ראשי הקהילה היהודית באנטקיה אותרו ללא רוח חיים

בנצי לייזרוביץ No Comments on ראשי הקהילה היהודית באנטקיה אותרו ללא רוח חיים

בתום מאמצי החילוץ, אותרו גופותיהם של בני הזוג שאול וטונה ג׳נודי, ראשי הקהילה היהודית באנטקיה שבטורקיה

צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שלושה ימים של מאמצים וניסיונות הגעה בדרכים מורכבות, אמש בשעות הלילה הגיע לאנטקיה שבטורקיה צוות חילוץ מיוחד המורכב מחיילי פיקוד העורף ומתנדבי זק"א. צוות החילוץ הגיע לבניין שקרס ברעידה, בו התגוררו שאול וטונה ג׳נודי, ראש הקהילה היהודית ורעייתו שהוגדרו כנעדרים מרגע הקריסה. המחלצים פעלו בצורה אינטנסיבית במסירות נפש ובתנאים קשים במשך שעות רבות, עד לאיתורם של השניים. למרבה הצער הלכודים אותרו ללא רוח חיים.

רבה האשכנזי של טורקיה ושליח חב"ד במדינה הרב מנחם מנדל חיטריק שוחח עם איתי גדסי במהדורה המרכזית ביום שלישי וסיפר בדאגה: "ראש הקהילה ואשתו מנותקי קשר כרגע, אנחנו מקווים ומתפללים שהקשר איתם יחודש".

המאמצים למצוא ניצולים ברעידת האדמה בטורקיה ובסוריה נמשכים כל העת, כמו גם מאמץ הומניטרי לסייע לאלפי האזרחים שנותרו ללא קורת גג בקור המקפיא. באזור האסון פועלות מספר משלחות ישראליות ובהן גם בית חולים שדה של פיקוד העורף. עד כה חילצו בחיים כוחות ההצלה הישראלים עשרה בני אדם.

עשרה בני אדם חולצו בחיים | תיעוד מהמבצע בטורקיה

מפקד משלחת איחוד הצלה: "הגענו למעל 14 לכודים חיים"

עד כה נהרגו באסון בטורקיה ובסוריה למעלה מ-16 אלף בני באדם. נשיא טורקיה ארדואן הגיע אמש לראשונה לאזור האסון ואמר לא ניתן היה להיערך לארוע שכזה וספג ביקורת חריפה ממתנגדיו.

המומחה מציג: כך תיערכו כראוי לרעידת אדמה אפשרית

רעידת אדמה הורגשה בישראל, באזור חיפה והקריות



0 תגובות