הפיגוע בנווה יעקב: היערכות מוקדי התמיכה לנפגעים

צבי טסלר No Comments on הפיגוע בנווה יעקב: היערכות מוקדי התמיכה לנפגעים

מוקדי הרווחה, החירום והביטוח הלאומי הגיעו לבתי משפחות הנרצחים בפיגוע הזוועה בנווה יעקב על מנת לסייע לילדים ומשפחות. החל מהשעה 19:30 צוותים פסיכולוגיים וסוציאליים של שערי צדק ייתנו מענה רגשי ותמיכתי במלר"ד (מיון) שערי צדק. ניתן להגיע למיון ולקבל מענה. הביטוח הלאומי יכסה את הוצאות הטיפולים הרגשיים. בעזר מציון פתחו קו חם 1800-808-100

הביטוח הלאומי • אילוסטרציה צילום: מיטל כהן, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך השבת התרחשו בעיר שני פיגועי תופת; בנווה יעקב ובעיר דוד. באירועים אלה קיפחו את חייהם 7 קורבנות בנווה יעקב ו- 2 נפצעו מירי נתעב של מחבל בעיר דוד. צוותי החירום והביטחון של עיריית ירושלים, יחד עם אנשי הרווחה, השירות הפסיכולוגי ומינהל החינוך של העירייה הגיעו לאיזורי הפיגועים וסייעו לפעולת כוחות הביטחון וההצלה, לנפגעים ולמשפחותיהם. אנו מחזקים את כוחות הביטחון וההצלה ומודים לכם על הנחישות, המקצוענות והמסירות בשמירה על ביטחוננו. אנו קוראים מכאן לכל תושבי ירושלים שלא לנקוט באלימות, להתנהל בקור רוח ובשכל ישר, כדי למנוע קורבנות נוספים וצעדים שיאלצו להינקט כדי לשמור על הסדר והביטחון.

בעקבות הפיגוע בירושלים פתחה הערב עמותת "עזר מציון" קו חירום לסיוע נפשי לציבור הרחב. הקו יפעל במהלך הלילה וככל שיידרש והוא מאויש ע"י אנשי מקצוע מהאגף לבריאות הנפש של העמותה.

מנהלת האגף לבריאות הנפש בעמותת "עזר מציון" מרב לוי: הפיגוע הקשה אמש סמוך לבית הכנסת בנווה יעקב בירושלים מציף מתחים וחרדות בקרב רבים מהציבור הרחב. יש חשיבות עצומה לקבלת סיוע כבר בשלב מוקדם ולהסתייע באנשי מקצוע ככל האפשר. אנו קוראים לכל מי שחש קושי מסוים, חרדה או כל מתח אחר או הורים שנתקלים בחרדות בקרב ילדיהם- לפנות לקו הסיוע בהקדם. אנו זמינים לכל שאלה או בעיה."

מספר הקו- 1800-808-100

החל מהשעה 19:30 צוותים פסיכולוגיים וסוציאליים של שערי צדק ייתנו מענה רגשי ותמיכתי במלר"ד (מיון) שערי צדק. ניתן להגיע למיון ולקבל מענה.

הביטוח הלאומי יצר קשר עם בתי החולים שם מאושפזים הפצועים לצורך מתן עזרה לנפגעים ובני משפחותיהם ותמיכה בהחלמתם. כמו -כן הארגון נערך לסייע למשפחות שיביאו את יקירהם למנוחת עולמים והוצאות נלוות במסגרת ההלוויה והקבורה. בנוסף, אגף נפגעי פעולות האיבה בביטוח הלאומי יצר קשר עם שגרירות אוקראינה ותיאום העברת הגופה וסיוע למשפחתה של הנרצחת, אזרחית אוקראינה.

הביטוח הלאומי, בשיתוף עם משרד הבריאות, הקואליציה הישראלית לטראומה ומרכזי החוסן, ערוכים בשעות אלה לתת מענה נפשי ותמיכתי לנפגעי חרדה כתוצאה מהמצב הביטחוני. במקרים של מצוקה וחרדה, תושבים שנכחו באירועי הטרור זכאים לקבל סיוע מפסיכולוגים, פסיכיאטריים, עובדים סוציאליים וקליניים במרכזי החוסן הכוללים: עד 12 טיפולים פסיכולוגיים (במידת הצורך, יאושרו טיפולים נוספים), טיפולים אישיים, המותאמים גם לילדים ולמשפחות.

כל הטיפולים ניתנים במרכזי חוסן ובמרפאות לטיפול בנפגעי חרדה, ללא צורך צורך בהגשת תביעה ובמימון מלא של הביטוח הלאומי.

ירונה שלום, מ״מ מנכל הביטוח הלאומי: ״פיגועי הטרור שהתרחשו במהלך השבת הם תזכורת קשה וכואבת למציאות שלנו כאן. נפגעי פעולות איבה ובני משפחותיהם זכאים לתגמולים כספיים ולהטבות שונות והביטוח הלאומי נמצא כאן כדי לסייע להם ולתמוך בהחלמתם. מיד לאחר האירוע, עובדי השיקום שלנו, ייצרו קשר עם הנפגעים ועם בני משפחותיהם, ויעמדו לרשותם במתן ייעוץ, הדרכה והכוונה בכל בעיה: נפשית, חברתית ומשפחתית ובמיצוי זכויותיהם״.



0 תגובות