"הקדיש הכי מזעזע ששמעתי אי פעם"

אבי יעקב No Comments on "הקדיש הכי מזעזע ששמעתי אי פעם"

קולות זעקה ובכי נשמעו מפי המוני המשתתפים בהלווייתו המזעזעת של הרה"ג ר' יעקב ורשואר ז"ל, מבכירי האברכים בישיבת מיר שהתמוטט ונפטר בפתאומיות | בנו אליהו בן השש שבקושי סיים את לימודי הקריאה, אמר את הקדיש לבדו, ולא השאיר עין יבשה | החברים המומים ומזועזעים: "הקהילה התאבנה מרוב תדהמה"

12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הלוויה מחרידה ומכמירת לב  התקיימה שלשום בשכונת 'נוה יעקב' בירושלים, שם צעדו המונים מתושבי השכונה ומלומדי ישיבת מיר, אחר מיטתו של האברך הצעיר הרה"ג ר' יעקב ורשואר, בן ה-37, שנפטר בפתאומיות לאחר שהתמוטט בביתו במוצאי השבת האחרונה.

משתתפי ההלוויה תיארו את הרגעים בהם אמר בנו של המנוח, אליהו בן השש, את מילות הקדיש: "זה היה הקדיש הכי מזעזע ששמעתי אי פעם", מתאר יואל, אחד מחבריו של המנוח, "אתה רואה ילד קטן, ילד של כיתה א' או ב' לכל היותר, זך וטהור הוא בקושי סיים לימודי קריאה, וכבר מצמידים לו מיקרופון ענק לפה ומבקשים ממנו לקרוא את מילות הקדיש.

קרן ההצלה הדחופה ליתומיו של הרב יעקב ורשואר

"הוא עשה את זה כמו גדול. אמר את הקדיש לאט לאט, מילה במילה, קצב הקריאה שלו עדיין איטי, אבל שמעו בבירור כל מילה. "הקהל היה נסער מאוד", הוא מתאר, "קולות בכי נשמעו ברמה, מכל הכיוונים. גברים בשנות השלושים והארבעים לחייהם עמדו בצפיפות ובכו כמו ילדים קטנים.

"והוא, אליהו הקטן, עמד שם, ראו עליו שהוא מתאפק מלבכות, וגם מצליח. הוא הבין שכרגע מה שמוטל עליו זה לומר את הקדיש, והוא עשה את זה בצורה שלא תיאמן! זה נראה כאילו חיכו משמים כדי לקטוף את האבא ר' יעקב, עד שיהיה לו בן שיהיה מסוגל לומר קדיש. הילד נמצא בדיוק בשלב הקריאה המתאים שבו אפשר לצפות ממנו לומר קדיש".

הרב ורשואר התמוטט כאמור בפתאומיות, בלי שום סימנים מקדימים ומחשידים. הוא הותיר אחריו חמישה ילדים, אביגיל הגדולה בת שבע וחצי, אחריה מגיע אליהו בן השש, הדסה בת החמש מיכל בת שנתיים וחצי, והתינוקת רחל תהילה בת החצי שנה.

חבריו בשכונה 'נווה יעקב' מספרים שהוא היה דמות מאוד מאוד פעילה ודומיננטית בקהילה: "הקהילה התאבנה מרוב תדהמה", מתאר אחד מהם. "כששמענו שהוא נפטר, היינו בהלם. אנשים לא דיברו, לא שאלו אפילו פרטים איך זה קרה ומה קרה, הוכינו בשוק ותדהמה אדירה. זאת מכה כואבת מאוד לקהילה שלנו.

לדבריו: "אם חלילה זה היה קורה למישהו אחר, היינו פונים לר' יעקב ורשואר והוא היה מארגן את הקרן וההתרמה וכל מה שצריך, אבל עכשיו הוא בעצמו זה שנפטר, אנחנו לא כל כך יודעים למי לפנות ואיך להתחיל לטפל בסיפור הזה, מישהו צריך לדאוג לאלמנה וחמישה יתומים, ואין לנו כרגע אדם מתאים לזה… אנחנו נהיה חייבים לבקש עזרה מבחוץ".

קרן ההצלה הדחופה ליתומיו של הרב יעקב ורשואר



0 תגובות