קריסת הבנק בארה"ב: טכנולוגיה שמתריעה על בנקים בסיכון

אליהו גרין No Comments on קריסת הבנק בארה"ב: טכנולוגיה שמתריעה על בנקים בסיכון

על רקע קריסת הבנקים בארה"ב, בינה מלאכותית מתריעה: אלו הבנקים שעלולים להיות כעת בסיכון

צילום: ברידג'וויז
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פלטפורמת ברידג'וויז (BridgeWise), שמנתחת שווקי הון באמצעות אלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית, מעלה סימני אזהרה לגבי מספר בנקים שעלולים להיות כעת בסיכון. המערכת מנתחת את ביצועי המניה יחד עם נתונים כספיים פונדמנטלים מהדוחות הכספיים והדיווחים לבורסה, עורכת השוואה סקטוריאלית, כאשר בסופה מעניקה ציון למניה ( 97-37), כמו גם המלצה פרקטית למכור, להחזיק או לרכוש.

לאחר הדו"ח האחרון של SVB אשר פורסם ב-24 בפברואר, זיהתה המערכת של BridgeWise מספר נקודות חולשה, בהן מחיר המניה שהצביע על מכירות יתר, מכירת מניות על ידי החברה לטובת תמיכה במאזן, חילופים רבים ומשמעותיים בכוח אדם ועוד.  המערכת הרימה דגל אדום עם ציון  65. זאת בניגוד לבתי ההשקעות הגדולים, עיתונים ותוכניות כלכליות בארה"ב שפרסמו בחודשים האחרונים המלצות לרכישת מניות הבנק, עם מחיר יעד הגבוה בעשרות אחוזים מזה שהיה באותה עת.

כעת מפרסמת BridgeWise סימני אזהרה לגבי בנקים נוספים, ומזהירה מאפקט דומינו: First Republic Bank, אשר הודיע על מכירת מיליוני מניות של הבנק על מנת לתמוך במאזן הבנק, דורג על ידי האלגוריתם בציון 63. כמו כן יצאה המלצת מכירה למניות בנק Credit Suisse, שהתבקש על ידי הממשלה השוויצרית להגיש שוב דו"חות על השנים הקודמות (ציון 50). הציון הנמוך לא פוסח גם על בנקים גדולים ומוכרים כמו גולדמן זאקס שמבצע על פי ניתוח החברה מהלכי חשבונאות אגרסיבים כדי לעמוד בשינויי השוק ומקבל ציון 48.

מחברת ברידג'וויז נמסר כי "דרוג נמוך אינו מנבא בהכרח על קריסת בנק, כפי שראינו בSVB-, אלא בעיקר מאותת על ירידת מחירים צפויה. הבנקים מצידם יידרשו לקבל החלטות נכונות כדי לשנות את המומנטום, וכדי למנוע הידרדרות. הבנקים מציגים מספרים חיוביים, כדי לנסות ולמנוע משיכת כספים מאחר ולאפקט הלחץ הציבורי יש משמעות גדולה על מצבו של הבנק. מאידך, הנתונים הפיננסים הפונדמנטליים, יחד עם מצב השוק וההיסטוריה המנייתית מספרים את הסיפור האמיתי. מכאן עולה החשיבות של ניתוח "קר" המבוצע ע"י מערכות מחשב ללא אג'נדה.

גבי דיאמנט, מנכ"ל BridgeWise אומר: "כאשר חברה מצליחה להתייעל ולהראות ביצועים גבוהים זה אמור להשתקף בכל חלקי הדו"חות של החברה. קיצוץ בעלויות שלא משתקף ברווחיות תפעולית הוא דבר חריג,  רווחיות תפעולית שלא משפיעה על רווחיות בפועל תמוהה גם היא, וכן הלאה. מערכת ניתוח החברות שלנו תדרג גבוה חברה שתגבר על החברות שחולקות איתה את תחום הפעילות בכמה שיותר פרמטרים. דבר זה מראה על חברה בריאה שבנויה נכון וסיכוייה להציג צמיחה גבוהים. לאחר המשבר הכלכלי בשנת 2008 ראינו גל של קריסת מאות בנקים בארה"ב ובמדינות נוספות. ברוב המקרים נחלצו הממשלות להצלת הבנקים וכספי החוסכים, כפי שגם קורה כעת, אולם עדיף לא לסמוך על כך ולשקול היטב היכן מפקידים כספים ובמניות של אלו בנקים משקיעים כעת".

חברת BridgeWise הוקמה על ידי גבי דיאמנט, בעל מומחיות בבניית מודלים אלגוריתמיים לחיזוי ומידול השווקים הפיננסיים, ביחד עם האחים התאומים דור ואור אליגולא ומור חזן. הפלטפורמה של החברה מנתחת דו"חות של כל המניות הנסחרות בעולם (44 אלף חברות ציבוריות) ומנפיקה ניתוחים עדכניים בכל השפות בלחיצת כפתור. החברה גייסה לאחרונה 13 מיליון דולר ממשקיעים בהם Group11 של המשקיע דובי פרנסס, זרוע ההשקעות של הבורסה הברזילאית ומשקיעים נוספים. BridgeWise מעסיקה כיום 35 עובדים, 25 מתוכם במטה החברה ומרכז הפיתוח במתחם הבורסה ברמת גן והשאר בארמניה ובברזיל והיא נמצאת בשלבי התרחבות וקליטת עובדים נוספים.



0 תגובות