"אין לנתניהו קלף מול סמוטריץ" | הפרשנים מעריכים

אייל ראובן No Comments on "אין לנתניהו קלף מול סמוטריץ" | הפרשנים מעריכים

איתי גדסי: "נכון לרגע זה אין מו"מ אפילו עם יהדות התורה. יש מו"מ שנגמר עם ש"ס ומו"מ עם סמוטריץ' שיש מחלוקות בנושאים מהותיים" | עימנואל שילה: "יש לנתניהו כיוון מופרך כין אין רוב בלי סמוטריץ, אז אלא אם כן יש לו קלף בדמות גנץ או משהו כה – לא תהיה לו ממשלה"

צילום: Noam Revkin Fenton, Yonatan Sindel - Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפינת הפרשנים ב'מהדורת הבוקר' עם בצלאל קאהן ודוד חכם התארחו עימנואל שילה, עורך עיתון 'בשבע' הדתי לאומי והפרשן הפוליטי ב'קול חי' איתי גדסי לניתוח הערכותיהם הפוליטיות במסע ומתן הקואליציוני שמתנהל בעצלתיים מול מרכיבות הקואליציה העתידית המסתמנת.

איתי גדסי: "נכון לרגע זה אין מו"מ אפילו עם יהדות התורה. יש מו"מ שנגמר עם ש"ס ומו"מ עם סמוטריץ' שיש מחלוקות בנושאים מהותיים. הרצון של נתניהו הוא לחתום הסכם כמו שהוא חתם עם בן גביר – עם כולם. בעיקר תפקידים. אבל ביהדות התורה לא מוכנים לזה. אנחנו בדיוק שבועיים אחרי המנדט ועוד שבועיים יסתיים ונצטרך הארכה. נתניהו לוחץ על כולם לחתום על נספח התפקידים ואח"כ לדבר על קווי היסוד".

עורך 'בשבע', עמנואל שילה: "נתניהו רוצה להכנס לתפקיד כמה שיותר מהר ולהתחייב כמה שפחות לשותפים שלו. יש מי שלא מוכנים לקנות את זה ובצדק". בנוגע למו"מ עם עוצמה יהודית' אמר שילה: "כן יצאו כל מיני דברים כמו ביטול חוק ההתנתקות ותוספת של תקנים למשטרה, הם נכנסו לפרטים כאלו ואחרים".

"נתניהו רוצה להוריד את סמוטריץ' מהעץ והדרך שלו לכך היא בין השאר ע"י זה שהוא מקדים וחותם עם בן גביר וסמוטריץ נשאר באמת עם 7 מנדטים. אבל זה כיוון מופרך כין אין רוב בלי סמוטריץ, אז אלא אם כן יש לו קלף בדמות גנץ או משהו כה – לא תהיה לו ממשלה בלי סמוטריץ' וסמוטריץ' לא מוכן להתפשר ודאי לא אחרי שהתפשר על האוצר ברוטציה במקום הביטחון. אחרי בן גביר הסתפק בתיק בינוני אין סיבה שרשימה שקיבלה 14 מנדטים לא תקבל תיק בכיר אחד". 

איתי גדסי: "נתניהו רצה לסגור מהר עם בן גביר כי הוא מפחד ממנו שהוא לא צפוי. בנושאים שסמוטריץ' דורש זה הרבה יותר מורכב. כך גם יהדות התורה ולכן המו"מ עם שתיהן ככל הנראה לא יסתיים בימים הקרובים".

להאזנה



0 תגובות