מגמה מדאיגה: הייצור בחו"ל מתחזק

    דוד קורצווייל No Comments on מגמה מדאיגה: הייצור בחו"ל מתחזק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנת 2013 צפויה להרשם ירידה ביצוא של מפעלי התעשייה הקיבוצית מישראל לצד גידול בייצור בחו"ל, כך עולה מתחזית שהכינה מנהלת המחלקה הכלכלית באיגוד התעשייה הקיבוצית, שלומית ארבל, לקראת הכנס השנתי של איגוד התעשייה הקיבוצית.

    על פי התחזית, היצוא הישיר של מפעלי התעשייה הקיבוצית יסתכם השנה ב-13.7 מיליארד שקל. זוהי ירידה של 6.5% שנובעת בחלקה הגדול מהשינוי בשערי החליפין שגרע מהתמורה השקלית שמקבל המפעל. המכירות בשוק הישראלי גדלו בשיעור של 2.6% ל-12.3 מיליארד שקל, גידול שמתאים לקצב הצמיחה הטבעי.

    הנתון הבולט בשנת 2013 הוא הגידול ביצור של מפעלי התעשייה הקיבוצית באמצעות חברות בת בחו"ל שיגיע השנה לשיא של 9.3 מיליארד שקל, 10% יותר מאשר בשנת 2012.

    מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אודי אורנשטיין, אמר שהגידול יוצא הדופן ביצור בחו"ל נובע משילוב של סיבות פרטניות של המפעלים הקיבוצים שחלקם מנהלים פעילות חובקת עולם יחד עם התחזקות השקל שמייקרת את הוצאות היצור במונחים דולריים ועננת אי הודאות שרובצת על נמלי הים תקופה ארוכה. לכל אלו מתווספות הכבדות רגולטוריות שאף הן מעודדות העברת ייצור למדינות אחרות. תופעות אלו עליהן אנו מתריעים מזה זמן גורמות כבר כעת לפגיעה בהכנסות המשק ולאובדן של מקומות עבודה בעיקר במפעלים בפריפריה ואם לא יהיה שינוי המגמה רק תתעצם.



    0 תגובות