תיעוד: הילדים המיוחדים הכניסו ס"ת שיכין אותם לבר המצווה

נדב דוד No Comments on תיעוד: הילדים המיוחדים הכניסו ס"ת שיכין אותם לבר המצווה

באירוע מרגש שנערך בבית ספר 'בית חנוך' לתלמידים עם מוגבלות קוגנטיבית הוכנס ספר תורה שישמש את הנערים להכנות לקראת בר המצווה | הרב אברהם גינזבורג ראש מוסדות אהל שרה: "ספר התורה הוא נדבך נוסף במגמת השילוב האדירה שמקדמת הנהלת בית הספר 'בית חנוך'" | גלריה

21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הכנסת ספר תורה היא תמיד אירוע מרגש. תהלוכת לפידים, שירי השמחה והריקודים לכבודה של תורה הם מחזה מרהיב שלא מותיר אף לב יהודי אדיש. אך כשמדובר בהכנסת ספר תורה עם סיפור 'מיוחד' מאחוריו, המעמד הופך למרגש שבעתיים.

אירוע מיוחד שכזה התרחש השבוע בבית הספר בית חנוך הנמנה על מערך החינוך של אהל שרה. בטקס מרגש בו השתתפו עשרות תלמידים מיוחדים הוכנס ספר התורה שיהיה חלק מתהליך ההכנה של הילדים לקראת בר המצווה.

ספר התורה המיוחד מכיל כעשר יריעות שהועברו מספר תורה עתיק שנפסל, אליהן חוברו עצי חיים חדשים ומעיל חדש. הספר ישמש מעתה את התלמידים בהקניית מיומנויות הכרחיות לתפילה בבית הכנסת וקריאת התורה כגון ברכות התורה, גלילה, הגבהה וקריאת הפטרת הבר מצווה. 

התהלוכה המרגשת הכילה פסיפס אנושי חם ומחבר. זה לצד זה רקדו ראשי מוסדות אהל שרה, ביניהם הרב אברהם גינזבורג, הרב אברהם צבי ישראלזון יחד עם הורי התלמידים, מורים ואנשי צוות לצד שכנים ומכרים מהשכונה שהוזמנו מראש על ידי התלמידים. גם ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין  הגיע להשתתף באירוע המיוחד כשהוא רוקד דקות ארוכות עם הילדים המאושרים.

"המטרה העומדת לנגד עיננו היא לחבר את התלמידים לערכי התורה והקדושה מתוך שמחה, כשווים בין שווים". מספרת חנה אנתבי מנהלת בית ספר 'בית חנוך'. "ספר התורה המיוחד הוא עוד אמצעי שיאפשר לנערי הבר מצווה לרכוש כללי התנהגות נכונים בבית כנסת, דבר שיעודד את שילובם בקהילה".

ואכן, נושא השילוב בקהילה, הוא דגל מרכזי בבית הספר 'בית חנוך', ולא רק סיסמה ריקה. בדומה לפרוייקט הכנת התלמידים להשתלבות בבית כנסת ובחיי קדושה, פועלים בבית חנוך עוד מספר פרוייקטים של שילוב בקהילה. פרויקט מרכזי נוסף הוא שילוב של תלמידים עם מוגבלויות בתפקוד גבוה בתוך כיתת לימוד רגילה בתלמוד תורה בבני ברק למספר שעות שבועיות. מעבר להרגלי הלמידה אותם רוכשים התלמידים המיוחדים במהלך השהות בתלמוד תורה, הם מקבלים כלים אמיתיים להתנהלות במרחב החברתי. 

"שילוב התלמידים המיוחדים בתלמוד התורה מעניק ערך מוסף לשני הצדדים" משתפת מלכה וינברגר מנהלת מוסדות אהל שרה. "הלימוד המשותף תורם רבות להתפתחותם ההתנהגותית והחברתית של הילדים המיוחדים ומעצים בהם את תחושת המסוגלות והעצמאות. ומעבר השני של המתרס מקבלים תלמידי החיידר ערכי נצח של עזרה הדדית וקבלת השונה והאחר". 

הרב אברהם גינזבורג ראש מוסדות אהל שרה מוסיף: "ספר תורה שיעניק לנערים המיוחדים את הזכות לעלות לתורה בבית כנסת, כמו כל נער יהודי שמגיע למצוות, הוא נדבך נוסף במגמת השילוב האדירה שמקדמת הנהלת בית הספר 'בית חנוך'".



0 תגובות