שר הבט"פ ויו"ר הכנסת סיכמו: חכי"ם יוכלו לבקר אסירים ביטחוניים בכלא

נתי קאליש No Comments on שר הבט"פ ויו"ר הכנסת סיכמו: חכי"ם יוכלו לבקר אסירים ביטחוניים בכלא

הבוקר התפרסם כי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ויו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי סיכמו על מתווה חדש, שיאפשר לחברי כנסת לבקר אסירים ביטחוניים בכלא | מיד לאחר הפרסום הגיעו תגובות חריפות מהצד הימני של המפה הפוליטית | בן גביר: "מחבלים צריכים להיות בבית הקברות ולא בבתי כלא". הציונות הדתית: "נזקים שיהיה קשה מאוד לתקן"

אסירים ביטחוניים צילום: Hassan Jedi/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר התפרסם בעיתון 'ישראל היום' כי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ויו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי סיכמו על מתווה חדש, שיאפשר לחברי כנסת לבקר אסירים ביטחוניים בכלא. לפי הפרסום, המתווה ייכנס לתוקף בתחילת החודש הבא,  למשך שנה, שבמהלכה ייבחן יישומו לצורך תיקונים ושיפורים.

יש לציין שהביקורים הופסקו כמעט לגמרי בשנת 2106 בהמלצת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן דאז (הליכוד), בעקבות פרשת באסל גטאס, חבר כנסת לשעבר מהרשימה המשותפת, שהורשע לאחר שנתפס מבריח טלפונים ניידים ומסרים כתובים למחבלים במהלך ביקורו בכלא קציעות.

לפי המתווה, בקשה של כל חבר כנסת לקיים מפגש עם אסיר ביטחוני תחייב תיאום מראש בין הח"כ לבין לשכת השר לביטחון הפנים, שתעביר את הבקשה ללשכתו של נציבת שירות בתי הסוהר. בשלב הבא תבקש הנציבה חוות דעת מכל הגורמים הביטחוניים הרלוונטיים כדי לברר אם קיים סיכון ביטחוני כלשהו בביקור.

התגובות במערכת הפוליטית:

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר בתגובה למתווה בר לב ומיקי לוי לאפשר לחכ"ים לבקר מחבלים בכלא: "בממשלה הבאה נקדם עונש מוות למחבלים כך שאת הביקורים יעשו בבתי הקברות. מדובר בהחלטה פוליטית, בניסיון לקושש קולות מתומכי טרור. במקום להחמיר בתנאי הכליאה, הממשלה מאפשרת תנאי הכל כלול לרוצחים ועכשיו גם ביקורי חברים מרעמ והרשימה המשותפת. בעזרת השם בממשלה הבאה נקדם נקדם חוק עונש מוות למחבלים ואת הביקורים הם יקבלו בבית הקברות ולא בבתי כלא". כך תגובת בן גביר.

ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) בתגובה למתווה לביקור מחבלים: "השר בר לב ויו״ר הכנסת מיקי לוי דואגים להישג נאה לחברי הכנסת מהמשותפת ורע״מ. ביקורי העידוד והדאגה למחבלים הרוצחים ימשכו כהמשך למורשת של באסל גטאס".

תגובת מפלגת 'הציונות הדתית': "גם אחרי נפילתה ממשלת עבאס-לפיד-בנט ממשיכה לגרום למדינת ישראל נזקים שיהיה קשה מאוד לתקן אותם ולפעול נגד האינטרס הציוני והלאומי. המאמצים שהם עושים כדי שחברי כנסת יוכלו לבקר מחבלים בכלא הם שערוריה, אין תיאור אחר לחברי כנסת שמבקרים מחבלים בבתי הכלא מאשר תומכי טרור. מחבלים צריכים להיות מאחורי סורג ובריח בלי שום הקלות והטבות ובטח ללא ביקורים של חברי כנסת".

חה״כ מיכל וולדיגר: ״אחרי שהבטיח לתפוס מחבלים שכבר חוסלו, כעת מבטיח לאפשר לח״כים תומכי טרור לבקר מחבלים בכלא. כשאני ביקשתי לבקר בבית כלא במסגרת הצעת חוק הנוגעת לשיקום עצורים – בר לב לא אישר (בניגוד לחוק). כל המרחם על אכזרים, סופו שיתאכזר על רחמנים".

ח"כ אופיר אקוניס: "חולשה מסוכנת. אסור לקבל מתווה שנותן לגיטימציה למחבלים. כולנו זוכרים את פרשת הברחת הטלפונים של ח"כ לשעבר גאטס, כביכול במסגרת 'ביקוריו' בבתי הכלא. זאת סכנה ואת המתווה הזה אסור לקבל".

עמיחי שיקלי הגיב לפרסום: "ההחלטה האומללה של בר-לב מחזקת את העובדה כי מאז הקמת המדינה לא היה לה שר ביטחון פנים כל כך רופס וכושל. שר מנותק באופן מבהיל שמבטא לא רק חוסר כשירות תפקודית מינימלית, אלא גם אובדן עמוק של אמונה בצדקת דרכה של הציונות בואכה תמיכה של ממש בתנועה הלאומית הפלשתינית".

 



0 תגובות