ניסיון פיגוע במסדרון חווארה; המחבל חוסל

    בנצי לייזרוביץ וקובי פינקלר No Comments on ניסיון פיגוע במסדרון חווארה; המחבל חוסל

    פיגוע נמנע אמש בניסיון של מחבל לפרוץ דלת רכב של זוג ישראליים במסדרון חווארה. נהג הרכב הגיב בירי עם האקדח שלו ופוצע את המחבל, לאחר מכן המחבל דקר את אחד המגבניקים שהיו קרובים לנקודה, ובמקביל מגיע קצין ממגב שנאבק עם המחבל, המחבל דקר גם אותו, ובסוף קצין מגב נטרל את המחבל עם אקדח

    התפרעויות בחווארה צילום: מועצה אזורית שומרון
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שני לוחמי מג"ב נפצעו עם כניסת השבת בפיגוע דקירה בחאוורה. מתחקיר של הפיגוע עולה כי המחבל, עמאר חמדי נאיפ, פעיל פתח, צעיר בן 23 מהכפר עוסארין שבאזור שכם, ניסה תחילה לפרוץ דלת רכב של זוג ישראלים שנסע בחווארה. הגבר הוא קצין בקבע ביחידה 636. לאחר שהבין כי הדלת נעולה, הוא ניסף לפרוץ אותה עם אבן – תוך שהוא מחזיק סכין בידו השניה.

    אחד הנוסעים ברכב שהוא כאמור קצין בקבע, ירה לעבר המחבל ופצע אותו. המחבל, שככל הנראה נפצע מהירי, צוות לוחמי מג"ב שסיירו בסמוך למקום זיהו אותו, הוא נע לעברם והצליח לדקור את אחד הלוחמים. מפקד הפלוגה שנכח בצוות הסתער לעבר המחבל ולאחר מאבק שבמסגרתו ניסה המחבל לחטוף את נשקו הוא נטרל אותו בירי. הלוחם ומפקד הפלוגה נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. המחבל, נוטרל ומותו נקבע במקום.

    מפקד הפלוגה, רפ"ק ח' שניטרל את המחבל סיפר: "לקח לנו שנייה להבין שמדובר בפיגוע. זיהיתי את הרכב הישראלי ואת המחבל שמייד התחיל להיאבק עימי. ברגע שהוא אחז לי את הM-16 הבנתי שאם אני לא מנטרל אותו והוא מצליח לחטוף לי את הנשק, יהיה פה פיגוע משמעותי וחפים מפשע רבים יפגעו, שלפתי את האקדח וניטרלתי את המחבל."

    מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן:"עירנותם של הלוחמים בפיקוד מפקד הפלוגה, מנעה פגיעה משמעותית בחפים מפשע. תוך שניות, הבין הצוות שמדובר בפיגוע חתר למגע והסתער לעבר המחבל שלבסוף נוטרל בירי בטרם הצליח לפגוע באזרחים ישראלים".

    המפכ"ל יעקב שבתאי שוחח עם מפקד הפלוגה שנטרל את המחבל, שיבח את פעילותו המהירה והמקצועית ואת ערנות כוח מג"ב בפיגוע. "פעלתם מקצועית כפי שאנחנו מצפים מכל לוחם ומפקד בשטח", אמר שבתאי לקצין. "בפעילותכם המהירה הוכחתם ערנות ומהירות תגובה לאירוע, דבר שמנע פיגוע קשה יותר, וכל זאת בנחישות. בכך מנעתם פגיעה באזרחים בשטח".



    0 תגובות