הפריימריז בליכוד ויחסי דגל-אגודה | הפרשנים מנתחים

    אסתי פלד No Comments on הפריימריז בליכוד ויחסי דגל-אגודה | הפרשנים מנתחים

    מה חשוב לנתניהו בפריימריז בליכוד? את מי הוא רוצה לראות בראש הרשימה? וגם, מה אמר הרב אדלשטיין לנציגי דגל התורה על האיום בריצה נפרדת? הפרשנים עו"ד אבי בלום ואבי רבימא שוחחו על כך בתכנית "המהדורה המרכזית" עם בצלאל קאהן | האזינו

    צילום: פלאש 90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשנים עו"ד אבי בלום ואבי רבינא שוחחו עם בצלאל קאהן ב"מהדורה המרכזית" על הפריימריז שקורה היום בליכוד, ועל היחסים בין דגל התורה לאגודת ישראל.

    אבי רבינא: "כעת אנחנו עומדים על 43 אחוזי הצבעה בפריימריז עד עכשיו, כמו בכל מערכת בחירות יש קריאות של אחוזי הצבעה נמוכים. בעבר היו בשעה זו אפילו פחות אחוזים. מה שנתניהו רוצה זה להעלות את אחוזי ההצבעה כדי שייבחרו נציגים בקולות החופשיים".

    אבי בלום: "נתניהו מכוון בבחירות למנדטים של ימין רך, הוא רוצה לראות במקומות הראשונים אנשים כמו יריב לוין, שנאמנים אליו, פחות אנשים כגון ישראל כ"ץ וכאלה שרוצים לרשת אותו".

    רבינא: "בכל הארץ רואים מועמדים של דוד ביטן וחיים כ"ץ מול מועמדים של נתניהו, מה שנתניהו רוצה זה לחזק את מועמדיו ברשימהף גם באמצעות שיריונים. בשביל זה הוא חייב אחוזי הצבעה גבוהים".

    בלום הוסיף ואמר: "בפריימריז של העבודה ראינו דמויות מרכזיות שהתאדו מהרשימה, נתניהו לא רוצה שזה יקרה גם בליכוד. חשוב לנתניהו לפנות לימין הרך וזה באמצעות מועמדים כמו בועז ביסמוט וארז תדמור. הוא חייב אותם ברשימה".

    רבינא: "קורה משהו מדהים בליכוד. המוני חרדים התפקדו כקבוצות מאורגנות לליכוד. אלו אנשים שיצביעו בבחירות למפלגות החרדיות, אבל מבינים שאפשר להשפיע גם דרך מפלגת שלטון"

    בלום הגיב על כך ואמר: "ח"כ מקלב אמר לי שהוא הכיר אנשים שהתפקדו לליכוד בשביל המטרות האלו שאבי הזכיר, אבל במשך הזמן הם נסחפו וגם בקלפי הצביעו כבר לליכוד".

    רבינא: "גולדקנופף משדר אווירה של פיוס והושטת יד לשלום לגפני, הוא חשב שהוא הבעייתי, למרות שעיקר הבעיה של דגל זה מספר הקולות וההשקפה של אגודה שלפעמים מתנגשת איתם. לפי מה שנראה הם ירוצו יחד גם את נשמע עוד כמה כותרות על ריצה נפרדת".

    בלום חשף במהדורה נתון מעניין שיכול לתת נקודת אור על עתיד הריצה המשותפת: "הרב אדלשטיין הורה לא לדבר אישית נגד מועמדים של אגודה, הוא אמר להתמקד בעניין של חילוקי הדעות האידיאולוגיות יותר. נראה שזה הולך לקראת פתרון".

    האזינו לריאיון המלא:



    0 תגובות