התפקיד המפתיע שהציע נתניהו לפינדרוס | אבי בלום במהדורה

    אייל ראובן No Comments on התפקיד המפתיע שהציע נתניהו לפינדרוס | אבי בלום במהדורה

    הפרשן אבי בלום במהדורת הבוקר | על ארבעת החוקים שיעכבו את המו"מ, התקרית בין דרעי לסמוטריץ', התפקיד המפתיע שהציע נתניהו לפינדרוס | וגם: כשהמשא ומתן התנהל באידיש

    צילום: קול חי
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשן ועוה"ד אבי בלום, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (רביעי), וחשף פרטים חדשים על הנעשה בחדרי המשא ומתן בין הליכוד לחרדים ואף שיתף את המאזינים בכמה אנקדוטות מעניינית מהשיחות.

    "אפשר לומר שהכל סגור עם יהדות התורה", פתח בלום. "אני מבין שיש נוסחה די מוסכמת גם על חוק הגיוס, ללא פסקת התגברות, כרגע אבל תהיה לו הצמדה של חוק יסוד לימוד התורה. יש הבנה שזה יהיה יותר ממה שהוסכם בממשלת נתניהו-גנץ".

    הוא הוסיף כי "מה שיידחה את הכל כרגע ארבעת החוקים שצריך להעביר, תיקון 'חוק הפיצול' לנתניהו שרוצה את זה עוד לפני חלוקת השלל בליכוד כדי למנוע סיכון לפיצולים מהסיעה, חוק שני של סמוטריץ שמאפשר לשר במשרד לכהן בלי האצלת סמכויות מהשר הממונה, החוק של בן גביר שיקנה סמכויות לשר הבט"פ וחוק דרעי שיאפשר לו להיות שר".

    בלום העריך כי "דווקא על הנושאים המהותיים לא יהיה ויכוח".

    הפרשן ציין: "בינתיים הממשלה היוצאת ממשיכה לתפקד ואתמול ראינו ששר הבט"פ עוד מבצע מינויים. הם מינו בחודש האחרון כל מינוי שהם יכלו. הימין יכול להאשים בזה רק את עצמו – בגלל ההיגררות במשא ומתן".

    ביחס למפלגתו של דרעי, עדכן בלום: "ש"ס די סגורה, דווקא דרעי רצה לסגור אחרון כדי שאף אחד לא יסתכל לו בצלחת". 

    "אני חייב לומר שכל ההתגוששות הפנימית שם גרמה לכך שלא הייתה עמדה אחידה בנושאים המהותיים בין ש"ס ליהדות התורה ואפילו לא בתוך יהדות התורה", חשף. "ש"ס כן הגיעה עם מסמך מסודר ושמה אותו על השולחן".

    הפרשן סיפר: "ביום שישי סמוטריץ התקשר לדרעי וביקש שיעזור לו לסגור מול ביבי. בגלל שכשנתניהו בקיסריה הוא יכול לשנות את דעתו. ישבו וסגרו דברים ואח"כ בצלאל שואל את דרעי 'מה אתה נותן לי'. הוא אמר לו 'אתה לא מתבייש? עזרתי לך לסגור את כל מה שרצית'. שם הייתה תקרית. אבל הם כן יודעים להסתדר ביניהם באופן כללי".

    המגיש בצלאל קאהן, חשף פרט חדש מהמו"מ: "במהלך השיחות נתניהו הציע לפינדרוס את תפקיד סגן שר החוץ. פינדרוס כצפוי לא התעניין בזה וזה ירד מסדר היום. נתניהו היה משוכנע שפינדרוס יקח את זה בשתי ידיים".

    בלום: "תפקיד שגריר ישראל במרוקו הובטח לש"ס". 

    הפרשן התייחס לנושא חוק הגיוס: "יש הוראה עוד מימי הרב שטיינמן והרב עובדיה לא להסכים לפסקת התגברות נקודתית רק לעניין חוק הגיוס כי העריכו שהיא תיפסל בבג"ץ. לפסקת התגברות רחבה נצטרך להמתין כמה חודשים". עם זאת, הבהיר: "דברים שאפשר לשנות מיד – ישנו מיד. כמו המיסוי על החד פעמי ונושא המעונות. הדברים האלה יקרו. יש 18 מנדטים חרדים".

    הוא שיתף באנקדוטה נוספת: "בזמן השיחות, כשהיו ויכוחים מידי פעם, התחילו החברים באגודה לדבר באידיש וצוותי הליכוד נאלצו ללכת להכין קפה…"



    0 תגובות