לראשונה: נשיא המדינה המריא לבחריין – ויבקר גם באבו דאבי

    שלמה ריזל No Comments on לראשונה: נשיא המדינה המריא לבחריין – ויבקר גם באבו דאבי

    נשיא המדינה המריא לביקור במנאמה בירת שבבחריין, שם יערוך פגישות עם המלך, בכירים בממלכה, חברי הקהילה היהודית ויבקר ברשות לפיתוח כלכלי לצד גופים כלכליים ישראליים. למחרת ימריא הנשיא לאיחוד האמירויות, שם ישתתף בכנס החלל שיערך באבו דאבי

    צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה: נשיא המדינה, יצחק הרצוג, המריא הבוקר (ראשון) לביקור ממלכתי בבחריין בהזמנת מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה. הנשיא יצחק הרצוג יהיה הנשיא הישראלי הראשון לבקר בבחריין.

    טרם המראתו אמר הנשיא: "אני יוצא עכשיו לבחריין, ממלכת בחריין. עוד צעד היסטורי מיוחד ביחסים בין מדינת ישראל למדינות ערב. עוד צעד לקידום השלום בינינו לבין בחריין ואיחוד האמירויות, מדינות הסכמי אברהם, בתקווה לעוד ועוד מדינות שתוכלנה להצטרף למעגל השלום עם מדינת ישראל. אני אהיה אורחו של מלך בחריין וממשלתו אני מביא איתי משלחת של אנשי כלכלה כדי לחזק ולהדק את שיתוף הפעולה הכלכלי, שיתוף הפעולה בתחומים שונים עם בחריין.

    "לבחריין כלכלה מתפתחת בקצב מרשים מאוד, מדינה חשובה מאוד במזרח התיכון ואני שמח שתהיה לי הזדמנות לקדם עוד נדבך ועוד נדבך ביחסים בין המדינות. מחר אהיה אורחו של שליט האמירויות ושם אשתתף בוועידת חלל, יחד עם ראש ממשלת הודו ומנהיגים נוספים בעולם. חשוב לומר ששיתוף הפעולה בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות בנושא החלל הוא מהפכני אנחנו שתי מדינות של מעצמות חלל אזוריות ואם מסתכלים על העתיד מבינים שיש לנו הרבה מה לשתף ולהרוויח.

    "אבל הדבר החשוב באמת הוא העובדה שהבוקר הזה מביא איתו מסר של שלום לעמים במזרח התיכון. היום התפרסם מאמר שכתבתי לעיתון הראשי הגדול ביותר בבחריין. זה לא סתם כי למול רוחות של התנגדות ולמול הפגנות ומחאות בסופו של דבר הרצון האמיתי של העמים באזור הוא להגיע לשלום".

    במסגרת הביקור, יבקר הנשיא בבירה מנאמה שם יערוך פגישות עם המלך, בכירים בממלכה, חברי הקהילה היהודית ויבקר ברשות לפיתוח כלכלי לצד גופים כלכליים ישראליים.

    לביקור הנשיא הצטרפה משלחת כלכלית ישראלית ובה לוקחים חלק רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, נילי שלו, מנכ״לית מכון היצוא, עמירם איסר אפלבום, יו"ר רשות החדשנות, אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אבי חסון, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל, ניר דויטש, מנהל אגף סחר חוץ וקשרים בינלאומיים בהתאחדות התעשיינים, סבין סגל, סמנכ"לית קשרי חוץ במכון היצוא, יריב בכר, סגן נשיא לדיפלומטיה וחדשנות בסטראט אפ ניישן סנטרל, פניאל רוזנטל, ראש מטה של יו"ר רשות החדשנות.

    למחרת ימריא הנשיא לאיחוד האמירויות, שם ישתתף בכנס החלל שיערך באבו דאבי ויפגש עם נשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד אאל נהיאן. זו תהיה פגישתם הרביעית של נשיא המדינה ונשיא איחוד האמירויות מאז כניסתו לתפקיד.

    בביקור, ידונו המנהיגים בהידוק היחסים, בחשיבות השלום ובהרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות.



    0 תגובות