הפרשן הכלכלי מאשים: "מונעים מחרדים להתקבל לעבודה"

    שטח כלכלי No Comments on הפרשן הכלכלי מאשים: "מונעים מחרדים להתקבל לעבודה"

    הפרשן מתי גרינפלד ב"שטח כלכלי: "אני אומר לכלכליסט ודה מרקר, בהסתה כזאת שום בעל עסק חילוני לא יסכים להעסיק חרדי. אתם גורמים לזה שחרדים לא ימצאו עבודה"

    צילום: באדיבות המצולם
    13:24
    23.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on מיארה: "פעלתם בחוסר סמכות"; קרעי הגיב: לא חשובה ולא קובעת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן הכלכלי מתי גרינפלד, שוחח היום (שלישי) עם צבי טסלר ב"שטח כלכלי" על הפרסומים בכלי התקשורת הכלליים אודות החרדים. "זה מרתיח אותי. ההסתה הזו הייתה צפויה אבל עד כדי כך, עיוות נתונים כל כך בוטה ומגעיל. נגמרות המילים. זה פשוט משחק שפל בנתונים".

    לדבריו "הם לקחו את נתוני הלמ"ס ל-2019, לפיהם משפחה חרדית מכניסה 14 ומשהו אלף ומשפחה חילונית 22-23 אלף בחודש. מה שקורה זה משפחה חרדית באמת מרוויחה פחות מחילונית, אבל באים כלכליסט ולוקחים את אותם נתונים של המשפחה החרדית ומחלקים במספר הנפשות בבית. את כמות המיסים שבאמת יותר נמוכה מחלקים בחמש או שש ואת של החילוני בשניים-שלושה ואז המספרים קופצים פי שש או יותר".

    עוד הוסיף גרינפלד: "אני אומר לכלכליסט ודה מרקר, בהסתה כזאת שום בעל עסק חילוני לא יסכים להעסיק חרדי. אתם גורמים לזה שחרדים לא ימצאו עבודה".

    המגיש, צבי טסלר הוסיף כי לפי נתונים שקיבל היום, שיעור התעסוקה בקרב נשים חרדיות עומד על כמעט 82% – שזהו היעד שנקבע לשנת 2030. בנוסף, שיעור ההעסקה החרדי עומד על 64.5% ואילו שיעור ההעסקה במגזר הערבי 60.5%.



    0 תגובות