בר לב הקריא מסמך מסווג, המפכ"ל ביקש למחוק ובן גביר התרעם

איתי גדסי No Comments on בר לב הקריא מסמך מסווג, המפכ"ל ביקש למחוק ובן גביר התרעם

השר בר לב הקריא ציטוטים ממסמך מסווג בדיון בחוק סמכויות הבט"פ. בן גביר התרעם והמפכ"ל ביקש למחוק את הנאמר

צילום: Hadas Parush/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערה בכנסת, לאחר שהשר עמר בר לב הקריא בדיון בנושא הרחבת סמכויות שר הבט"פ, חומר המסווג כסודי. המפכ"ל נע בכיסאו באי נוחות, בן גביר התרעם ובר לב טען: "אני זה שמחליט אם החומר מסווג".

במסגרת הדיון על הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה סתר השר בר לב את דברי נציג היועמ"שית גיל לימון. במהלך הדיון אמר בן גביר כי בר לב הוציא מכתב למפכ"ל והנחה אותו, "אין רימונים בהר הבית, אין שימוש ברובה רוגר". נציג היועמ"שית אמר: "המפכ"ל קבע", בר לב השיב 'לא נכון היועמ"ש אמר שאני אקבע' ונציג היועמ"ש חזר בו מדבריו בוועדה.

בהמשך הדיון הקריא בר לב במהלך הדיון שמשודר בשידור חי מסמכים סודיים שהיועמ"ש גיבה אותו וחשף התנהלות ספציפית של השב"כ מהר הבית, כדי לאשר את טענתו.

בן גביר בתגובה: "בינגו, מוכיח שצדקתי, היועמ"ש הכריע לטובת השר וקבע שהשר צריך להכתיב. זה מה שאני אומר, היועמ"ש גיבה את בר לב מול המפכ"ל ואמר שהוא בעל הסמכות".

בן גביר תקף את בר לב: "פולט חומר סודי בוועדה. אסור לחשוף סודות מדינה בשביל סיבוב פוליטי". מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ביקש למחוק את הנאמר.

ח"כ יולי אדלשטיין כתב: "‏ממש כעת עומר בר-לב יושב בוועדה מיוחדת בכנסת ומקריא דו״ח סודי כי ״הוא זה שכתב אותו״. יושבת צמרת המשטרה, מפצירה בו להפסיק לחשוף את המידע והוא מסרב. זו תמונה מדויקת לממשלה היוצאת – מנותקת וחסרת אחריות".



0 תגובות