בנט מסכם שנה בוועדת חו"ב: "ביטחון ישראל במגמת שיפור"

    שלמה ריזל No Comments on בנט מסכם שנה בוועדת חו"ב: "ביטחון ישראל במגמת שיפור"

    רה"מ בנט מייחס לעצמו הישגים בוועדת החוץ והביטחון: "שנה ראשונה של הממשלה בראשותי היא השקטה ביותר שחוו תושבי העוטף מאז ההתנתקות" | "כחודשיים לפני הקמת הממשלה איראן חצתה את קו העשרת אורניום ברמה של 60%".

    צילום: חיים צח/ לע"מ
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח הדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת: "אני שמח להיות כאן היום בפעם השנייה ולהופיע בפניכם, חברי ועדת החוץ והביטחון, לרגל סיכום שנה ראשונה של הממשלה בראשותי. בדקות הקרובות אציג בהרחבה את תמונת המצב הביטחונית-מדינית של מדינת ישראל בגזרות השונות. ברשותכם, אני רוצה להתמקד בשני נושאים מרכזיים".

    "השנה הראשונה של הממשלה בראשותי היא השנה השקטה ביותר שחוו תושבי הדרום – שדרות, אשקלון ועוטף עזה – מאז ההתנתקות. שדרגנו את הביטחון וזה הישג אדיר של הממשלה שלנו. המספרים ברורים: בשנת 2019 נורו 1,291 רקטות מעזה לישראל, בשנת 2020 – 176, בשנת 2021 – 3,520 רקטות ("שומר חומות") ובשנת 2022 – 6 בלבד, בלי פגיעה בנפש ובלי פציעה".

    "זה לא במקרה. זו תוצאה של מדיניות נחושה וברורה – תקיפות על כל בלון, ועמידה נחושה מול סחטנות ואלימות של חמאס. לצד זה, גישה נדיבה מול תושבי עזה, גישה שונה שלא הייתה בעבר. ראינו את השינוי גם במצעד הדגלים, לא התקפלנו בפני האיומים של חמאס. מול האיומים של הטרוריסטים, קיימנו את המצעד למרות הניסיונות של חמאס לאיים עלינו ולקפל את ישראל פעם נוספת" הדגיש ראש הממשלה.

    "השנה, תקפנו את אויבינו, איננו משלימים עם התעצמותם אלא פועלים. אנחנו תמיד דרוכים כמובן, ומערכת הביטחון ערוכה לתרחישים שונים" החל בנט ופירט את הזירות השונות מולן מתמודדת מערכת הביטחון בכל סוגיות הביטחון הנגזרות מהן.

    "בגזרה האיראנית – השנה החולפת היא שנת מפנה באסטרטגיה הישראלית למול איראן. אנחנו רואים את העם האיראני האמיץ יוצא לרחובות באיראן ומפגין כנגד הדיכוי והעריצות של המשטר, נגד הרעב, נגד השחיתות שפוגעת בהם. אנחנו העלינו הילוך".

    מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון האיראני ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה משך העשורים האחרונים. ימי החסינות, בהם איראן פוגעת ושוב פוגעת בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע – הימים האלה תמו. אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך".

    "בשנים האחרונות, איראן חצתה שורה של קווים אדומים ובראשם באפריל אשתקד, כחודשיים לפני הקמת הממשלה, כאשר חצתה את קו 60% העשרת אורניום – ללא שום תגובה נגדית. עולם כמנהגו נהג. ישראל לא יכולה להשלים עם מצב כזה, ולא תשלים. ביום שישי האחרון פגשתי את מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) – ידידי רפאל גרוסי, ושוחחנו על כך".

    "הוא הגיע לביקור בזק בישראל והבהרתי את העמדה של מדינת ישראל, והיא שאנחנו פועלים ונמשיך לשמור לעצמנו את חופש הפעולה לפעול תמיד כנגד תכנית הגרעין האיראנית ככל שיידרש – עם הסכם, בלי הסכם, שום דבר לא כובל את ידינו".

    בנט רמז למעורבות הישראלית בחיסולים האחרונים ואמר: "אנחנו לא רק אומרים את זה אלא גם מקיימים את זה. אנחנו מצפים שבמפגש מועצת הנגידים של סבא"א, שמתכנסת ממש היום ואתמול – תציב תמרור אזהרה ברור בפני המשטר בטהרן, ותבהיר לו כי אם ימשיך במדיניותו המתריסה בתחום הגרעין, הם ישלמו על כך מחיר כבד".

    "בגזרת ביטחון הפנים – אני חושב שאירועי "שומר החומות" והפרעות שראינו, היו איומי התעוררות להבנת האיום מבפנים. אבל השנה החולפת, אני יכול לבשר – הייתה שנת ההתעוררות לפעולה של ממשלת ישראל מול הפשיעה בחברה הערבית, מול לאומנות אלימה בחברה הערבית – וזה אחרי עשור של הזנחה".

    "אנחנו נכנסנו בכל הכח של משטרת ישראל. וכן, קיבלתי החלטה להכניס את שירות הביטחון הכללי (שב"כ) של מדינת ישראל, גם לגזרת הפנים, לעולמות של טרור, לעולמות שיכולים לפגוע בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. המרוויחים הגדולים מכל המהלכים האלה, בראש ובראשונה – הם החברה הערבית. החברה הערבית סובלת סבל איום ונורא, והיא אומרת לנו בעברית פשוטה: ׳עם כל התקציבים שאתם רוצים לתת לחינוך, לכלכלה ובתעסוקה, זה לא עוזר לנו אם ירו על ילדינו ברחוב. תכנסו ותטפלו׳".

    בנט סיכם את הפעילות של ביטחון הפנים בזירה הפנים-ישראלית ואמר: "אז השנה הממשלה נכנסה וטיפלה עם תוצאות יוצאות מן הכלל – הורדת שיעורי הרצח, הירי והפשיעה בחברה הערבית בעשרות אחוזים בתוך שנה אחת".

    "ונקודה אחרונה – מאז שאני זוכר את עצמי, אנחנו רגילים לקטר על ההסברה הישראלית. במשך הרבה שנים מערך ההסברה שועבד לצרכים אחרים, אז אנחנו הקמנו את מערך ההסברה הלאומי עם הרבה מאוד אנרגיה, מרץ, עבודה מצוינת ותיאום בין משרדי הממשלה השונים, ובכל האירועים האחרונים, קשים ככל שיהיו, היינו שם להתמודד, להביא מהר עובדות מפריכות וטיפלנו בעשרות מקרים שלולא הטיפול ההסברתי המהיר היינו משלמים עליהם מחירים כבדים".

    ראש הממשלה הודה לכל העוסקים במלאכה ואמר: "אני שוב רוצה להודות לכל חברי הוועדה, ליושב הראש הוועדה, ולומר לאזרחי ישראל – ישראל בידיים טובות, הביטחון של מדינת ישראל במגמת שיפור ויש הרבה עבודה. תודה רבה".



    0 תגובות