הטיסות למזרח יקוצרו: הסיכום עם המדינה הערבית

שלמה ריזל No Comments on הטיסות למזרח יקוצרו: הסיכום עם המדינה הערבית

בעקבות פעילות משרד החוץ, עומאן הודיעה היום על אישור מעבר טיסות חברות תעופה ישראליות בשטח האווירי שלה

מטוס אל על
צילום: יוסי אלוני פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ממשלת הימין הלאומית ממשיכה בחיזוק הקשרים עם המדינות הערביות באפריקה ובמזרח התיכון: היום (חמישי) נחתם הסכם היסטורי בין ישראל לעומאן ולפיו טיסות ישראליות יוכלו לטוס מעל עומאן ובכך לקצר משמעותית את הדרך לאסיה. ההודעה באה לאחר חודשים של מגעים בין משרד החוץ לבין הרשויות בעומאן.

ההסכם מצטרף לאישור של ערב הסעודית ויאפשר קיצור משך הטיסות מישראל ליעדים באסיה ביותר משעתיים, ובכך יהפוך את חברות התעופה הישראליות לתחרותיות יותר ועשוי להפחית משמעותית את מחירי הכרטיסים לאזרחי ישראל.

שר החוץ אלי כהן: "מדובר בהחלטה היסטורית ומשמעותית עבור הכלכלה הישראלית ולמטייל הישראלי. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, למל"ל, למנכ"ל משרד החוץ רונן לוי ולעובדי המשרד המסורים שפעלו למען אזרחי ישראל והכלכלה הישראלית. תודה מיוחדת לידידנו סולטן עומאן ולידידינו בארצות הברית שליוו אותנו לאורך כל המהלך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על אישור טיסות ישראליות מעל עומאן: "המזרח הרחוק הוא לא כל כך רחוק, והשמיים הם כבר לא הגבול. זהו יום של בשורה גדולה לתעופת ישראל. ישראל הופכת בעצם להיות נקודת מעבר מרכזית בין אסיה לבין אירופה".

"אנחנו פעלנו לפתוח את המרחב האווירי, תחילה מעל ערב הסעודית. מ-2018 כשביקרתי בעומאן, גם להוסיף את עומאן, כדי שנוכל לטוס ישירות להודו, אח"כ לאסיה ואח"כ לאוסטרליה. הדבר הזה הושג היום, אחרי מאמצים רבים, כולל בחודשים האחרונים. אז יש בשורה גדולה – ישראל נפתחת למזרח בהיקף חסר תקדים" כך נתניהו.

מאל על נמסר בתגובה: ״חברת אל על מברכת את ממשלת ישראל על ההישג הגדול והמשמעותי עבור עם ישראל וחברות התעופה הישראליות. הסכמי אברהם ממשיכים להביא בשורות מצוינות ואנו שמחים להיות חברת התעופה שתישא את דגל ישראל מעל שמי סעודיה ועומאן".

"מתן קבלת האישור ממדינת עומאן, יאפשר לחברה, לקצר חלק מנתיבי הטיסה למזרח הרחוק וכן יאפשרו לחברה לבחון פתיחת נתיבים חדשים כגון אוסטרליה, ואף לשוב ולטוס להודו״.



0 תגובות