תגובות רבות לחשיפת 'קול חי'; "מקרה חמור; נטפל ביד קשה"

    אייל ראובן 1 Comment on תגובות רבות לחשיפת 'קול חי'; "מקרה חמור; נטפל ביד קשה"

    הפוליטיקאים מהימין מגיבים לחשיפת 'קול חי' אודות הכאת הבחור המוגבל בידי שוטרים: "מקרה חמור ביותר. יש לטפל ביד קשה בכל אותם שוטרים שלוקחים את החוק לידיים"

    שוטרים. אילוסטרציה צילום: פלאש90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תגובות רבות במערכת הפוליטית לחשיפת 'קול חי', אודות הבחור מ'עלי שיח' שנפל קורבן לאלימות משטרתית חמורה. חברי הכנסת מהקואליציה המסתמנת מבטיחים לשים סוף לתופעת האלימות המשטרתית, בדגש על אלימות כנגד בעלי מוגבלויות וחסרי ישע, לנוכח העובדה שלא מדובר באירוע הראשון מסוג זה בשנים האחרונות.

    בלשכת השר המיועד לביטחון לאומי, חה"כ איתמר בן גביר אמר כי "מדובר במקרה חמור ביותר. אחד הנושאים שיו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר יטפל בהם, עם כניסתו לתפקיד, זה אלימות שוטרים נגד הציבור החרדי".

    ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב לפרסום: "שוב אנו שומעים על התעללות בחסר ישע במסווה של שמירת החוק, משטרת ישראל נרדמה בשמירה, הפקת הלקחים באופן לקוי וחלקי ממקרי עבר הוא הגורם שוב לסיפור מצער כזה, אני קורא לכלל הגורמים לא להתבייש! לחקור מה היה בדיוק ולהפיק לקחים ככל שיידרש, אלו מקרים שאין לנו כחברה את האפשרות שיקרו אפילו לו פעם אחת נוספת".

    חה"כ אברהם בצלאל (ש"ס) מסר: "שוב משטרת ישראל חזקה על חלשים, אנו לא נקבל מצב כזה שבו אדם חסר ישע ומוגבל יהיה ניתן למרמס כאסקופה נדרסת, יש לטפל ביד קשה בכל אותם שוטרים שלוקחים את החוק לידיים, שולח בריאות ורפואה שלמה לבחור".

    ח"כ יוסי טייב (ש"ס): "תופעה מדאיגה שחוזרת על עצמה פעם אחר פעם ששוטרים תוקפים אנשים עם צרכים מיוחדים.
    משטרת ישראל צריכה להוות דוגמא שמכבדת אוכלוסיה זו ולא להיפך. אני מציע לשר לבטח"פ להעביר את השוטרים קורס לימוד במוסדות החינוך מיוחד, בהם יכירו את האנשים עם הצרכים המיוחדים וילמדו על אורח חייהם והיחס הנדרש במפגש עימם. יחד עם זאת, אני קורא להעמיד לדין את השוטרים התוקפים שנהגו בברוטליות ורמסו את כבודו עד עפר".

    ח"כ אוריאל בוסו: "החשיפה המצמררת הבוקר ברדיו 'קול חי' מעלה תמונות קשות וזכרונות של כאב מהעבר שהנער יענקי רוזנברג הוכה קשות ע"י שוטרים בזמן שהתריעו בהם שמדובר בנער בעל מוגבלויות והבוקר שוב מקבלים תיעודים מצמררים בהם יד השוטרים קלה על ההדק בכל מה שקשור לחרדים, על אחת כמה וכמה שמדובר בבעלי מוגבלויות.

    בוסו הוסיף: "קיימנו דיונים בנושא וגורמי המשטרה הבטיחו שיתנו מענה לנושאים האלה. כנראה המדיניות הכושלת של השר היוצא אפשרה לאותם שוטרים נטולי חמלה לעשות ככל העולה על רוחם, בכוונתי לפנות למפכ"ל ולקבל תשובות לאירוע החמור הזה. כולי תקוה שהשר הנכנס יקח את האירועים האלה בראש סדרי העדיפויות ואותם שוטרים אלו שאמורים להיות אמונים על הביטחון של האזרחים שלא יגרמו בדיוק לפעולה ההפוכה אצל אותם ילדים – חרדות פחדים ונזקים נפשיים שיסחבו איתם עוד מספר שנים".

    חה"כ עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) הגיב: "המקרה הוא מקרה חמור מאוד, שאמור להדליק נורת אזהרה אדומה. אסור ששוטרים ידברו ויתנהגו כך לבעלי מוגבלות. אדרוש ממח"ש לבדוק את המקרה הזה. בהזדמנות זו אני מזמין את הנער ללשכתי בכנסת, כדי שיכיר את עבודת הכנסת ולהחזיר לו ולו במעט על עוגמת הנפש שספג".

