אחרי נתב"ג ו-JFK: דוכן חב"ד הוקם בשדה התעופה במולדובה

שלמה ריזל No Comments on אחרי נתב"ג ו-JFK: דוכן חב"ד הוקם בשדה התעופה במולדובה

בתום דיון ממושך בין זרועות הביטחון של המדינה וההבנה של החשיבות להאיר פנים לתייר היהודי, התקבלה החלטה להקים דוכן של חב"ד בשדה התעופה הבינלאומי של מולדובה

צילום: הקהילה היהודית במולדובה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתום חודשים של דיונים, הממשל בקישינב אישר לקהילה היהודית במדינה להקים בית חב"ד בשדה התעופה הבינלאומי בבירה קישינב. את הדוכן יפעיל הרב שמואל זלמנוב, משלוחי חב"ד במדינה והוא ממוקם בסמוך לנקודת איסוף המזוודות, במתחם היציאה מהטיסות הנכנסות.

כידוע, בעקבות המלחמה באוקראינה נסגרו שדות התעופה במדינה ורבים מהנוסעים לאוקראינה וממנה עושים זאת באמצעות שדה התעופה של קישינב. האישור הסופי התקבל בתיאום עם כוחות הביטחון המקומיים, שמבינים את הצורך לסייע למאות הנוסעים היהודים החולפים בשדה מידי יום.

ובתוך כך, נשיאת מולדובה מאיה סנדו וראש ממשלת מולדובה נטליה גבריליצה שיגרו לרגל השנה החדשה מכתבי ברכה חמים לעם היהודי בכלל ולקהילה היהודית המקומית במדינה בפרט, המכתבים מוענו מוענו לרב המדינה הרב אבלסקי.

 

הנשיאה סנדו כתבה כי היא "מתפעלת מיופיו של ראש השנה – חג העוסק בשיפורו העצמי של בן האנוש – ומהחשיבות הרבה להעביר זאת לצעירים ולדור הבא". הנשיאה חתמה את מכתב עם האיחול המסורתי בשפה העברית: שנה טובה.



0 תגובות