משרד רה"מ אוסר הכנסת מחיצות לרחבת הכותל הדרומי

נתי קאליש No Comments on משרד רה"מ אוסר הכנסת מחיצות לרחבת הכותל הדרומי

לקראת תשעה באב, משרד ראש הממשלה קובע כי יש לאסור הכנסת מחיצות הפרדה לרחבת הכותל הדרומית | הפרסום גורר אחריו תגובות במערכת הפוליטית שמאשימות את לפיד בזלזול ופגיעה בקדשי ישראל

הכותל הדרומי צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד ראש הממשלה קובע כי אין להתיר הכנסת מחיצות לרחבת הכותל הדרומית, כך מפרסם הבוקר ynet. במכתב שנשלח למנכ"ל החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה, הרצל בן ארי, קובעת יו"ר ועדת ההיגוי במשרד רה"מ, דורית שטיינמץ, כי "יש למנוע כבר בכניסה לאתר הכנסה של מחיצות לרחבת התפילה".

ההחלטה מגיעה על רקע העימותים הקשים שפרצו לפני שנתיים בין מבקרים ברחבה הדרומית לבין קבוצה שהציבה במקום מחיצה להפרדה בין גברים לנשים. שטיינמץ הפנתה למכתב שהוציא משרד המשפטים בשנת 2020, וקבעה כי "בהתאם לעמדת משרד המשפטים, אין לסדרנים סמכות להשתמש בכוח לשם מניעת הכנסת המחיצות".

הפרסום גרר תגובות במערכת הפוליטית. יו״ר סיעת יהדות התורה ח״כ מאיר פרוש הגיב: ״העובדה שיאיר לפיד מרשה לעצמו לקבוע שאין להתיר מחיצות לאנשים שרוצים להתפלל בהפרדה ברחבה הדרומית שבכותל המערבי מלמדת על כך שכוונתו לא השתנתה וכל עניינו הוא לפגוע בקודשי ישראל״.

מנכ"ל מרכז ליב"ה אורן הניג אמר בתגובה לפרסום: "ממשלה שאין לה רוב בעם – מנסה להמציא חוקים חדשים ולקחת את החוק לידיים. הסוגיה נידונה בימים אלו בבג"ץ והיא טרם הוכרעה וכל התערבות כזו או אחרת – פסולה ולא חוקית. נמשיך להיאבק על קדושת הכותל המערבי לכל אורכו כפי שהורו כל גדולי ישראל וכפי רצון רוב העם, חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים".

גם יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז הגיב לידיעה וכתב: "בניגוד להלכה, בניגוד למסורת, ואף בניגוד לחוק, לפיד שוב מבזה את קודשי ישראל. שוב נחשף פרצופם של לפיד ושל מי שהמליכו אותו – חילול קדושת הכותל כחלק מחילון זהותה היהודית של מדינת ישראל. התנועה הרפורמית כבר חשפה שהכותל הוא בסך הכל עוד אמצעי במאבק לשינוי זהותה היהודית של המדינה. לפיד, וליברמן הם הזרוע למימוש החזון הרפורמי. בקרוב נבוא לתקן".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב לדברים: "הכותל היהודי לא שייך לרפורמים, אלא לכל עם ישראל, נשים, גברים, דתיים וחילונים שכולם מכבדים את הכותל בניגוד לרפורמים. הבחירות האלה הם בין מי שרוצה זהות יהודית, לבין מי שרוצה מדינת כל אזרחיה וקעקוע המסורת היהודית. ההחלטה השערורייתית של לפיד היא דוגמית למה שעלול להתרגש עלינו אם חלילה הוא ייבחר לראשות הממשלה".



0 תגובות