בשורה לציבור החרדי: מיליוני שקלים לפעילות קהילתית 

אבי יעקב No Comments on בשורה לציבור החרדי: מיליוני שקלים לפעילות קהילתית 

ביוזמת סגן שר התחבורה ח"כ אורי מקלב: רשויות מקומיות בהן למעלה מאלפיים וחמש מאות תושבים חרדים יוכלו לקיים פעילות קהילתית ייחודית ומותאמת לקהילות התורניות בעיר במימון הרשות החרדית

אורי מקלב צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהנחיית סגן השר לפיתוח חרדי במשרד ראש הממשלה והתחבורה אורי מקלב יוצאת הרשות לפיתוח כלכלי חברתי במגזר החרדי בשורת פרוייקטים ארוכה לטובת האוכלוסיה החרדית בערים המעורבות והחרדיות בהיקף של מיליוני שקלים.

את הפרויקטים יובילו הרשויות המקומיות בכל עיר ועיר וזאת בצורה מתואמת עם הנציגות המקומית ברחבי הארץ. עד כה הנציגות המקומית התקשתה לפעול במיזמים אלו שהיו שומרים עד כה רק לציבורים אחרים וכעת עם הנחיית סגן השר מקלב כלל הציבור החרדי יוכל להנות ממיזמים אלו. 

בקול הקורא שפרסמה כאמור הרשות החרדית במשרד ראש הממשלה לרשויות המקומיות בישראל ניתן לבצע מספר רב של תוכניות לציבור הרחב, וזאת במימון הרשות החרדית כאשר הרשות המקומית מוסיפה אף היא מתקציבה עבור פרויקטים אלו.

מיזם ייחודי זה מגיע כאמור בהנחיית סגן השר הרב אורי מקלב לאור דרישה רבה מהשטח בעיקר בערים המעורבות בהן ישנן קהילות תורניות רבות שאינן נהנים כלל מתקציבים שונים ברשויות המקומיות, כך למשל יוכלו הקהילות לצאת באמצעות הרשות המקומית שלהם לתוכניות שונות בתחום החינוך הבלתי פורמלי, תעסוקה, אוריינות פיננסית, בטיחות בדרכים, קידום הבריאות או בתחום שמירת הסביבה על פי הדרישה המקומית. וזאת כאמור במימון הרשות החרדית. 

סגן השר אורי מקלב אמר כי תקציב זה מהווה פריצת דרך בכל הקשור לפעילות המקומית בכל מקום ומקום ובדגש על הערים המעורבות. יש כאן פלטפורמה שתוכל לעשות שינויים שכה רצינו בשנים האחרונות, זה עוד נדבך נוסף ביעדים של הרשות החרדית שתביא להנגשת השירותים הממשלתיים לציבור החרדי. 

כאמור, מדובר במיזם ראשון מסוגו אל הרשויות המקומיות. הקול הקורא מציע לרשויות תכניות המיועדות לתושבים החרדים בתיקצוב הרשות לפיתוח חרדי. כאשר זוהי יריית פתיחה ואבן פינה לתשתית של שיתוף פעולה בין הרשות לפיתוח חרדי מול הרשויות המקומיות למען המגזר החרדי. 

ברשות החרדית אומרים כי הם גאים ליישם את מדיניות סגן השר אורי מקלב האמון על הרשות החרדית וכי השותפות בין הרשות לפיתוח חרדי לרשויות המקומיות היא בחירה המשקפת חזון אחיד, המעמיד במרכז את התושב ואת צרכיו. 

ביכולתה של שותפות זו לקדם פעילות אפקטיבית ומבורכת הכוללת חיבור בין הממשלה, הרשויות המקומיות והתושבים החרדים. זו הפעם הראשונה, בה ייהנו התושבים החרדים מתקציב ייעודי המוקדש כולו למענם בשיתוף עם הרשות המקומית. בנוסף למספר רשויות מקומיות חרדיות הומוגניות, קיימות עשרות רשויות מקומיות מעורבות – בהן המגזר החרדי מהווה מיעוט ולעתים נופל בין הכיסאות, בהעדר מענה מותאם. תכניות אלה, המוקדשות בעבורו הן בשורה גדולה.



0 תגובות