שלמה ברילנט: "התקציב יורד, היוקר מאמיר אבל עולם התורה פורח"

    אבי יעקב No Comments on שלמה ברילנט: "התקציב יורד, היוקר מאמיר אבל עולם התורה פורח"

    מנכ"ל איגוד מנהלי הישיבות, שלמה ברילנט בראיון ב"מהדורת סוף השבוע" לקראת חג מתן תורה: "עם ישראל אינו אלמן, התקציב מהמדינה יורד כל שנה, לצד עלייה כבדה ביוקר המחייה ובכל זאת אנחנו רואים עלייה משמעותית – אין הסבר איך הם חיים" | "באיגוד מנהלי הישיבות מתעסקים בבירוקרטיה ומול משרדי הממשלה"

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב שלמה ברילנט, מנכ"ל איגוד מנהלי הישיבות וחבר מועצת העיר בית שמש, ב"מהדורת סוף השבוע" על המספרים אותם הציג כתבינו אבי רבינא: "עם ישראל אינו אלמן, התקציב מהמדינה יורד כל שנה, לצד עלייה כבדה ביוקר המחייה ובכל זאת אנחנו רואים עלייה משמעותית – אין הסבר איך הם חיים, אנחנו העובדים לא יכולים להבין את זה, אבל יש להם ברכה בכסף זה רק סייעתא דשמיא. יש המון פעילות מעבר ללימוד עצמו לספק מוצרים במסגרת הכוללים, אבל עדיין מדובר בנס גדול ובברכה אדירה".

    "צריך לאזן לשומע שלא מכיר את הציבור החרדי, דיברתי עם תורם גדול שחשב שכל הציבור החרדי הוא גוש שחור גדול. למעלה מחצי מהאברכים מעל גיל שלושים, הרבה יוצאים אחרי זה גם יוצאים להיות "משרתי קודש", מלמדים, שוחטים שמשלמים מיסים. אני מאמין, שאותם מאה אלף אברכים מחזיקים אותנו, בזכותם אנחנו קיימים, עדיין לא הגענו למאה אלף מקווה שבשלושת ימי הגבלה נעבור את זה בעזרת ה'.

    "ברוך ה' יש גבירים שתורמים כסף להחזקת תורה, אנחנו באיגוד מנהלי הישיבות מתעסקים בבירוקרטיה ומול משרדי הממשלה. היה ניסיון בעבר להקים קרן לכולם, אבל הרב שטיינמן התנגד לכך משום שברגע שתהיה קרן כזו תורמים יגידו לעצמם 'כבר תרמנו מיליון דולר לקרן' – ברגע שיש כמה כוללים זה מגדיל את הסיוע ללומדי התורה" אמר ברילנט



    0 תגובות