ד"ר פלדמן: "מערכת הבריאות מורעבת התוצאות בשטח"

אסתי פלד No Comments on ד"ר פלדמן: "מערכת הבריאות מורעבת התוצאות בשטח"

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה בשיחה עם 'קול חי': "מערכת הבריאות מתוחה עד הקצה וזה צפוי רק להחריף. זה תחום לא פופולרי עבור פוליטיקאים – כל החלטה היא לטווח הארוך"

צילום: Miriam Alster/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, שוחח הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על מצבה של מערכת הבריאות בישראל. "המערכת מתוחה עד הקצה, היא הורעבה במשך שנים. אנחנו רואים את התוצאות בשטח. אבל עד לאחרונה עוד היה שסתום ביטחון שהעביר חלק מהמשתמשים הפוטנציאליים לרפואה הפרטית. אבל ככל שיוקר המחיה עולה והאבטלה מרימה ראש, העושר שחיינו בו הולך ונעלם – והסכנה היא שיותר ויותר אנשים לא יוכלו להרשות לעצמם את הערוץ הזה והדרך תוביל שוב לרפואה הציבורית והעומס ילך ויגדל".

"זה לא נגמר רק בכסף", מסביר פלדמן. "כל דבר שאתה עושה במערכת הבריאות הוא לשנים רבות קדימה. התהליכים במערכת הזו ארוכים וצרי להתחיל אותם עכשיו. במערכת הבחירות האחרונה היה תחום אחד שהיה לגביו קונצנזוס בכל המפלגות ואף אחת לא דיברה עליו – וזה נושא מערכת הבריאות. זה לא תחום פופולרי".

"צריך הרבה מאוד כסף", הבהיר. "לפי ה-OECD אנחנו צריכים 20 מיליארד ש"ח בשנה בשביל להביא אותנו למצב הבריאות באירופה. צריך לשים את המערכת במקום הראוי לה".



0 תגובות