גדסי על ההישג: "סמוטריץ' הצליח במו"מ; נתניהו מיצמץ ראשון"

    מערכת האתר 1 Comment on גדסי על ההישג: "סמוטריץ' הצליח במו"מ; נתניהו מיצמץ ראשון"

    הושג הסכם קואליציוני בין סיעת הליכוד והציונות הדתית. איתי גדסי על ההישג הגדול של סמוטריץ': "ההסכם עם הציונות הדתית משמעותי שאומר שכל 14 המנדטים מצטרפים. מקבל את האוצר ברוטציה, עוד ארבעה תפקידי שר בתוכם שר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות"

    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרשן קול חי, איתי גדסי ב"מהדורה המרכזית" ההסכם הקואליציוני שנחתם עם "הציונות הדתית" ובצלאל סמוטריץ': "ההסכם עם הציונות הדתית משמעותי שאומר שכל 14 המנדטים מצטרפים. מקבל את האוצר ברוטציה, עוד ארבעה תפקידי שר בתוכם שר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות"

    "אחרי שהוא ויתר על תפקיד שר הדתות הוא מקבל את ועדת הדתות בכנסת. ההסכם נחתם בראשי פרקים, מסמך תפקידים, לקראת הסגירות מול ש"ס ויהדות התורה. בעוד שבדגל התורה מוכנים להתפשר, בחוק של בני הישיבות. באגודת ישראל אומרים שלא יתעקשו אלא יתייעצו עם גדולי התורה. הם טוענים כי מנסים להחזיק אותם לרגע האחרון וזה לא יעבוד"

    "סמוטריץ' קיבל הישג גדול גם בדמות אחריות על מתאם פעולות המדינה בשטחים. הוא הצליח במו"מ ונתניהו מיצמץ ראשון, נראה מה יהיה מול המפלגות החרדיות. יהדות התורה מעכבת את החלפתו של מיקי לוי, נתניהו מבטיח שזה יהיה בשבוע הבא. לפני זה, לדרעי אין מה להתקדם"

    על פי ההסכם שהושג הציונות הדתית תקבל את משרד האוצר ברוטציה, משרד העלייה והקליטה ומשרד המשימות הלאומיות. בנוסף, שר משרי הציונות הדתית ישמש גם כשר במשרד הביטחון שאחראי על ההתיישבות ביהודה ושומרון שיפעל בתיאום ובהסכמה של ראש הממשלה. כמו כן הציונות הדתית תקבל סגן שר, יו״ר ועדת חוקה, חוק ומשפט ושירותי הדת שיוביל בכנסת את הרפורמה במערכת המשפט ויו״ר ועדת הרפורמות.

    סיעת הליכוד והציונות הדתית הגיעו היום לסיכום מסמך תפקידים ושטחי פעולה. מעבר למסמך זה יקבעו בהסכמים קואליציונים מפורטים קווי יסוד, הסדרה בסוגיות זהות יהודית, חינוך, משפט, התיישבות וחברה וסיכומים תקציבים מפורטים.

    ראש הממשלה המיועד ח״כ בנימין נתניהו מסר: ״זהו צעד משמעותי נוסף שמקרב אותנו להקמת ממשלת ימין לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל. אני מודה ליו״ר הציונות הדתית על השותפות ומשוכנע שנעבוד יחד בשיתוף פעולה פורה למען עם ישראל״.

    יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: ״אנחנו עושים היום עוד צעד היסטורי להקמת ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתחזיר את הביטחון והמשילות, תקדם רפורמה היסטורית במערכת המשפט, תסדיר ותפתח את מפעל ההתיישבות, תחזק את הזהות היהודית ברוח הציונות הדתית ותניף בגאווה את דגל הציונות, קליטת העליה והחברה בישראל. אני מודה לראש הממשלה המיועד נתניהו על האמון, ולחברי, ח"כ יריב לוין, על הובלת המאמצים להקמת הממשלה במקצועיות, בחברות ובהוגנות. יחד נעשה המון טוב למדינת ישראל ונעבוד קשה למען אזרחי ישראל כולם״.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סמוטריץ זה בן אדם שיודע לעשות את העסקאות הכי טובות שאפשר בפוליטיקה ולהרוויח את כל מה שהוא רוצה..
      אין לא שום עניין להיות שר הביטחון.
      זה לא מעניין אותו בכלל!
      הדבר היחיד שמעניין אותו במשרד הביטחון זה להיות אחראי על גזרת יהודה ושומרון ובעיקר בעיקר להיות אחראי על המנהל האזרחי שעושה טרור לכל מפעל ההתנחלויות ומפלה לטובה את הערבים בכל מעבר לקו הירוק כשעוצר בניה אך ורק של יהודים
      וכן כמובן לשלוט במשרד האוצר
      וזה בדיוק אבל בדיוק מה שהוא קיבל אפילו לא משהו אחד פחות ממה שהוא רצה מראש!