למרות הימנעות הימין: בל"ד נפסלה מלרוץ לכנסת

    אבי רבינא No Comments on למרות הימנעות הימין: בל"ד נפסלה מלרוץ לכנסת

    ועדת הבחירות פסלה את מפלגת בל"ד מהתמודדות בבחירות לכנסת זאת בעקבות עתירה שהוגשה במסגרתה הוצגו הוכחות למעורבות בכירים בסיעה בתמיכה בטרור | סיעות ה'ציונות הדתית' והליכוד נמנעו מהשתתפות ואמרו כי פסילתו של עמיחי שיקלי היא עוול ופגיעה חמורה בדמוקרטיה. כל התהליך נועד להציל קולות בגוש השמאל ולפגוע בגוש הימין

    שופטי ועדת הבחירות צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    9:08
    26.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים נ"ח-נ"ט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הבחירות פסלה את מפלגת בל"ד מהתמודדות בבחירות לכנסת, זאת לאחר דיון ממושך שקדם אליו דיון בפסילת מפלגת רע"מ שאושרה בידי שופטי הוועדה. בליכוד אמרו כי פסילתו של עמיחי שיקלי היא עוול ופגיעה חמורה בדמוקרטיה. כל התהליך נועד להציל קולות בגוש השמאל ולפגוע בגוש הימין. לא נשתתף בהצגה הזאת.

    הציונות הדתית מסרה גם כן כי תחרים את הדיון ומסרה: "לדיון היום בועדת הבחירות אין שום משמעות כי בג״ץ יכשיר בכל מקרה את ריצת המפלגות הערביות תומכות הטרור. הציונות הדתית, יחד עם כל המחנה הלאומי, לא תהיה חלק מהמשחק המדומה הזה".

    עוד הוסיפו בסיעה: "בג״ץ הפך להיות שחקן פוליטי שעשה ועושה הכל כדי לפגוע בימין ולהמשיך את שלטון השמאל והערבים. את השינוי האמיתי נביא לאחר הבחירות, נוציא את המפלגות הערביות תומכות הטרור מחוץ לחוק ונשים סוף לשלטון הבג״ץ".

    שר התקשורת יועז הנדל אמר בעתירה לפסילת בל"ד: "אדוני השופט, חברי ועדת הבחירות המרכזית. אני עומד לפניכם כנציג הקול השפוי במדינת ישראל.
    אם אנחנו רוצים שילוב של ערביי ישראל במדינת ישראל, הם כאן, לא ייעלמו מכאן, אנחנו חייבים לעודד את אלו שרוצים להשתלב ולהילחם בקולות הבדלניים שנלחמים נגד מדינת ישראל. המלחמה בבל"ד היא הדוגמא המוחשית הכי חשובה לזה".

    "כשאני נלחמתי במלחמת לבנון השנייה מייסד המפלגה וחבר כנסת מכהן, עזמי באשרה, ריגל למען חיזבאללה, פגע בבטחון המדינה ונמלט מהמדינה לקאטר. ח״כ אחר תוך כדי כדי כהונה בכנסת ה-20 נתפס מבריח טלפונים למחבלים בבתי הכלא תוך ניצול החסינות שלו, הוא נשפט ונכלא.

    היושב ראש הנוכחי, אלה ההתבטאויות שלו: "נחזור להיות בחזית המאבק בציונות ובהגנה על זכויות עמנו". "ישראל היא "יישות גזענית" שנוצרה על ידי הציונות אותה הגדיר "כפרויקט מכוער וגזעני". בטוויטר כתב "מסע הבחירות של לפיד עובר בקמפיין דמים ובמשפטי השדה ופשעי המלחמה בג'נין ובשכם"… "מקומם של ראשי ממשלה כאלה הוא בהאג ולא באו"ם". כלומר, אבו שחאדה סבור שראש הממשלה לפיד וראשי ממשלה לשעבר צריכים לעמוד לדין בהאג בשל פעילות סיכול הטרור ביו"ש" ציין הנדל.

    עוד הוסיף השר: "נציגת צעירי בל"ד, שהד אגבאריה: "המפלגה קבעה שתקדם סדר יום בניסיון לקבוע את יום האדמה כיום לאומי".ד"ר וליד קעדאן, תושב העיר ש מועמד למקום הרביעי ברשימה אמר "זהו לא צירוף מקרים שהשקת הקמפיין מתרחשת בבאקה אל גרבייה. היישוב שמזמן נמצא בחזית המאבק הלאומי ודחה את כל הניסיונות להשתלב עם ישראל".

