אושר בטרומית: ביטול האיסור לשהות בשטחי ההתנתקות

איתי גדסי No Comments on אושר בטרומית: ביטול האיסור לשהות בשטחי ההתנתקות

אושר בכנסת בקריאה בטרומית: שמו של חוק יישום ההתנתקות ישונה, הסעיפים בחוק הנוגעים לאיסור שהייה בשטחים שפונו ולביטול זכויות המתיישבים – יבוטלו

הכנסת צילום: Gidi Avinary/FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק יישום תכנית ההתנתקות (תיקון – ביטול סעיפי הפינוי ושינוי שם החוק), של חבר הכנסת יולי אדלשטיין וקבוצת חברי כנסת, אליה הוצמדה הצעה דומה של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך. בהצעה תמכו 62 חברי כנסת אל מול 36 שהתנגדו, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתקבע איזו ועדה תדון בהצעה.

מוצע כי שם החוק ישונה ל"חוק הפיצויים לנפגעי ההתנתקות", וכי סעיפים 23 עד 30(ב) לחוק, אשר נוגעים לביטול הזכויות בשטח המפונה ולאיסור כניסה ושהייה בשטח זה – יבוטלו.

בדברי ההסבר נכתב: "החוק ליישום תכנית ההתנתקות נועד להכשיר את עקירתם וגירושם של כ-10,000 איש מבתיהם, מפרנסתם וממרקם החיים שלהם במסגרת תכנית ההתנתקות. משאף לא אחת מתכליותיה של תכנית ההתנתקות התממשה, ובשל כך שבמקום תועלת הביאה לנזקים עצומים, מתחדדת תובנת העוול שנעשה לאזרחים שהחוק הכשיר את פינויים ועקירתם.

"על כן מוצע בהצעת החוק לבטל חלקים בחוק יישום תכנית ההתנתקות, ובכך למחוק במידת-מה את הכתם הלאומי והמוסרי שזו הכתימה בבגד יומה של מדינת ישראל. מוצע להפריד באופן ברור בין החלקים בחוק שתכליתם היא פיצויי המתיישבים שנעקרו מבתיהם ואיבדו את נכסיהם ומטה לחמם, לבין הסעיפים שתכליתם פינוי התושבים ועקירתם.

"מוצע להותיר על כנם את הסעיפים מחוק ההתנתקות שמטרתם קביעת מנגנוני פיצוי למתיישבים שנעקרו מבתיהם, ולבטל את סעיפים 23 עד 30(ב) בהם נקבעו איסורי הכניסה והשהייה בשטחים שפונו במסגרת תכנית ההתנתקות, וביטול הזכויות של מי שישבו בהם. משכך, אך מתבקש הדבר כי שמו של חוק יישום תכנית ההתנתקות ישונה וזה ייקרא מעתה חוק הפיצויים לנפגעי ההתנתקות".



0 תגובות