סליחות מוזיקליות – בעד ונגד | פולמוס ב"מהדורה המרכזית"

אסתי פלד 1 Comment on סליחות מוזיקליות – בעד ונגד | פולמוס ב"מהדורה המרכזית"

פולמוס מרתק ב"מהדורה המרכזית" בעניין תופעת הסליחות המוזיקליות שהולכת ומתרחבת | החזן והזמר יצחק מאיר, ואיש דגל התורה בחדרה הרב בן ציון נורדמן | מאיר: "צריך ללכת אחר הלב", נורדמן: "יש כאלו שזה מתאים להם, לא בחורי ישיבות" | האזינו

צילום: ארייה לייב אברמס\פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמידי שנה עם תחילת אמירת הסליחות בקרב קהילות אשכנז, מתעורר שוב הדיון לגבי התופעה שהולכת ומתרחבת של סליחות מוזיקליות בליווי אמנים וכלי נגינה.

ב"מהדורה המרכזית", הבאנו את הקולות משני הצדדים, החזן והזמר יצחק מאיר שמשמש כבעל תפילה באירוע סליחות הענק בבניני האומה, והרב בן ציון נורדמן יו"ר דגל התורה בחדרה.

הזמר יצחק מאיר פתח: "אתמול כשירדתי מהבמה לאחר האירוע באו אליי בחורים שבאו מפוניבז', הם הרגישו שמשהו פחות ייפתח להם השנה בישיבה, הם מרגישים שהלב שלהם נפתח שם יותר" שיתף מאיר.

"הפולמוס הזה מתנהל בתוכי, גם לי יש לפעמים מחשבות לכאן או לכאן, גם לי יש תהיות מידיי שנה אולי ללכת לסליחות הרגילות והמקוריות" סיפר לרבינא.

"המכתב הזה שיצא נגד המופעים אני שומע עליו כאן לראשונה, אני שמח דווקא לשמוע שיש תופעה כזו. אבל תמיד ובכל דבר צריך שמאל דוחה וימין מקרבת, לשים את הגבול במקום" אמר.

"אני חייב את המקום שהלב שלי יותר מרווח בו. ראיתי מבעל תרומת הדשן שהסיבה שמתחילים את הסליחות תמיד במוצאי שבת, זה כדי שיהיה בזה שמחה. מוזיקה זה דבר נהדר להוסיף שמחה".

"בעבר זה היה נראה לי שיגעון, לא חשבתי לעשות את זה בבית כנסת, לא חלמתי שזה יהפוך לדבר כזה, ושגדולי ישראל יתנגדו לזה" כך הזמר יצחק מאיר.

יו"ר דגל התורה בחדרה נתן את הצד שלו ואמר: "גם לדעתנו יש מקום למניינים מעין אלו, יש ציבור גדול שלא יגיע למשהו אחר, וחשוב שיהיה גם עבורם סליחות" פתח הרב נורדמן.

"המניין הזה שהיה אצלנו בחדרה הוא לא מיועד לבחורי ישיבות, כי זה נועד לאלו שלא יגיעו למקום אחר. איפה שעשינו כאלה סליחות זה היה בהכוונת רבני העיר, היה התרגשות והתעוררות, אי אפשר לבטל את התופעה הזו".

"הספרדים לא צריכים מוזיקה כי כל הסליחות אצלם נגישות הרבה יותר, הכל מובן וברור, הפיוטים קליטים לציבור, אצלנו זה קשה יותר להתחבר לנוסח" אמר.

האזינו לפולמוס המלא:



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בלי להכנס לדברי הרבנים בכלל,
    רק לשל הפוליטקאים:
    מי שנגד שילך פעם אחת ויחווה ואח"כ שיגיד לא.