לרגל הימים הנוראים: הגר"ש גבאי בביקור חיזוק באלעד

נדב דוד No Comments on לרגל הימים הנוראים: הגר"ש גבאי בביקור חיזוק באלעד

הגר"ש גבאי ר"י אמרי דעת בביקור  במוסדות "אור המלך" באלעד: "בראש השנה לא מזכירים עוונות כי בשביל להראות לאדם את הדרך לא מזכירים לו דברים רעים" | גלריה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת ימי הרחמים והסליחות ולזכרו של מרן הגר"ש כהן זצ"ל ביקר הגאון הרב שאול גבאי שליט"א ראש ישיבת אמרי דעת ונשיא איחוד הקהילות, ומגדולי ראשי הישיבות הספרדיות, במוסדות אור המלך בעיר אלעד שתחת נשיאותו של רב העיר הגאון  הרב מרדכי מלכא שליט"א.

תחילה הגיע ראש הישיבה לשיחת חיזוק לתלמידי הכיתות הגבוהות בתלמוד תורה "מאור ישראל – דרכי אליעזר", שם קיבלו את פניו צוות הרבנים שהעלו בפניו שאלות בעניני חינוך. הגר"ש מסר שיחת חיזוק לתלמידים. לאחמ"כ הגיע הגר"ש גבאי לתלמוד תורה פרי תואר לשיחת חיזוק לתלמידי הכיתות הגבוהות. בדבריו שאל ראש הישיבה את התלמידים: "מדוע אנו עושים את ראש השנה קודם יום הכיפורים, היה צריך להיות ההיפך, קודם לבקש סליחה על עוונותינו ואח"כ המלכת הקב"ה, ועל כך ביאר ראש הישיבה:

"יום ראש השנה זה לבנות לנו דרך נכונה מי שילמד את התפילות יראה זאת, ולכן בראש השנה לא מזכירים עוונות, כי אם רוצים להראות דרך לאדם לא מזכירים לו עוונות אלא צריך להראות לו את הדרך לאן הולכים. ברגע שאדם יודע את הדרך אז אפשר לדבר איתו לעשות תשובה על העבר, ולכן יום הכיפורים הוא אחרי ראש השנה, כי אחרי שהכרת את עצמך ואת הדרך אז הזמן לשוב בתשובה" אמר ראש הישיבה.

"ילד שמגיע מאוחר כל יום בחמש דקות, שואלים אותו יום אחד, אולי תגיע מוקדם, מה הוא אומר לעצמו, זה אני!, האם הילד הזה עושה וידוי כל יום על זה שמאחר, לא! כי ככה הוא חושב שזה מה שהוא יכול, אז הוא לא יעשה על זה תשובה, לכן קודם צריך להסביר לו שצריך לבוא מוקדם, מי שבא מוקדם זה הילד הטוב והאיכותי שיודע לשמור על הזמן ורק אחר שהוא יבין את זה אז אם יאחר פעם אחת הוא יעשה על זה תשובה" הוסיף.

לסיום ביקר הגר"ש בהיכל הישיבה לצעירים "אורחות יהודה" בראשות של הגר"י ניימן ובנשיאותו של הגר"מ מלכא רבה של העיר. שם נשא הרב שיחה ארוכה בחשיבות ימים אלו.

כמו"כ ביקר הרב במשרדי מוסדות "אור המלך", שם קיבל את פניו מנכ"ל המוסדות הרב אברהם מלכא ששטח בפני ראש הישיבה את פעילות המוסדות. הגר"ש התפעל מאד מהאימפריה של תורה שנושאים על כתפיהם במסירות רבה של העיר הגר"מ מלכא שמתווה את דרך ההנהגה הרוחנית  ובנו שמנהל זאת ביד רמה הרב אברהם מלכא ואמר: "אני מקנא בזכויות שלכם, אשריכם שהקדשתם את כל חייהם למען הרבות תורה ודעת".

 



0 תגובות