    ללא רק דיבורים אלא גם מעשים ואירועים פוליטיים תומכי טרור של המפלגה אמר הנדל: "מספר 3 בבל"ד דועאא חוש, העניקה מגן הוקרה לאם של שני המחבלים, איבראהים ויאסין בכרי. השניים, ערבים ישראלים תושבי בענה, שפוטים למאסרי עולם לאחר שלקחו חלק בפיגוע ההתאבדות באוטובוס קו 361 בצומת מירון בו נ

    "חברי המפלגה עשו סעודת אפטר לבני משפחות מחבלים. קיימו חגיגות בשחרורו של רוצח חייל צה"ל משה תמם ז"ל. העניקו אות הוקרה למחבל שתכנן לבצע פיגועים. בעיניי אין לוועדת הבחירות ברירה אלא לפסול את מפלגת בל"ד למען הדו קיום היהודי הערבי, למען היכולת לחיות ביחד, למען המאבק בהקצנה ובאלימות ולמען השמירה על מדינה ישראל יהודית ודמוקרטית.".

    "אני לא מצליח להבין איך מפלגות ציונות שיושבות כאן במשכן הזה במשך שנה מדברות על תומכי טרור אבל כשיש להם הזדמנות אסטרטגית לשנות לטווח רחוק את הנוכחות של אותם גורמים קיצוניים במערכת הבחירות הישראלית הם בוחרים לקחת צעד אחד אחורה מתוך שיקולים אגואיסטיים, פוליטיים, נקודתיים.
    פעם אחר פעם המפלגות שקוראות לעצמן "ימין" מצביעות בעד האינטרסים הצרים ונגד הערכים הלאומיים, הציוניים. ראינו את זה בכנסת האחרונה ואנחנו רואים את זה עכשיו" לעג הנדל לסיעות הימין.

    שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן צייץ כעת בחשבון הטוויטר שלו: "אתה ביבי כל היום מדבר כמה אתה ״ימין״ אבל בפועל את בל״ד הצלחנו לפסול למרות שה״ימין״ שלך פשוט לא הופיע ולא הצביע. יש ימין דיבורים ויש ימין מעשים. ולדיבורים שלך אף אחד כבר לא מאמין".

    מפלגת ישראל ביתנו מברכת על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את רשימת בל״ד מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-25. זו לא מערכת הבחירות הראשונה בה אנו מגישים בקשה לפסול את יו״ר המפלגה ורשימתו. בל״ד היא מפלגה שאין לה מקום בפרלמנט הישראלי, חברי הרשימה דוגלים במדינת כל אזרחיה, בביטול הדגל וההמנון ושאר הסממנים היהודיים של מדינת ישראל.

    יו״ר ועדת הכספים, ח״כ אלכס קושניר, ישראל ביתנו: הצגתי בפני הייעוץ המשפטי בוועדה את העובדה שחברי הכנסת של המפלגה גם בעבר וגם היום פועלים באופן שיטתי נגד מדינת ישראל. עזמי בשארה נאשם בריגול וסיוע לארגון חיזבאללה, באסל גטאס הבריח טלפונים לאסירים בטחוניים, היבא יזבק כינתה את סמיר קונטאר שהיד והיללה את מעשיו של הטרוריסט, חנין זועבי – הסיטה נגד חיילי צה״ל וח"כ אבו שחאדה הביע תמיכה פומבית בביטול ההמנון ודגל המדינה ואלו רק חלק מהדוגמאות.

    עצם העובדה שאני הח״כ היחיד שנכח מבין כלל חברי הכנסת בעת ההצבעה בעד פסילת בל״ד, מראה שהציונות נעלמת כאשר השיקולים הפוליטיים גוברים.
    זו הוכחה נוספת להיעדר העקרונות ואובדן הדרך מצד המערכת הפוליטית במדינת ישראל. בשנה האחרונה בלטה במיוחד התנהלות נתניהו והאופוזיציה ששיתפו פעולה עם הרשימה המשותפת על מנת להפיל את חוק האזרחות ותקנות איו״ש.

    חד״ש-תע״ל הגיבו בצער על החלטת וועדת הבחירות לפסול את בל״ד: "ההחלטה לפסול את בל"ד היא החלטה אומללה. גנץ, לפיד ומיכאלי הוכיחו שהם ימין בתחפושת. על אפם ועל חמתם של הגזענים שרוצים להרחיק את הערבים מהקלפי, ביום הבחירות כולנו נוהרים לקלפיות!"

     



    0 תגובות