רוטמן נגד ההצעה של גפני להקפיא את המשכנתאות: "לא רעיון טוב"

    אייל ראובן No Comments on רוטמן נגד ההצעה של גפני להקפיא את המשכנתאות: "לא רעיון טוב"

    חה"כ שמחה רוטמן ב'מהדורת הבוקר' של 'קול חי': "לא מוטרד מזה שטרם הוקמה הממשלה; נעמוד על חוק הנכד – 70% מהעולים לא יהודים" | על ההצעה של גפני בנוגע למשכנתאות: "יש מנגנונים אחרים לסייע לאנשים בעלי הכנסה נמוכה"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית), המיועד לכהן כיו"ר ועדת החוקה של הכנסת, אמר שיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), כי הצעתו של יו"ר דגל התורה משה גפני להקפיא את הריביות על המשכנתאות – עלולה להוביל דווקא לזינוק במחירי הדיור ולנזקים כלכליים.

    בפתח הריאיון, אמר רוטמן כי אינו מוטרד מזה שטרם הוקמה ממשלה: "ככל שמשקיעים יותר במשא ומתן – אפשר אחרי זה לנהל את הממשלה בצורה יותר רגועה", נימק.

    ביחס לדבריו של ראש הממשלה לפיד וקריאתו שלא לשתף פעולה עם אבי מעוז בתפקידו כסגן שר, תקף: "זה די מזעזע שראש ממשלה מבצע עבירה פלילית של המרדה במכתב רשמי של ראש הממשלה. למחות מותר, אבל לעשות דה לגיטימציה לממשלה כולה מהרגע הראשון זה לא לקבל את דין הבוחר. האנשים האלה מופקרים וחסרי אחריות. פשוט תגידו שאתם מפגינים נגד עם ישראל. הממשלה הזו עוד לא התחילה לפעול. הם לא מבינים מהי דמוקרטיה".

    עוד אמר רוטמן בריאיון: "חוק הנכד הוא נושא מאוד חשוב. אני מאוד מעריך את יולי אדלשטיין, אבל אסור שזה ירפה את ידינו מתיקון החוק. אנחנו רואים את הנתונים. 70 אחוז מהעולים לא יהודים. רובם המוחלט מקבלים דרכון ועוזבים בהיקפים אדירים. זה לא שימוש נכון בחוק השבות".

    "בתחקיר שנעשה רואים זוג שקיבל מעמד ותעודת זהות ישראלית, כאשר הם מתחתנים בחתונה נוצרית והם אזרחים ישראלים לפי חוק השבות", סיפר. "החוק הזה צריך לשמש למטרה שלו – לעודד עליית יהודים לישראל".

    הוא התייחס גם לעלייה הצפויה בשכר השופטים, השרים והח"כים: "בניגוד לראש ממשלה וח"כ ותפקידים אחרים שבהם אין משמעות לוותק, אצל שופטים זה הולך וגדל עם הוותק ולכן שכר השופטים גבוה יותר מעובדי מדינה אחרים ונבחרי ציבור. יש פה משהו צורם לעין ואפשר לדון בזה אבל העיסוק בגופו וכיסו של אדם – פחות מתאים".

    "בישראל נקבע ששכר חברי הכנסת וממילא גם השופטים ובכירים אחרים במגזר הציבורי – יעודכן אוטומטית בהתאם לעליית השכר במשק ולדעתי זו החלטה נכונה", הוסיף. "מה שקרה זה שבקורונה הקפיאו את השכר הממוצע לכל המשק וגם לח"כים ועכשיו הקורונה די נעלמה ויש עליה בשכר ועדיף לא לגעת בזה".

    על ההצעה של גפני להקפיא את הריביות על המשכנתאות, מתח רוטמן ביקורת: "אני מאוד מקווה שבשיח בין גפני כיו"ר ועדת הכספים לסמוטריץ' כשר האוצר – יגיעו להסכמות בנושאים הללו ותהיה עמדה אחת של הקואליציה. עמדתי האישית היא שההצעה הזאת לא רעיון כ"כ טוב ומייצרת עיוות ועלולה לגרום לעליית מחירי הדיור כי אנשים ירוצו לקחת משכנתאות. כשארה"ב שיחקה בנושא המשכנתאות יותר מידי הכלכלה כולה קרסה. המשבר היה בדיוק על זה". עוד הדגיש: "אחת הסיבות שצלחנו את משבר 2008 הוא כי שוק המשכנתאות לדיור אצלנו מאוד שמרני".

    לדבריו "יש כל מיני מנגנונים אחרים לסייע לאנשים בעלי הכנסה נמוכה".



    0 תגובות