'עוצמה יהודית' הגישה את החוק שהבטיחה: "10 שנות מאסר"

    איתי גדסי No Comments on 'עוצמה יהודית' הגישה את החוק שהבטיחה: "10 שנות מאסר"

    יו"ר סיעת עוצמה יהודית בכנסת יצחק קרויזר, הגיש את הצעת החוק להחמרת הענישה על פרוטקשן (דמי חסות), הקובעת 10 שנות מאסר על מקבל פרוטקשן וקובע רף ענישה מינימלי של 3 שנות מאסר

    צילום: olivier Fitoussi /FLASH90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ההבטחות הרבות במהלך מערכת הבחירות, עוצמה יהודית הגישה הצעת חוק להחמרת הענישה על פרוטקשן. בנוסח הצעת החוק נכתב "המציע או נותן חסות בדרך של איומים, הפחדה, סחיטה או מרמה, דינו – מאסר שבע שנים, ולא יפחת עונשו משלוש שנות מאסר. המקבל דמי חסות בדרך של איומים, הפחדה, סחיטה או מרמה – בין באופן ישיר ובין באופן עקיף, דינו – מאסר עשר שנים, ולא יפחת עונשו משלוש שנות מאסר".

    בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "נטילת דמי חסות ("פרוטקשן") היא שיטה לסחיטת כסף מקורבנות על ידי עבריינים או ארגוני פשיעה. בשנים האחרונות, הפכה תופעת נטילת דמי חסות למכת מדינה, עם זאת, כיום אין בישראל חוק שקובע ענישה או הגדרה ייחודית לנטילת דמי חסות, עובדה שמקשה על אכיפה ומיגור של התופעה"

    "בהתאם לכך, מוצע לחוקק חוק להתמודדות עם תופעת נטילת דמי החסות. להגדיר את הפעולה העבריינית של נטילת דמי חסות כעבירה שבצידה עונש מאסר חמור ועונש מינימום, לקבוע שהמעשה מהווה עוולה אזרחית ולתת כלים בידי רשויות החוק".

    כזכור, אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של עוצמה יהודית הייתה המאבק בפרוטקשן, המלחמה בפשיעה והשבת הסדר והמשילות לכל הארץ ולנגב והגליל בפרט.

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "בשנים האחרונות אין בעל עסק אחד בדרום או בצפון שאני לא שומע ממנו על התמודדות עם התופעה הזו. עסקים שמסרבים לשלם פורוטקשן נשרפים ונבזזים, ועסקים שבלית ברירה משלמים, קורסים ונסגרים בגלל העול הכלכלי הכבד וכלכלת ישראל נפגעת מהפשיעה החמורה הזו. הבטחנו ונקיים. נעשה כל מאמץ כדי להפסיק את הפשיעה והטרור הכלכלי. הצעת החוק הוא צעד ראשון בשורת צעדים חשובים שנעשה על מנת להחזיר לאזרחי ישראל את הביטחון ועל מנת להחזיר לבעלי עסקים את רכושם הפרטי.
    במדינת ישראל יש דין ויש דיין ולא נאפשר הפקרות".

    יו"ר סיעת עוצמה יהודית חה"כ יצחק קרויזר מסר: "בעיית הפרוטקשן הפכה לאיום מרכזי על הביטחון האישי. כמי שמייצג את המגזר החקלאי ובעלי העסקים, אני מודע היטב להיקפים והנזקים האדירים שגורמת תופעת הפרוטקשן – הן ברמה האישית לאדם שנסחט, והן לביטחון הלאומי. הגיע הזמן לשים לזה סוף. הצעת החוק שהגשתי תשמש כלי מרכזי בידי מערכת אכיפת החוק, ונדבך משמעותי במאמץ למיגור התופעה".



    0 תגובות