לאחר קריסת המתווה: המלצות חדשות של ועדת מירון לממשלה

אליהו גרין No Comments on לאחר קריסת המתווה: המלצות חדשות של ועדת מירון לממשלה

בין היתר ממליצים חברי הוועדה להרבות באירועים בתחתית ההר, להשתמש בסדרנים מקרב הציבור החרדי, לעצור את התנועה רק במקרי סיכון חריגים ולהרחיק את התזמורת מהציון

צילום: שמואל שנקר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יושבת ראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, השופטת בדימוס דבורה ברלינר, מסרה הבוקר (שלישי) לראש הממשלה יאיר לפיד את המלצות הביניים שגיבשו חברי הוועדה לצורך היערכות להילולות ל"ג בעומר הבאות בקבר הרשב"י במירון.

הוועדה ממליצה לממשלה להמשיך ולפעול לקיום ההילולות הבאות על בסיס המלצות הביניים שהגישה הוועדה בחודש נובמבר 2021, אשר אומצו על ידי הממשלה ועליהן התבסס מתווה הילולת תשפ"ב, תוך הפקת הלקחים מיישומן בהילולת תשפ"ב ועריכת שינויים בהתאם. המלצות נוספות עוסקות בשיפור התשתיות באתר ובהרחבת השטח המשמש להילולה.

הוועדה שבה וממליצה על מינוי שר אחראי להילולא, שיפור התשתיות והסרת מפגעי בטיחות, מניעת צפיפות חריגה, הגדלת השטח הפנוי, ויסות הקהל ועידוד תחלופה של קהל. בין היתר ממליצים חברי הוועדה להרבות באירועים בתחתית ההר, להשתמש בסדרנים מקרב הציבור החרדי, לעצור את התנועה רק במקרי סיכון חריגים ולהרחיק את התזמורת מהציון. מדובר במסקנות חדשות שעלו לאחר קריסת המתווה בהילולא האחרונה.

ההמלצות מוגשות לממשלה כעת, לפני השלמת הדו"ח הסופי של הוועדה, על מנת לתת לעוסקים במלאכה את פרק הזמן הדרוש לביצוען ולהשלמת ההיערכות להילולה הקרבה באופן מיטבי.

יו"ר הוועדה, השופטת דבורה ברלינר, לראש הממשלה יאיר לפיד: "בפתח הדברים, אבקש לשלוח שוב תנחומים למשפחות ההרוגים ולאחל רפואה שלמה ומלאה לפצועים.

"כזכור, הוועדה אשר הוקמה לאחר האסון הנורא מונתה על מנת לחקור את נסיבות האסון שהתרחש, וחשוב לא פחות – לשם מניעת הישנותם של אירועים דומים.

"לאחר בחינת הדברים, המלצת הוועדה היא להמשיך ולפעול לקיום ההילולות הבאות על בסיס המלצות הביניים שהוגשו לממשלה בנובמבר 2021 ואומצו על ידה. זאת, כמובן, תוך יישום הלקחים שהופקו, ותיקון ושיפור של קשיים שהתעוררו. אנו סבורים שחלק ניכר מקשיים אלו הם "חבלי לידה" בהטמעת השינויים, ואלו יבואו במידה רבה על פתרונם על ידי לימוד מן הניסיון שנצבר ויישום לקחים. לצד זאת, בעניינים מסוימים מצאנו לנכון להדגיש ולהבהיר את ההמלצות שנתנו בעבר, וכן לצרף המלצות נוספות.

"מועד ההילולה קרב, המלאכה רבה והזמן דוחק. לכן, יש לפעול בהקדם האפשרי על מנת לתת לכלל הגופים העוסקים בדבר את מירב הזמן על מנת להיערך לאירוע באופן מיטבי. אנו מקווים שהממשלה תזכה לשיתוף פעולה מלא ביישום ההמלצות, לטובת כלל המבקרים באתר הקדוש ולמען הילולות בטוחות בעתיד".

ראש הממשלה יאיר לפיד הודה לחברי הוועדה על עבודתם ואמר כי הממשלה תלמד את ההמלצות ותבחן את האפשרויות ליישומן מהר ככל הניתן".



0 תגובות