הנערות המיוחדות מפעילות את המשחקיה השכונתית

נדב דוד No Comments on הנערות המיוחדות מפעילות את המשחקיה השכונתית

כך הפכה שכונת 'גינות דוד' בבני ברק לחממה של ערבות הדדית וקבלת האחר: הדיירות המיוחדות המתגוררות בשכונה הפכו לחלק בלתי נפרד מהווי החיים הקהילתי | תשאלו איך? הן מתפעלות משחקייה ענקית לילדי השכונה ומארחות בביתן באופן קבוע סדנאות מקצועיות לנשים ונערות

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אם תבקרו בשעת אחר הצהריים קלאסית של יום שני בשכונת 'גינות דוד' הבני ברקית, תגלו הווי שכונתי כמעט רגיל. אמהות מטיילות עם תינוק בעגלה, אבות שבים לביתם אחרי יום עמוס ונערות חמד משננות חומר לימודי למבחן. הווי כמעט רגיל אמרנו? כי ברקע יחסר לכם קולותיהם של ילדי השכונה. אם תחפשו אותם, הם יהיו רק במקום אחד: במשחקיה של 'מחוצלה'. 

במשחקיה משחקים ילדים וילדות בקשת רחבה של גילאים, לוטשים עיניים בורקות על עשרות משחקים חדישים, מתייעצים ומתנסים, ובסוף גם משאילים לביתם משחק קופסה ארוז שיעניק להם שעות של בילוי מהנה בחיק המשפחה והחברים. תפעול המשחקיה נעשה אף הוא בקונספט לא שגרתי. מי  שמופקדות על ניהול ותחזוק המקום לצד רישום המנויים, הן לא אחר מאשר דיירות ממערך הדיור של ארגון 'אהל שרה', המתגוררות גם הן בשכונה הבני ברקית. 

פרויקט 'מחוצלה' של אהל שרה נועד לשלב את הדיירות המתגוררות במערך הדיור, בהווי החיים השכונתי ולהעצים את תחושת השייכות עם תרומה משמעותית לקהילה. הדיירות אף היוו חלק בלתי נפרד מהקמת המשחקיה, החל משלב בחירת המשחקים, קידודם וסידורם על המדפים ועד קבלת הדרכה מפורטת  על מנת שתוכלנה לעזור לילדים בבחירת המשחק. 

כמעט שנה שעשרות ילדי השכונה נהנים ממקום מטופח המשאיל משחקים לכל הגילאים: פאזלים, קלפים, משחקי קופסא וחשיבה לקבוצות וליחידים, ואפילו משחקים אלקטרוניים. ומעל הכל צוות מנצח שעונה בחיוך על כל שאלה ומעניק את ההכוונה הנכונה לכל ילד וילדה. 

לצד המשחקיה האהובה מארח פרויקט 'מחוצלה', גם סדנאות מקצועיות לנשים ובנות בתוך אחת מהדירות של של אהל שרה. פעם בחודש, לערב אחד, ניתנת לדיירות הזכות לעבור מהצד המקבל לצד הנותן, מנזקקות – למארחות. 

חוגי הבית עוסקים במגוון תחומים מרתקים, כגון סדנת פטיפורים, עיצוב וגילוף פירות, איפור, צילום מקצועי, הום סטיילינג ועוד. הסדנאות כולן נערכות על ידי נשות מקצוע המובילות בתחומן, ובעלות סמלית למשתתפות. היוזמות של פרוייקט 'מחוצלה' יוצרות מעורבות קהילתית הדדית, הבאה לידי ביטוי בחיבור אנושי פשוט מסביב לשולחן ובמפגשי חברה בגובה העיניים המסבים הנאה וסיפוק לצד למידה חדשה. 

לדברי הגב' מילכי רכניצר, מנהלת מערך הדיור של 'אהל שרה': "פרויקט 'מחוצלה' מעודד שינוי תפיסה חברתית מול אנשים עם מוגבלות. כך אנו מאפשרים לקהל הרחב ממשק נעים וחיובי מול השונה והאחר והורדת חסמים בתקשורת מכילה ומקרבת. המיזמים יצרו עולם פלאי של נתינה וקבלה בהם הדיירות המיוחדות עברו לצד הנותן בחברה מול ילדים ונערות שכבר בגיל צעיר זכו לקבל ערכי נצח של ערבות הדדית וקבלת השונה".

 



0 תגובות