אלוף אמיר ברעם נכנס לתפקיד סגן הרמטכ"ל

קובי פינקלר No Comments on אלוף אמיר ברעם נכנס לתפקיד סגן הרמטכ"ל

טקס החילופים נערך במחנה רבין (הקריה) במעמד שר הביטחון בני גנץ, ראש המטה הכללי רב-אלוף אביב כוכבי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים

אלוף אמיר ברעם צילום: דובר צה"ל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלוף אמיר ברעם נכנס היום (שני) לתפקידו כסגן ראש המטה הכללי. אלוף ברעם מחליף את אלוף הרצי הלוי, ששירת בתפקיד זה ועתיד להתמנות לרמטכ"ל ה-23 של צה"ל.

טקס החילופים נערך במחנה רבין (הקריה) במעמד שר הביטחון בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

שר הביטחון, מר בני גנץ: "המינוי שאנחנו מציינים היום מבטיח את המשך היציבות הפיקודית של צה"ל, ואת המשך הפעילות הרציפה שלנו מול כל האתגרים המבצעיים – גם בפעילות השוטפת וגם בבניין הכוח. תפקיד סגן הרמטכ"ל הוא תפקיד משמעותי מאוד – לאלוף אמיר ברעם יש את כל הניסיון הנדרש ואת כל העומק והידע, בכדי להצליח בו, ואני בטוח שכך יהיה. אני מבקש להודות גם לאלוף הרצי הלוי שמילא את התפקיד, וסייע לקדם תהליכים חשובים לביטחון ישראל. אני סמוך ובטוח שצה"ל וביטחון אזרחי ישראל נמצאים בידיים טובות".

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "אני רוצה להודות לך הרצי, על תפקיד סגן הרמטכ"ל אותו ביצעת. היית שותף משמעותי בעיצוב תהליכי צה"ל, זיהית נכון את מוקדי הכוח של התפקיד ואת מרכזי הכובד שלו. ההשפעה שלך על התר"ש, על התהליכים במטה ובפעילות המבצעית הייתה דומניננטית, נבונה ואפקטיבית. אמיר, אתה עושה כל תפקיד בהצטיינות, גם את התפקיד האחרון עשית והיה אך טבעי שתגיע לתפקיד הזה. נסיונך המבצעי, נסיונך הפיקודי ואופן הניהול שלך, מעידים שתעשה את התפקיד בצורה מצוינת. אני חושב שגם בדמות שאתה – אתה הבחירה הנכונה עבור הקצינים בצבא ההגנה לישראל ועבור מה שאתה מייצג. זהו אחד התפקידים היפים ביותר שיש בצה"ל, עם רמת אחריות גדולה. אני מאחל לך הצלחה רבה".

סגן ראש המטה הכללי היוצא, אלוף הרצי הלוי: "סגן הרמטכ"ל הוא תפקיד מיוחד ובעל השפעה רבה. היה מרתק להיות אחראי על בניין הכח, לחבר מטכ"לית את תכנית העבודה, לאשר אותה על שולחן אחד ולהתבונן על הדברים מנקודת מבט רחבה. יותר מהכל, אני חושב שתפקיד סגן הרמטכ"ל הוא תפקיד של איזון בין מתחים. אתגרי הביטחון מחייבים את צה"ל לעשות הכל עבור הביטחון בהווה, אך גם לבנות פתרונות עתידיים ויכולות המשכיות. לא תמיד הדברים הללו עולים בקנה אחד ולפעמים נדרשות החלטות מורכבות. אנחנו צריכים לפתח יכולות חדשות אך לזכור שאין ערך רב אם לא משרתים אצלנו הטובים והמתאימים ביותר כדי להפעיל את היכולות האלו. דילמות כאלה ועוד רבות וקודמות להן הופכות את התפקיד הזה למעניין, משפיע וחשוב מאוד במטה הכללי של צה"ל. אני מודה מאוד לכולם, למשפחתי, שרון וילדיי, תודה על הליווי לאורך כל הדרך. הרמטכ"ל, תודה רבה על הבחירה בי לסגן הרמטכ"ל ועל הליווי, ולך שר הביטחון תודה רבה על הבחירה בי לתפקיד הבא שדורש אחריות רבה, עם החבורה הנהדרת שכאן, נעשה את הדברים בצורה הראויה ביותר. אמיר בהצלחה לך, ובהצלחה לכולם".

סגן ראש המטה הכללי הנכנס, אלוף אמיר ברעם: "שורשיי ושורשי משפחתי בצה"ל. בצה"ל התעצבה דמותי, זהו 'כור מחצבתי'. אחרי 34 שנות שירות, הייתה ונותרה בי האמונה העמוקה בייעודו של צה"ל, בעוצמתו ובאנשיו. מלאכת ההגנה על מדינת ישראל הייתה ונשארה מלאכה קשה ותובענית. היא מתאפשרת הודות לחוסנו ועוצמתו של צה"ל – צבא שנשקו הסודי הוא האדם. אלו הם חיילי צה"ל ומפקדיו בסדיר ובמילואים; ביבשה, באוויר ובים שהמטען הערכי שהם נושאים על כתפיהם הצעירות הוא "הדלק" שמניע את הצבא שלנו קדימה ומהווה את מבטח העוז של העם היהודי. אני מכיר את האנשים הללו ובוטח בהם ואפעל עם מפקדי ועם עמיתי למטה הכללי על-מנת להבטיח את מקצוענותם, אֶת איכותם וגם את תנאי שירותם – שיעמדו בהלימה מול מה שהם מקריבים עבור מדינת ישראל. מהרצי, נוכחתי ללמוד בחפיפה הממוקדת, שלמנהיגות בתפקיד סגן הרמטכ"ל קיים ביטוי ייחודי; משתף, רותם, לֹא מתיימר, לא פומפוזי – אבל נחוש! היא באה לידי ביטוי באמצעות פרואקטיביות, חוכמה, רלוונטיות ומימוש וכן באמצעות ההכרה במורכבות התהליכים לצד תעוזה ארגונית ויכולת לסנכרן בין כלל מרכיבי המטה הכללי הנוגעים לבניין הכוח של צה״ל. אני מודה לכם ומתחייב לפעול באחריות רבה ובמסירות אין קץ, ולסייע בהכנת צה"ל על כלל מערכיו לכל אתגר, לכל מערכה ולכל משימה".



0 תגובות