פוליטיקאים ימנו שופטים? עורכי הדין מתנגדים: "צעד מסוכן"

    אסתי פלד 1 Comment on פוליטיקאים ימנו שופטים? עורכי הדין מתנגדים: "צעד מסוכן"

    עורכי דין ששי גז ויוסף וייצמן הביעו התנגדות נחרצת למינוי שופטים על ידי פוליטיקאים: "צעד מאוד מסוכן לדמוקרטיה ולחברה"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    17:13
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלקוחות המומים: גם 'יש חסד' בירושלים מוכר ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם בקרוב פוליטיקאים ימנו את השופטים? עורכי דין ששי גז ויוסף וייצמן, שוחחו הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על הסוגיה הנפיצה והביעו התנגדות נחרצת למהלך.

    פרקליט הצמרת, עו"ד ששי גז: "זה צעד מאוד מסוכן לדמוקרטיה ולחברה. כשפוליטיקאים ממנים שופטים זה צריך להטריד כל אזרח. תאר לעצמך שתחשוב לרגע ששופט פוליטי שאינו בדעות שלך – שופט אותך. מי שרוצה לעשות את זה לא רוצה לשפר את רמת השופטים, אלא לשלוט בהם. יש לי הרבה ביקורת על המערכת, אבל לא צריך להרוס אותה. דמוקרטיה זה לא רק בחירות".

    "חס וחלילה שהציבור יבחר את השופטים. הם יהפכו לפופוליסטים", הוסיף. "אין הרבה מדינות בעולם שבהן זה עובד טוב. גם בארה"ב זה עובד רק בעליון אבל יש להם איזונים ובלמים אחרים (שני בתי מחוקקים)".

    לדבריו "בשיטה שבה הפוליטיקאים יבחרו את השופטים, בסוף הפוליטיקאים יבחרו את הנאשמים. אני עשרות שנים עורך דין, אף פעם לא ידעתי מהן דעותיו הפוליטיות של השופט שאני מייצג בפניו – וכך ראוי".

    עם זאת, הדגיש: "חלק מאיבוד האמון זה בגלל בתי המשפט והפרקליטות אבל חלק גדול גם בגלל האש שהם סופגים מאז משפט נתניהו".

    סגן יו"ר לשכת עורכי הדין, עוה"ד יוסי ויצמן: "לגבי רוב שופטי בית המשפט הנושא הפוליטי בכלל לא רלוונטי עבורם כי בערכאות הנמוכות הם עוסקים בעיקר בנושאים פליליים ואזרחיים שאין לזה שום קשר לפוליטיקה. לכן לשלוט בבחירת השופטים… בסוף כולנו נסבול מזה, איכות השופטים תרד וכל פעם זה יתחלף בהתאם לשלטון. אני מאוד מקווה שהם יבינו את הנזק".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שקרן. ברור שאתה יודע מה דיעותיהם הפוליטיות. כולם שמאלנים שם. כי מי שלא שמאלני – לא מקודם.