גל ההתייקרויות: מחיר החשמל יעלה ב-9.6% בחודש הבא

צבי טסלר No Comments on גל ההתייקרויות: מחיר החשמל יעלה ב-9.6% בחודש הבא

מליאת רשות החשמל החליטה כי מחיר החשמל יעלה בחודש הבא ב-9.6%, זאת בעקבות משבר האנרגיה והעליה במחירי הפחם. מדובר בהתייקרות נמוכה ביחס להתייקרות במדינות רבות אחרות בעולם

חברת החשמל צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע משבר האנרגיה העולמי ובעקבות העלייה המתמשכת במחירי הפחם: מחיר החשמל יעלה בחודש הבא ב-9.6%. כך החליטה היום (שני) מליאת רשות החשמל.

ברשות החשמל מסבירים כי במחצית השניה של שנת 2021 החל משבר אנרגיה עולמי אשר השפיע על מחירי כל סוגי הדלקים. המשבר הוחרף בעקבות מלחמת רוסיה אוקראינה וכתוצאה מכך מחירי האנרגיה והחשמל במדינות רבות בעולם עלו משמעותית.

אולם, בניגוד למדינות רבות בעולם, בהם מחירי החשמל הושפעו בהיקפים של עשרות אחוזים ויותר, ההשפעה על עלות ייצור החשמל בישראל היא מוגבלת יחסית עקב העובדה שמרבית החשמל מיוצר על ידי תשומה מקומית (גז) המאופיינת בחוזים ארוכי טווח.

לצד זאת, קיימת השפעה הנובעת מן העובדה כי קיים עדיין נתח של ייצור באמצעות פחם (כ-23%) מסך הייצור, תשומה המיובאת במלואה ממספר מקורות בחו"ל ומאוד הושפעה ממשבר האנרגיה, ובפרט מהמלחמה (שכן רוסיה היא אחת היצואניות הגדולות של פחם). בחודשים האחרונים המשיכו לעלות בחדות מחירי הפחם בשיעור של למעלה מ-140%, ביחס למחיר עליו התבסס עדכון תעריף החשמל בתחילת השנה.

נכון לתחילת חודשי יולי, הגיעו עליית המדדים והמחירים לגובה של כ-20% מהעלות שנלקחה בחשבון בתחילת השנה ונוצר צורך לעדכן את התעריף לצרכן כבר באמצע השנה.

עם זאת, בשל המדיניות והפעולות המתוכננות לצמצום הייצור בפחם עד כדי הפסקה מלאה בסוף שנת 2025, החליטה הרשות לעדכן את העלות המוכרת בשיערו חלקי ולא במלוא ההתייקרות בפועל. מחיר האנרגיה לצרכן ביתי יעמוד על 49.54 אגורות לקוט"ש.

חה"כ אתי חוה עטיה (הליכוד) הגיבה: "התייקרות מחירי החשמל בתקופת הקיץ כשהמזגנים פועלים ללא הפסקה בכל בית שבועות ספורים לפני חודש החגים, היא לעג לרש וזלזול באזרחי ישראל שנאנקים תחת יוקר המחיה. אני קוראת לשרי הממשלה הנוגעים בדבר לגלות חמלה ולעשות הכל כדי למנוע חרפת רעב מהשכבות החלשות בחברה ולהקפיא את עליית המחירים".



0 תגובות