תיעוד: הבוכרים הגיעו לירושלים לימי עיון והוקרה לעדה

נתי קאליש No Comments on תיעוד: הבוכרים הגיעו לירושלים לימי עיון והוקרה לעדה

כמידי שנה התכנסו יוצאי עדת בוכרה בראשות רבני העדה מכל העולם לשבוע של ימי עיון ודיונים כשהשנה נבחרה ירושלים עיה"ק ומלון וולדרוף אסטוריה כאכסניה | צילומים: חיים טויטו, יעקב כהן

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למרות המחלוקת העזה הניטשת בימים אלו בכנסת, פוליטיקאים מכל קצות הקשת הפוליטית קואליציה ואופוזיציה השתתפו, בכינוס הצדעה מיוחד שנערך בכנסת והעלה על נס את תרומתה האדירה של העדה הבוכרית למדינת ישראל. הכינוס נערך בציון 165 שנים לעלייה הראשונה של יהודי בוכרה לארץ ישראל ו-30 שנות יחסים דיפלומטיים בין ישראל לאוזבקיסטן.
בזה אחר זה, נכנסו לאודיטוריום חברי וחברות כנסת, שרים ושרות ונבחרי ציבור נוספים שהגיעו לברך את אורח הכבוד נשיא קונגרס יהודי בוכרה העולמי מר לב לבייב ואת ח"כ השכל על היוזמה המבורכת של יום ההצדעה לעדה וכן שיבחו את העדה הבוכרית על כך ששימשה חלק מרכזי וחשוב בהיסטוריה של מדינת ישראל עוד לפני למעלה ממאה שישים שנה.
מר לבייב הזכיר בדבריו את היהודים מבוכרה שעלו לישראל לפני יותר ממאה שישים שנה וציין כי הם עשו זאת רק בגלל שהיו יהודים מאמינים שדבקו במסורת אבותיהם שהתפללו בכל שנה 'לשנה הבאה בירושלים', וכאשר הייתה להם האפשרות לנהוג כך, הם עשו זאת בשמחה ובאו ליישב את ארץ ישראל למרות הקשיים הרבים שהיו כרוכים בכך.
בסיום האירוע, פנו הנוכחים אל עבר מזנון הכנסת המפורסם, שם הוגש לאורחים ממיטב האוכל הבוכרי. לאחמ"כ סיירו האורחים בכנסת ישראל ואף נכנסו ליציע המכובדים.
מיד בסיום ארוע ההצדעה בכנסת הגיעה משלחת נשיאות קונגרס יהודי בוכרה לבית נשיא המדינה לשם הוזמנו ע"י הנשיא מר יצחק הרצוג. הנשיא התעניין על ימי ראשיתה של העדה הבוכרית ושמע על פעילות הקונגרס.
רבני העדה עלו ללשכתם של הרבנים הראשיים לישראל הראש"ל הגר"י יוסף והרה"ר הגר"ד לאו שבירכו אותם על כל פועלם למען בני העדה. כמו"כ ביקרו הרבנים במעונו של הצדיק חכם ניסים בן שמעון בבני ברק ובבית הדין הרבני בת"א אצל הראב"ד הגר"ז כהן וכן אצל מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.
הארוע המרכזי שחתם את ימי ההצדעה נערך ברוב פאר והדר בבנייני האומה בציון עשרים ושלוש שנים להקמתו של קונגרס יהודי בוכרה בהשתתפות שרים ולמעלה משלושת אלפים חמש מאות בני העדה.
רגע לפני שנכנסו לאולם המרכזי, חיכה לאורחים שוק בוכרי ענק ועשיר בטעמים, ריחות ומלבושים. לאחמ"כ נכנסו לאולם ונהנו ממופעים ומוזיקה בוכרית מקפיצה ומהופעתו של הזמר חנן בן ארי שגילה למשתתפים כי אחד הסבים שלו הוא בוכרי.
רה"ע ירושלים משה ליאון שיתף את הקהל בתכניות לשדרוג ושימור שכונת הבוכרים בירושלים והזמין את המשתתפים לבקר בירושלים בכל זמן ומצב. שר החוץ אלי כהן אמר כי רק התורה היא ששמרה על עם ישראל.
יו"ר ש"ס חה"כ אריה דרעי סיפר על היכרות רבת השנים שלו עם נשיא הקונגרס מר לב לבייב. והביע את התפעלותו מהפעילויות הרבות של הקונגרס בכל שכבות העדה.
את הערב חתם הנואם המרכזי, נשיא הקונגרס מר לב לבייב שבירך את כל הנוכחים ובנאומו הזכיר את תופעת האחדות המרגשת והייחודית לעדה.


0 תגובות