דיווח בלבנון: נלכד מרגל שפעל עבור ישראל

    אבי יעקב No Comments on דיווח בלבנון: נלכד מרגל שפעל עבור ישראל

    העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המזוהה עם חיזבאללה דיווח כי מרגל שהיה לוחם לשעבר בארגון נעצר בטענה שריגל למען ישראל. לפי הדיווח הוא מסר למודיעין הישראלי מידע על מיקומם של מחסני טילים של חיזבאללה ופרטים אישיים של פעילים בארגון, בתמורה לסכומי כסף מצטברים בסך של 15 אלף דולר

    צילום: Nasser Atta
    8:35
    26.04.24
    אליהו גרין No Comments on התחזית: השרב נשבר, אך עדיין יהיה חם מהרגיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחיזבאללה טוענים כי נתפס לוחם לשעבר בארגון הטרור, שריגל לטובת ישראל. כך נכתב בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המקורב לארגון הטרור. לטענתם, הלוחם, בשם "חסן ע'", מסר למודיעין הישראלי מידע אודות מיקומם של מחסני טילים של חיזבאללה במשך כשנתיים, וכן פרטים אישיים של פעילים בארגון, בתמורה לסכומי כסף מצטברים בסך של 15 אלף דולר.

    לפי הדיווח, המגע הראשוני עם חסן נוצר בשנת 2020 באמצעות הודעת טקסט. לאחר שעמד במשימת ניסיון, תושאל טלפונית על ידי מגייסיו על פעילותו בחיזבאללה, על היחידות שהכיר בארגון הטרור ועל ההכשרה הצבאית והדתית שעוברים הפעילים בשורותיו.

    לטענת העיתון הלבנוני, המרגל שנעצר, תושב דרום לבנון, אמר בחקירתו כי במהלך עבודתו כנהג בחברת הסעות בדרום המדינה, מסר למפעילו, "אלכסיי "פרטים על החברה ועל צי כלי הרכב שהפעילה, בתמורה ל-2,000 דולר.

    עוד אמר כי  "אלכסיי" הוא אזרח רוסי הדובר ערבית רצוצה וגויס למוסד הישראלי בגלל קשייו הכלכליים. משימתו הבאה, הוסיף, הייתה איסוף מידע על קניון מסחרי בעיר צידון, אך הוא לא הצליח לעמוד בה, מפאת הסגרים שהוטלו על המדינה באותה התקופה עקב התפשטות הקורונה.

    עוד דווח כי בשנת 2021 חסן נפגש עם מפעיליו בטורקיה והם התקינו תוכנות שונות בטלפונים ייעודיים למשימותיו. בדיווח נכתב כי בטורקיה נשלח חסן לבצע משימות ניסיון שונות ולאחר שעמד בהן בהצלחה, קיבל סכום כסף של 9,000 דולר כמענק על הצלחתו.

    עם שיבתו ללבנון, קיבל חסן משימה לעקוב אחר מחסני טילים של חיזבאללה בכפר קאנא שבדרום המדינה, ובנוסף הוא סיפק מידע הקשור למפקדה של חיזבאללה ביישוב ופרטים על אנשי חיזבאללה המתגוררים בו, ובכללם שמות ומספרי טלפונים, נמסר בפרסום.

    בחקירתו מסר חסן כי עם סיום משימה זו קיבל הצעת עבודה מחברת זרה העוסקת באבטחת אישים בתוך לבנון ומחוצה לה. לדבריו, התעוררו אצלו חשדות כי מדובר בחברת-קש העובדת בשירות המוסד, לאחר שנתבקש למסור מידע הקשור לפעילות חיזבאללה. לאחר מכן, ביולי 2022, מסר העיתון, נעצר חסן על ידי רשויות הביטחון בדרום לבנון שם מסר הודאה מלאה על כל פעילותו בשורות המודיעין הישראלי.



    0 תגובות