רוסיה נערכת לסיפוח המחוזות שכבשה במזרח אוקראינה

    שלמה ריזל No Comments on רוסיה נערכת לסיפוח המחוזות שכבשה במזרח אוקראינה

    אותם אזורים במזרח אוקראינה נחשבים לבעלי אוריינטציה רוסית יותר והסיפוח יעניק לפוטין לגיטימציה להמשיך לנהל את המלחמה בטענה שהוא מגן על האוכלוסייה הרוסית שם שסבלה מהממשל האוקראיני

    צילום: Doron Horowitz/Flash90
    13:24
    26.04.24
    מערכת האתר No Comments on "בצאת ישראל": שמחת חג עם שרוליק ויינברגר וישיבת קה אכסוף | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בקרמלין יערך מחר (שישי) טקס חגיגי בו יחתום הנשיא פוטין על סיפוח ארבעת המחוזות שכבשה ממזרח אוקראינה, לאחר שמשאל העם שנערך באותן מחוזות "קבע" כי הן יסופחו לרוסיה. דובר הקרמלין הודיע כי רוב מכריע של האוכלוסייה הצביע בעד הצטרפות לרוסיה וכי פוטין יקיים מחר 'נאום רב עוצמה'. ראשי 4 המחוזות האמורים להיות מסופחים לרוסיה, נחתו הלילה במוסקבה לקראת האירוע המרכזי שבו יוכרז הסיפוח.

    כזכור, מוסקבה טוענת כי רוב מוחץ מתושבי ארבעת המחוזות במזרח אוקראינה, הצביע במשאל העם בעד סיפוחם לרוסיה. נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי גינה את משאלי העם שערכה רוסיה ואמר כי "לעולם לא ניתן יהיה לתאר אותם כמשאלי עם לגיטימיים". הוא התחייב, כי צבאו יגן על ארבעת המחוזות באזורים שאינן בשליטת הרוסים.

    מדובר בארבעה מחוזות ששווים בגודלם פי 9-10 משטח ישראל. המטרה של פוטין היא בין היתר להפוך את תושבי אותם זורים לאזרחים רוסים והחיל עליהם את חובת הגיוס שתחייב אותם להילחם באחיהם האוקראינים. בבית הנבחרים הרוסי עבר חוק שגוזר עשר שנות מאסר על המשתמטים מגיוס. עד כה ברחו מרוסיה יותר מרבע מיליון צעירים בעקבות הגיוס ההמוני עליו הכריז פוטין.

    אותם אזורים במזרח אוקראינה נחשבים לבעלי אוריינטציה רוסית יותר והסיפוח יעניק לפוטין לגיטימציה להמשיך לנהל את המלחמה בטענה שהוא מגן על האוכלוסייה הרוסית שם שסבלה מהממשל האוקראיני.

    אחרי שנמנעה מלהתערב: ישראל קולטת פצועים אוקראינים

    פרופ' עליזה שנהר, לשעבר שגרירת ישראל ברוסיה אמרה אתמול בריאיון ל"קול חי", כי "סין, הודו ואיראן שלא ניתקו את הקשרים עם רוסיה הן קנייניות נפט מאוד גדולות, כך שמבחינה כלכלית רוסיה לא באמת נפגעה והחרמות של המערב לא באמת משפיעים על מצבה הכלכלי במיידי".

    לדבריה "מה שמאפיין את ההתנהלות הרוסית הכוחנית זו אדישות לגבי ארה"ב והמערב, והמשך ההשתלטות למשל באמצעות משאל העם שהתוצאות שלו היו ברורות מראש על כך שאותם ארבעה מחוזות שרוסיה כבשה יצביעו על רצון להסתפח לרוסיה. זה מאוד מסוכן, התוצאות כמובן זויפו וזה יתן תירוץ לפוטין לספח 15% משטחי אוקראינה בטענה שהם בסך הכל מגינים על אזרחים שלהם".

    ישראל על הצבעת הסיפוח באוקראינה: "לא מכירים בתוצאות"

    היא התייחסה לגיוס האזרחים ההמוני ברוסיה: "המצב בהחלט איננו טוב. זה רמז לאפשרות שימוש בנשק גרעיני. כנראה יגיעו למיליון מגויסים רוסים. הצבא הרוסי הוכיח את חידלונו במלחמה נגד אוקראינה".

    ביום שישי קבעו חוקרי האו"ם כי רוסיה ביצעה פשעי מלחמה חמורים באוקראינה ובהם התקפות חסרות הבחנה נגד אזרחים, אלימות קשה ועינויים ופגיעה אף בילדים. כך מסר יו"ר ועדת החקירה מטעם מועצת זכויות האדם, אריק מוס בעדכון ממצאי הביניים של הוועדה הבינלאומית. "אנו מודאגים מהסבל שהסכסוך המזוין באוקראינה הטיל על האוכלוסייה האזרחית", אמר מוס.

    הוא ציין כי הוועדה זכתה לשיתוף פעולה מצידה של אוקראינה, לצד סירוב עיקש מצד הרוסים. "ניסיונותינו לקיים דיאלוג בונה עם רשויות הפדרציה הרוסית, למרבה הצער, עד כה לא הצליחו, אך אנו נמשיך במאמצינו".

    יו"ר ועדת החקירה סיפר כי השימוש ההפצצות באזורים מיושבים מהוות מקור לנזק וסבל עצום לאזרחים. לדבריו הוועדה ראתה ממקור ראשון את הנזק שנגרם למבני מגורים ולתשתיות, כולל בתי ספר ובתי חולים. בעיר חרקוב, ההפצצות הרסו אזורים שלמים בעיר. בנוסף, רוב מקרי המוות נגרמו כתוצאה מאותן הפצצות.

    הוא הרחיב כי התקיפות בוצעו ללא הבחנה בין אזרחים לחיילים וכן כי הוועדה הופתעה ממספר ההוצאות להורג הרבות באזורים בהם ביקרה.

    בנוסף, הוועדה קיבלה עדויות ודיווחים על התעללות ועינויים שבוצעו במהלך כליאה בלתי חוקית. כמו כן עדכנו חוקרי האו"ם כי הממצאים מלמדים אף על אלימות כלפי ילדים.



    0 תגובות