המלחמה באוקראינה, הקשר הרוסי-איראני והדרמה בבריטניה | יומן החוץ

שלמה ריזל No Comments on המלחמה באוקראינה, הקשר הרוסי-איראני והדרמה בבריטניה | יומן החוץ

החשיפה של ג'ק סאליבן בנוגע לקשר הרוסי-איראני; הנשיא לשעבר-הראשון שזיהה; ההתפטרות של ראש ממשלת בריטניה; וקולות מהמלחמה באוקראינה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פחות מיממה לפני שנשיא ארה"ב ביידן נוחת כאן בישראל, ניפק אמש היועץ לבטחון לאומי של ארה"ב ג'ק סאליבן אמירה מעניינת המראה עד כמה המלחמה הרוסית באוקראינה משנה סדרי עולם ומאיימת לטרוף את הקלפים. לדבריו "יש לנו מידע מודיעיני שאיראן מתכננת להעביר לרוסיה מאות מל"טים תוקפים לצורך המלחמה באוקראינה ולצורך שימוש בהם תאמן חיילים רוסים".

איראן

מאוחר יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "אירנא" כי נשיא רוסיה פוטין צפוי לבקר בימים הקרובים באיראן וייפגש עם נשיא איראן, איברהים ראיסי. מבחינת ישראל יש כאן בשורה טובה שכן זה אומר שהאמריקאים נאלצים בעל כורחם להתרחק מאיראן, מה שמרחיק מאיתנו עוד יותר את הסכם הגרעין הגרוע, וגורם לארהב להבין שאיראן המשתפת פעולה עם רוסיה, היא אוייב.

וכשמדברים על תקיעת האצבע האיראנית בעין האמריקאית, צריך להבין: האיראנים לא עושים זאת רק כי הם רוצים להעניש את ארה"ב, אלא גם הם רוצים להראות קבל עם ועדה שהם לא מפחדים ממנה. שהם לא מפחדים מארה"ב, שהם לא מפחדים מביידן ושהם עושים מה שהם רוצים.

מי שמזהה זאת הוא נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ שאמר בשבוע האחרון בעצרת בחירות, בהתייחסו גם למה שקורה באוקראינה: "אנחנו אומה שנמצאת בדעיכה, ירדה על ברכיה בפני העולם, ואנו רואים שמותר להרצות לאנשים אחרים במדינות אחרות על הדמוקרטיות שלהם".

אגב איראן והעימות שלה מול המערב. עימות שנראה כי הוא הולך וצובר תאוצה נוכח הקשחת העמדות של שני הצדדים וגם נוכח החיסולים שמבצעת ישראל באיראן שנמצאים ברקע ומעכירים את האווירה, הנה דיווח מהטלוויזיה האיראנית על תפיסת רשת של מרגלים מערביים לדבריהם, שכוללת גם את סגן השגריר הבריטי המוצב בטהרן.

בריטניה

ואם בבריטים עסקינן, הנה קולות מהדרמה הגדולה שהיתה בשבוע האחרון בבריטניה, עם הדחתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון. בהקלטה שנשמע כעת נשמע ג'ונסון מסרב בתחילה להתפטר ואומר בפני הפרלמנט הבריטי: "תפקידו של ראש הממשלה הוא להוביל את המדינה בזמנים קשים. התמודדנו עם הקורונה. נתמודד גם עם זה".

בסופו של דבר ג'ונסון נכנע והתפטר. בנאום שנשא מחוץ לדאונינג 10 – בית ראש הממשלה הבריטי הוא אמר כי ניסה לשכנע את חברי מפלגתו שיהיה זה צעד מטורף, כדבריו, להחליף כעת ראש מפלגה, אבל הבין שהם לא מקשיבים לו.
הוא סיים את נאומו כשאמר "בדמוקרטיה, אין תפקיד שאין לו תחליף. אני רוצה שתדעו כמה אני עצוב לוותר על התפקיד החשוב ביותר בעולם. נלחמתי עד הסוף ואני גאה מאוד בהצלחה של הממשלה שלי".

מלחמת רוסיה אוקראינה

ואי אפשר כמובן לחתום את היומן שלנו בלי קטעים מרוסיה או אוקראינה, בשעה שהמלחמה ביניהן נכנסת בשבוע הקרוב ליומה ה-150. מבוסם מההצלחות החלקיות של צבאו בשדה הקרב בדונבאס, נשיא רוסיה פוטין לעג השבוע למערב כשאמר: אתם רוצים להביס את רוסיה בשדה הקרב? נסו זאת, אבל זיכרו שאפילו לא התחלנו משהו עדיין במשהו רציני. זה רק מבצע צבאי. לא מלחמה.

בקטע אחר מאותו אירוע, הסביר פוטין מדוע רוסיה לא נוקטת בצעדים ממשיים על הצטרפותן הצפויה של פינלד ושוודיה לברית נאט"ו, כפי שהיא עשתה כדי לטרפד את הצטרפותה של אוקראינה. על רקע דבריו כי לא מדובר בסכנה ממשית כל כך וכי הן מעולם לא היו חלק מרוסיה, כפי שאוקראינה היתה – נזכיר רק כי בתחילה הרוסים אמרו שהם יעשו הכל, כולל שימוש באופציות צבאיות נגד 2 המדינות אם יצטרפו לברית נאט"ו, אבל נוכח הכשלים שלהם במלחמה באוקראינה, הם כנראה מבינים שלחימה בשלש מערכות שונות גדולה גם עליהם בכמה מידות.

לסיום היומן הזה נשמע את קולו של נשיא אוקראינה, היהודי וולדימיר זלינסקי. זלנסקי מקפיד להוציא בכל יום סרטון עם דברים שלו לעם האוקראיני, ובסרטון הזה הוא נראה עייף, כועס ואולי גם מיואש. לדבריו: הצבא הרוסי ממשיך להפציץ בתים רגילים ויעדים אזרחיים – בכוונה מוחלטת. התקיפות האכזריות של הארטילריה הרוסית בדונבאס אינן מפסיקות ומדובר במעשי טרור של ממש.



0 תגובות