היועמ"שית מתנגדת לפסילת בל"ד ורע"מ: "אין די בראיות שהובאו"

ישראל רובין 1 Comment on היועמ"שית מתנגדת לפסילת בל"ד ורע"מ: "אין די בראיות שהובאו"

ביחס לבל"ד כתבה מיארה כי "הגם שבל"ד עודה קרובה לתחום האסור שרשימה החוצה אותו אינה יכולה להתמודד בבחירות לכנסת, הרי שלא הובאה ראיה לכך שבשנים האחרונות בל"ד פעלה כדי להוציא את החלקים המוקשים במצעה מהכוח אל הפועל"

יו"ר בל"ד, סמי אבו שחאדה צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הבחירות המרכזית תחל בעוד זמן קצר לדון בבקשות לפסילתן של המפלגות בל"ד ורע"מ מהתמודדות לכנסת ה-25. היועצת המשפטית לממשלה, עוה"ד גלי בהרב מיארה הודיעה כי היא מתנגדת לפסילת הרשימות.

בעמדה שהוגשה נאמר כי "יישום פסיקת בית המשפט העליון ביחס לפסילת מפלגות מלמדת כי אין במסד העובדתי הניצב בבסיס הבקשה שהוגשה לוועדת הבחירות כדי להקים סעד של פסילת רשימה המתמודדות בכנסת".

היועצת המשפטית לממשלה עמדה בתגובה שהגישה על "הקושי הגלום במצעה של בל"ד ועל הראיות שהצטברו ברבות השנים לעניין התקיימותה של העילה בדבר שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". יחד עם זאת הבהירה היועצת המשפטית לממשלה כי "הגם שבל"ד עודה קרובה לתחום האסור שרשימה החוצה אותו אינה יכולה להתמודד בבחירות לכנסת, הרי שלא הובאה ראיה לכך שבשנים האחרונות בל"ד פעלה כדי להוציא את החלקים המוקשים במצעה מהכוח אל הפועל". לפיכך היא קבעה כי "אין די בראיות שהובאו בבקשת הפסילה כדי לעמוד באמות המידה הקפדניות והמחמירות שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון, לשם הוכחת אחת מעילות הפסילה שבחוק".

לאורך השנים הוגשו מספר בקשות לפסול את בל"ד, ולאחר שביהמ"ש העליון בחן את מצעיה של המפלגה ביחס ל"מדינת כל אזרחיה", הוחלט שאין בכך די כדי למנוע ממנה להתמודד בבחירות.

בנוסף לכך, היועצת המשפטית לממשלה סבורה שגם דין הבקשות לפסילת רע"מ להידחות, משום שלא ניתן להסיק מהראיות שהוצגו בהן כי רע"מ תומכת תמיכה חומרית, תמיכה פוליטית או אחרת במאבק מזויין של ארגון טרור.

בתגובה להתנגדות היועמ"שית לפסילת מפלגת בל"ד, אומר מתן פלג יו"ר תנועת 'אם תרצו': "אין מספיק ראיות"?! הם רק אומרים את זה בכל שני וחמישי. סמי אבו שחאדה יו"ר בל"ד אמר בראיון באופן מפורש ממש לאחרונה שהוא בעד ביטול זהותה היהודית של המדינה, אבל היועצת המשפטית לממשלה כנראה 'פספסה' את זה. חייבים מהפכה משפטית בדחיפות, אחרת נאבד את המדינה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    חלאות אדם מעניין אם בן גביר היה כותב במצא שלו להשמיד את את הרעיון של מדינה פלסטינית מה היו עושים לו