אחרי הפסילה בבג"ץ: נתניהו הודיע לדרעי על פיטוריו

איתי גדסי No Comments on אחרי הפסילה בבג"ץ: נתניהו הודיע לדרעי על פיטוריו

ראש הממשלה נתניהו הודיע ליו"ר ש"ס אריה דרעי על פיטוריו מהממשלה, לאחר שבג"ץ קבע כי מינויו פסול. רה״מ נתניהו לדרעי: "נאלץ בלב כבד, בצער רב, ובתחושה קשה ביותר להעבירך מכהונתך כשר בממשלה"

צילום: קובי גדעון לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו מסר היום לפני זמן קצר (ראשון) ליו"ר ש"ס אריה דרעי את מכתב פיטוריו מתפקידיו כשר הפנים והבריאות. זאת לאור החלטת הבג"ץ ביום רביעי שפסלה את מינויו בשל הרשעתו בעבירות מס וקבעה כי על רה"מ לפטרו.

אתמול הבהירה לנתניהו, גם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, כי עליו לפטר את השר דרעי לאור פסק הדין של בג"ץ וכן שעליו למנות שר אחר לתפקידיו, משום שנתניהו אינו יכול לכהן כשר תחת כתב אישום.

נתניהו כתב לדרעי: "כידוע, החלטתי למנותך כמשנה לראש הממשלה ושר הפנים והבריאות באישור רוב חברי הכנסת בשל העובדה שאני רואה בך עוגן של ניסיון, תבונה ואחריות החשובים למדינת ישראל בכל עת, ובעת הזו במיוחד. כן סברתי שחשוב שתשרת את מדינת ישראל כחבר הקבינט הביטחוני-מדיני בממשלתי, שם תוכל להשפיע מניסיונך רב השנים עוד כחבר קבינט בממשלתם של ראשי הממשלה המנוחים יצחק שמיר ז״ל ויצחק רבין ז״ל – ניסיון עשיר, שתורם לביטחונה וחוסנה של מדינת ישראל".

"לצערי הרב, חרף האמור, ביום 18.1.23 החליט בית המשפט העליון בשבתו כבג״ץ כי מוטלת עלי חובה להעבירך מתפקידך כשר הפנים והבריאות. החלטה מצערת זו מתעלמת מרצון העם, כפי שבא לידי ביטוי באמון הרב שהציבור נתן לנציגי העם ונבחריו בממשלתי, כשהיה ברור לכל שתשרת בממשלה בתפקיד שר בכיר" הוסיף נתניהו.

"בכוונתי לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינת ישראל מנסיונך ומכישוריך הרבים, בהתאם לרצון העם. עם זאת, בעקבות הוראות פסק הדין האמור, עלי להודיעך כי לפי סעיף 22 (ב) לחוק יסוד הממשלה, אני נאלץ בלב כבד, בצער רב ובתחושה קשה ביותר, להעבירך מכהונתך כשר בממשלה. בהערכה רבה, בנימין נתניהו".

כזכור, ביום רביעי קבעו שופטי בית המשפט העליון כי דרעי, שהורשע בעבירות מס לפני כשנה והורשע בעבר בעבירות שחיתות שלטונית, אינו יכול לכהן כשר בשל "חוסר סבירות קיצוני" וכן בשל מצג השווא שהציג בפני בית משפט השלום בעת הצגת הסדר הטיעון, לפיו בכוונתו לפרוש לצמיתות מהחיים הציבוריים, כך לפי פסק הדין.

פרשנים ומומחים משפטיים הסבירו כי בפסק הדין דאגו שופטי הבג"ץ למנוע מראש כל אפשרות של מינויו של דרעי לשר בכך שעשו שימוש בעילת ההשתק השיפוטי והמניעות, מה שלא יאפשר את מינוי דרעי גם אם תבוטל עילת הסבירות כפי שהציע ברפורמות המשפטיות, שר המשפטים לוין.

מיד לאחר פסיקת הבג"ץ החלה נהירה של תומכי ש"ס, גדולי הרבנים ואישי ציבור לביתו של דרעי. מחוץ לביתו נערך מפגן תמיכה ספונטני במקביל לביקורי גדולי הרבנים בביתו לאות תמיכה. גם ראש הממשלה נתניהו ביקר את דרעי בביתו.

דרעי לחברי הכנסת של התנועה בתום כינוס התמיכה בביתו: "אני מתחייב להמשיך המהפכה שהתחילו רבותינו זצוק״ל ביתר שאת וביתר עוז. יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון. יסגרו לנו את החלון נפרוץ את התקרה, בעזרת ה".

מועצת חכמי התורה הוציאה הודעה בה גיבתה את דרעי: "החלטה המעידה על עוול ואטימות שמוחקת את זהותם של המוני עמך בית ישראל. מועצת חכמי התורה קוראת לרבי אריה דרעי, לך בכחך זה והושע את ישראל".

ש"ס: "פסילה של 400 אלף בוחרים" | התגובות לפסיקה

עורך הדין דוד פורר, התייחס לפסילת דרעי במהדורת סוף השבוע עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן: "אפשר לפתור את זה ברמה המשפטית. אבל בעיני זה לא ראוי, לקחת ככה את כל מערכת חוקי היסוד על מנת לדאוג שדרעי יהיה שר", אמר פורר.

עו"ד דוד מנע אמר בשיחה עם 'קול חי': "אני חושב שבית המשפט העליון חרש את החוק ולא השאיר לו מוצא. הוא לא יכול לכהן כשר וכעת אם לא יקיימו את החלטת בגץ זו עבירה פלילית. דרעי מבין שאין דבר כזה".

בקואליציה ממשיכים כל העת בניסיונות למצוא פתרון עבור דרעי. על פי הדיווח, דרעי מעונין בתפקיד ראש ממשלה החליפי, שלדעתו מדובר גם בתפקיד שיש לו חסינות מפני ביקורת של בג"ץ, אך מהצד השני נתניהו מעדיף חלופות אחרות בייחוד לאור החשש שגם מינוי זה ייפסל בידי שופטי העליון.

ההצעה של נתניהו לדרעי היא להעביר חקיקה שתקבע שמינוי של שר על ידי ראש הממשלה ובאישור הכנסת לא יהיה כפוף לביקורת שיפוטית של בג"ץ, אלא לעניין תנאי הַכְּשִׁירוּת שמופיעים בחוק.

לפי שעה טרם התקבלה החלטה. כך או כך, נתניהו הבטיח לדרעי, כי הוא ימשיך להיות שותף בהתייעצויות הביטחוניות בקבינט המדיני, על תקן משקיף.



0 תגובות