שרביט הקסמים שיעצור את הטילים

    קובי פינקלר 1 Comment on שרביט הקסמים שיעצור את הטילים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הביטחון ביצע בשבוע שעבר ניסוי שיגור מוצלח במערכת ההגנה הרב שכבתית מפני טילים, "שרביט הקסמים". זהו ניסוי היירוט השני של מיירט "שרביט קסמים" וניסוי ראשון של כלל מרכיבי המערכת. הניסוי בוצע בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים בדרום הארץ, כנגד מטרה בליסטית קצרת טווח.

    יאיר רמתי, ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משרד הביטחון אומר בתדרוך לכתבים, שתהליך הניסוי הינו תהליך מאוד מורכב של תכנון יירוט " המיירט יצא לדרך ובעיקר השיג את ההישג הנדרש- פגיעה ישירה במטרה"

    למנהלת 'חומה' במפא"ת במשרד הביטחון, יש ארבע תכניות – תכנית החץ, תכנית כיפת ברזל ,שהן כבר הוצבו ,ועוד שתיים בפיתוח- אפס שלוש ושרביט קסמים.

    רמתי מסביר, שאל מול האיומים נבנו ארבע מערכות שיטפלו בהם מקצה לקצה "ברור לגמרי שחלק יהיו בעלות יכולת לטווחים קצרים, חלק לטווחים ארוכים. חלק ישמשו ליירוט מטרות מסוג מסוים וחלק למטרות אחרות. לכן נוצרת לנו ההשלמה הדדית וחפיפה. אין טווח של כיפת ברזל שמגיע לטווח של שרביט קסמים, לא פי 2 ולא פי 3" אומר רמתי.

    מדובר בניסוי היירוט הראשון שבו נבדקים כל מרכיבי המערכת, שאמורה להגן על ישראל מפני טילים בטווח בינוני. במהלך הניסוי נדרשה המערכת לפעול כנגד מטרה קצרת טווח בשדה ניסויים בדרום הארץ.

    "מערכת 'שרביט קסמים' מהווה נדבך מרכזי במערך ההגנה הרב-שכבתית", אומרים במשרד הביטחון. "היא נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים לטווח קצר ובינוני, כמו גם נגד איומים נוספים, וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה'חץ', ובכך לאפשר עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות".

    "הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה, גם כנגד איומים הצפויים בזירה", הוסיפו. "בעתיד צפויים ניסויי יירוט נוספים בטרם הצבת המערכת לשירות מבצעי".

    במערכת עצמה יש מספר מכמ"ים והמיוחד בה שהיא יודעת ליירט מגובה נמוך עד יחסית לשולי האטמוספירה לגובה רב והיא תהיה מורכבת בעתיד כחלק ממערך ההגנה הכולל . נציין כי במהלך היירוט השתתף הצוות האמריקאי.

    שרביט 2



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שרביט הקסמים שיעצור את הטילים ??? רק הקב"ה יעצור את הטילים !!!