מתחברים למסורת: מאות עובדי כבאות והצלה בסיורי סליחות

בנצי לייזרוביץ No Comments on מתחברים למסורת: מאות עובדי כבאות והצלה בסיורי סליחות

אלפי עובדים ממערך כבאות והצלה השתתפו בסיורי ומעמדי אמירת סליחות באתרי מורשת יהודיים | המרכזי שבהם בראשות הראשון לציון, הרב הספרדי לירושלים הרב שלמה עמר בקבר שמואל הנביא יחד עם חניכי קורס לוחמי אש | תיעוד

צילום: כבאות והצלה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חודש אלול בשיאו ואיתו גם סיורי ומעמדי אמירת הסליחות, הפיוטים האהובים וחשבון הנפש שהפכו למסורת רבת שנים במערך כבאות והצלה ובמהלכם נחשפים המשתתפים לחוויה אישית מרגשת המשלבת חושים, רגשות ואווירת קדושה הנצרבת בזיכרונם של כלל המשתתפים.

השנה שיא משתתפים חדש, 1200 מפקדים, לוחמים ועובדים בהובלת נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי, המסיירים ומתפללים באתרי מורשת הקשורים לזהות היהודית והישראלית, ובהם ירושלים והכותל המערבי, קבר שמואל הנביא, העיר העתיקה בצפת ובני ברק.

נציב כבאות והצלה אייל כספי פעל בחודשים האחרונים להוצאתם לפועל של סיורי ומעמדי הסליחות באתרי המורשת מתוך הבנת חשיבותם הערכית והארגונית לעובדי מערך החירום הלאומי שחרטו על דגלם את ערך קדושת החיים. הוא גם הוביל סיור סליחות מיוחד עם סגל הפיקוד הבכיר ברובע היהודי ובמנהרות הכותל המערבי שם זכו לסקירה היסטורית על תקופת בית ראשון ושני, וכן נחשפו בפניהם ממצאים ארכיאולוגים מאלפים ומרתקים מימי בית המקדש.

הנציב רב טספר אייל כספי הודה לרב הראשי לכבאות, הרב חיים פרל שבדבקותו ונחישותו פעל למימוש המעמדים המיוחדים ובכך תרם לשילוב ערכים אמוניים לצד צרכים מבצעיים המניעים את המערך בשגרה וחירום, והדגיש את חשיבותו של מערך כיבוי והצלה בתפיסת החוסן הלאומי וביטחון הפנים של ישראל בהתמודדות עם משבר האקלים העולמי המחולל שינויים דרמתיים במציאות היומיומית של כל אחד ואחת.

מעמדי הסליחות עומדים בסימן קירוב לבבות ואחדות בעם ישראל, והם כללו גם ביקור מרגש ועוצמתי של 170 חניכי וחניכות קורס לוחמי אש שבאו לחזק ולהתחזק בקבר שמואל הנביא בירושלים.

video
play-sharp-fill

חניכי הקורס, דור העתיד של לוחמי ולוחמות האש, הנמצאים בסיום הכשרתם המקצועית במכללה הלאומית לכבאות והצלה, הגיעו למתחם הקבר עם מדים ונהנו מערב סליחות מרגש בהובלת הראשון לציון והרב הראשי הספרדי של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר שזכה יחד עם חניכי הקורס לאירוע סליחות בלתי נשכח.

גם במעמדי הסליחות בצפת ובני ברק השתתפו רבים ובהם גם עובדים ועובדות מכלל העדות והדתות שטיילו בין סמטאות האבן הקסומות של העיר העתיקה בצפת ובין הישיבות ובתי הכנסת הגדולים בבני ברק תוך שהם שומעים הרצאות והסברים היסטוריים ודתיים מפי הרב חיים פרל, הרב הראשי לכבאות והצלה לישראל שאף משתתף בכל 25 המעמדים השנה.

הרב חיים פרל: "מעמדי הסליחות ערכיים, מעצימים את רוח עובדי ולוחמי מערך הכבאות, ומדגישה את תפקידנו ושליחותנו בשרשרת הדורות . היענות העובדים מרשימה ויש בה כדי להצביע על הרצון להיות שותף לערכים אמוניים יהודיים."



0 תגובות