסח) ועד לסוף החג, מטעמי שמירה על כשרות בפסח. המשרד מדגיש, כי האישור תקף רק לימים אלה – ולא מעבר לכך.

נתקלתם בסירוב לקבל בקבוקי פיקדון לפני ערב חג הפסח או לאחריו מסופרמרקט או מרשת שיווק? פנו למוקד הפיקדון של המשרד להגנת הסביבה והמועצה הישראלית לצרכנות בטלפון: 03-5100190 או בדואר אלקטרוני: [email protected].

בפנייתכם מסרו פרטים מדויקים על נקודת המכירה המדוברת, והמשרד להגנת הסביבה יבחן את הנושא ויבצע אכיפה במידת הצורך כנגד גופים שיסרבו לקבל את בקבוקי המשקה.

המשרד להגנת הסביבה ממליץ לרשתות השיווק ולבתי העסק לפעול מבעוד מועד מול חברות האיסוף ולתגבר את תדירות האיסוף של מכלי המשקה לפני החג.

חוק הפיקדון חל בישראל על כלל מכלי המשקה, בין השאר כדי להתמודד עם בעיית הפלסטיק החד-פעמי במרחב הציבורי,  כחלק מאסטרטגיות הפסולת שמוביל המשרד להגנת הסביבה.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "יש חשיבות גדולה לכך שרשתות השיווק, הקמעונאים ובתי העסק ימשיכו לאסוף מהציבור מכלי משקה ריקים עד ערב כניסת חג הפסח, ולכך שישיבו לצרכנים את הפיקדון ששילמו עבור הבקבוקים. מיד עם סיום החג, על בתי העסק לשוב ולקבל את הבקבוקים מהצרכנים ולהחזיר להם את הפיקדון, במהלך שיסייע לסביבה. כולנו צריכים לזכור שאין הכרח לצרוך מכלי משקה ממותקים או בקבוקי משקה אחרים, ואפשר למנוע במקור ולשמור על צריכה נבונה ובריאה. אני מאחלת לכולנו פסח שמח, בילוי נעים, ושישראל שלנו תהיה נקייה גם בימי החג".



0 תגובות