    חה"כ משה אבוטבול התייחס לאירוע החמור: "כואב הלב ומזעזע שנער בעל צרכים מיוחדים סובל פעמיים: גם מהמצב האישי שלו וגם כשלא מזהים את זה ומתנהגים אליו כאחד האדם. אני כואב את כאבו וקורא למשטרה לבדוק את הדברים בצורה יסודית שלא יקרו דברים מהסוג הזה. אני הגשתי בעבר הצעת חוק שנפלה על חודו של קול – שכל השוטרים יעברו הדרכה בנושא חינוך מיוחד, איך לזהות ואיך להתנהג אליהם. לצערי המשטרה לא מרימה את הכפפה ולא עושה את זה. חידשתי את הצעת החוק בשבוע שעבר ונקווה שתהיה לזה תמיכה הפעם. זה דבר ברור מאליו".

    יו"ר יהדות התורה ח"כ הרב יצחק גולדקנופף הגיב לאירוע: "תקיפתו של בחור בעל צרכים מיוחדים ע"י שוטרים באלימות קשה והחזקתו במעצר במשך כל השבת, ללא תנאים נאותים ומבלי לידע את המוסד בו הוא חוסה או את בני משפחתו, היא מזעזעת בכל קנה מידה.
    אם נכונה הטענה לפיה השוטרת אמרה לו במהלך המעצר "תגזור את הפיאות" רח"ל, הרי שאין מקומה במשטרת ישראל ובמגזר הציבורי בכלל".

    "לא נאפשר למקרים כאלו ואמירות כאלו, לעבור בשתיקה. אני דורש ממפקד המחוז לבדוק את התקרית החמורה ולספק הבהרות. עלינו לוודא שמקרים כאלו לא יישנו יותר".

     

    כזכור, הבוקר נחשף ב"קול חי" כי שוטרים במשטרת ירושלים עצרו ביום שישי האחרון, באלימות קשה ובשימוש באקדח טייזר בחור חוסה בדירות 'עלי שיח'. הם החזיקו בו במהלך כל השבת במגרש הרוסים ואף ביקשו במוצאי השבת להאריך את מעצרו.

    הפציעות והדם כתוצאה מהאלימות הקשה

    בשיחה עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר של 'קול חי', סיפר מנכ"ל עלי שיח, חיים פרקל: "מדובר בבחור בן 35 שנמצא אצלנו במסגרת בירושלים 13 שנה. בשבת ניגש אלי מישהו ואמר לי שהוא עצור. מיד התחלנו לברר וניגש המדריך למשטרה לבדו מה קרה. קודם כל לא ידענו לאן הוא נעלם. המדריך הולך למשטרה בערב שבת ולא ענו, סילקו אותו משם כמו טרדן. ליל שבת הלך עוד פעם אמרו לו שהבחור תקף שוטרים והוא עצור. לא אמרו לו מה קרה. בפעם השלישית סיפרו לו שהוא מאושפז בבית חולים ולא נתנו פרטים. במוצ"ש אנחנו שומעים שהוא אמור להיות מובא להארכת מעצר".

    הוא הדגיש: "זה בחור חסר ישע. רקע אומלל לחלוטין, האמא אצלנו במעון לגרושות, האבא בהוסטל אחר. רק אחרי שהשופט נתן לנו את הדפים ראינו שכתוב שנער בן 16 צלצל למשטרה אחרי שהבחור המוגבל היה נראה לו חשוד. כל אדם יכול לראות על הבחור שהוא לא רגיל".

    הוא התייחס לתגובת המשטרה: "הם יכולים להפוך יום ללילה. השתמשו כלפיו בכוח. הוא חתוך בכל מקום. עשו לו תפירות בראש. הלחיים שלו פצועות. השופט היה אנושי באופן לא יאמן. הוא הבין שאנחנו לוקחים עליו אחריות למרות טענות המשטרה; השוטרת אמרה לו בשבת לגזור את הפאות. ככה הוא מספר ואני מאמין לו".

    עוד הוסיף: "לפי מה שהוא סיפר השתמשו גם בטייזר. רואים שהוא לא בסדר, למה להשתמש בכוח? הוא לא ישתחרר מזה עכשיו חודשים. השופט הזה היה בן לעדה האתיופית – כנראה הוא הבין מה אנחנו מרגישים מול אלימות משטרתית".

    ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות דיווח למוקד המשטרה אודות חשוד המטריד את הציבור והטרדת קטין, עוברי אורח, הגיעו למקום שוטרים וביקשו לברר את נסיבות המקרה עם החשוד שהחל בתגובה לתקוף באלימות קשה תוך גרימת חבלות לשוטרים שבשל כך נאלצו להשתמש בכוח על מנת לעוצרו. מיד לאחר מעצרו, הובא החשוד במסגרת הליך החקירה לבדיקות רפואיות בהתאם ובניגוד לנטען בפנייתכם, הועבר דיווח לאופוטרופוסית עליו.

    "מדובר בחשוד שהיווה במעשיו האלימים סיכון לציבור ובצאת השבת הוא הובא בפני בימ"ש שהורה לשלוח אותו תחת השגחה ובתנאים מגבילים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כמה עצוב בציבור החרדי שרק כשזה אדם מוגבל עושים מזה עסק