"הפקדתי שומרים": הושק ספר ההלכות לשוטרים

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on "הפקדתי שומרים": הושק ספר ההלכות לשוטרים

רבני משטרת ישראל השיקו את חלקו הראשון של הספר העוסק בפסיקות הלכה בדיני משטרת ישראל ומדינת ישראל.

צילום: משטרת ישראל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רב משטרת ישראל וסגל הרבנות המשטרתית השיקו היום (שלישי) את חלקו הראשון של הספר העוסק בפסיקות הלכה בדיני משטרת ישראל ומדינת ישראל.

מאות שוטרים חרדיים המשרתים במשטרת ישראל בכלל מגוון התפקידים לרבות בתפקידים מסווגים השתתפו ביום עיון תורני לקראת חג הפסח ובהשקתו של ספר הלכה ראשון בדיני משטרה שערך רב מחוז דרום רפ"ק הרב ראובן כמיל ביחד עם הרב הראשי למשטרה ועם רבני המשטרה. הספר מביא את אתגרי המשטרה בעשרות אירועים שונים בהם ישנו צורך לפסיקה הלכתית ואף לימוד מעמיק בעיסוקם של יחידות מסווגות.

מאות השוטרים שהשתתפו ביום העיון התורני מגיעים מכל חלקי הציבור החרדי כשהחלטה המשותפת לכולם היא התגייסות למען עם ישראל בתפקידים משמעותיים, וזאת כמובן לאחר קבלת ההיתרים מרבנים להם הם משויכים.

מאות השוטרים שמעו את שיעורו של הרב הראשי לירושלים, הרב שלמה משה עמאר שבדבריו דיבר על חשיבותם של השוטרים בהוויה היום יומית של מדינת ישראל. הרב שיבח אותם על מסירות הנפש וההקרבה שלהם למען שמירה על חיי אדם.

הרב הראשי למשטרת ישראל נצ"מ הרב רמי ברכיהו העלה על נס את הוצאתו של הספר 'הפקדתי שומרים' והרחיב על פיסקי ההלכה ועל המאמרים התורניים שכתבו כ- 20 מרבני משטרת ישראל. הרב ברכיהו הדגיש לשוטרים הרבים כי הכוח הגדול של עם ישראל נובע מהיכולת להעביר את המסורת ההלכתית שהייתה עוד בימי משה רבינו כאשר צווה להקים את המשטרה הראשונה שפעלה על פי ההלכה, ובכל דור רבני המשטרה מצויים לעצב אותה ולטייב אותה עוד ועוד. "זו כוחה של מדינה, זה כוחו של עם שיצא ממצרים במנטליות של עבדים וזוכה היום להיות עם שבניו בני חורין". הרב פנה לרבני ישראל ולעם ישראל בבקשה כי יתפללו לשלומם של השוטרים ולוחמי מג"ב והמתנדבים. "אנחנו זקוקים לתפילות שלכם, לחיזוק שלכם ולברכות שלכם, זהו מקור הכוח והשמירה שלנו".

סמפכ"ל המשטרה ניצב דוד ביתן שיבח את הרב הראשי למשטרה ואת סגל הרבנים העוסקים בכל יום ויום בתוספת הידור לפעולות המשטרה, להעמקת החיבור בין המשטרה להלכה. ניצב ביתן סיפר לנוכחים על אתגרים פורצי דרך שמובלים כיום במשטרת ישראל אל מול הציבור החרדי לרבות תחנה שומרת שבת פתרונות ביחד עם רבני הציבור הדתי חרדי במגוון אתגרים מכל תחומי החיים ועוד. ניצב ביתן אמר למאות השוטרים החרדים כי הם מהווים את עמוד המוסר וההלכה ההולך ביחד עם עמוד האש של מוראה של מלכות, משטרה ששומרת על הביטחון ועל הסדר הציבורי שהרי 'אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו'.

את המשא התורני המסכם של יום העיון נשא הרב אליהו שלזינגר רב שכונת גילה ורב פוסק ברבנות ירושלים. הרב סיפר בהתרגשות רבה על אמא שלו המנוחה ששרדה את הימים הקשים של השואה ואת חוסר היכולת להיות אדם. "כשזכתה לעלות לישראל בכל פעם בו הייתה רואה שוטר או חייל הייתה בוכה מהתרגשות על אשר זכתה לראות מדינה ומשטרה יהודית".

הרב שלזינגר הפליג בדברי שבח על הקרבתם של השוטרים החרדים וסיפר על כאבו הגדול מול מחלוקות בעם ישראל. הרב ברך בשם רבני ישראל את השוטרים ואמר להם כי כל עשייתם של השוטרים היא עשייה של קידוש השם "אל תשמעו את רעשי הרקע, תדבקו בעשייה והקב"ה יהיה בעזרנו".



1 תגובות

מיין תגובות