ח"כ אשר: "המדינה חייבת להשקיע הון בפיתוח אתר מירון"

    אסתי פלד No Comments on ח"כ אשר: "המדינה חייבת להשקיע הון בפיתוח אתר מירון"

    חה"כ יעקב אשר ב'מהדורה המרכזית': "הממשלה הזו סיימה את דרכה, לא נצטרף אליה בשום קונסטלציה ואת זה כולם יודעים. הם היו אמורים לעלות תשעה חוקים ובסוף העלו רק שלושה חוקים שקיבלו הסכמה שלנו ושל המשותפת. זו לא ממשלה"

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יעקב אשר שוחח הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על רקע פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. "המצב של הקואליציה בכי רע. היו אמורים לעלות היו תשעה חוקים והממשלה מעלה רק שניים או שלושה שקיבלו הסכמה שלנו".

    לדברי אשר "לממשלה היום אין רוב; הרשימה המשותפת תמיד לא מצביעים עם הליכוד בהצבעות אי אמון. אני מבין מהם שמבחינתם התפקיד שלהם זה להפיל את הממשלה אבל בפוליטיקה הכל יכול להיות. עוד לא ידוע מה יהיה עם רע"מ. הממשלה הזו התחילה לסיים את תפקידה, זה ברור. כבר פחות משנה אם זה יקרה השבוע או במושב הבא".

    אשר הוסיף "את החקיקה הבעייתית נגד הציבור החרדי למשל – הם לא יכולים להעביר כי הם תלויים ברצונו הטוב של אחמד טיבי. העובדה היא שהממשלה משכה את רוב החוקים שלה היום כי לא קיבלו הסכמה. זו לא ממשלה. נשרוד עוד קצת. זה יכול להיות".

    הוא התייחס לאופן הצבעתה הצפוי של עידית סילמן בהצבעות השונות: "אני חושב שברגע האמת סילמן לא תהיה עם הקואליציה. השיקולים של על מה להצביע ועל מה לא – זה בסדר לשקול אותם. גם אם הייתה מצביעה בעד אי האמון זה לא היה עובר בגלל המשותפת".

    אשר הסביר: "אנחנו לא עושים משאים-ומתנים קואליציוניים אלא דנים על חוקים לגופם, למשל היום בנושא פיצוי העסקים בעקבות הקורונה. יש גם חוקים שאנחנו מנסים להעביר ובשביל זה משלבים ידיים. אבל אין פה שום דיל. ההבדל בין דיל פוליטי לסיכומים לגבי הצבעות כאלה ואחרות הוא עולם ומלואו".

    עוד אמר אשר בריאיון: "הממשלה הזו צריכה ללכת, לא נצטרף אליה בשום קונסטלציה ואת זה כולם יודעים. אנחנו מנסים לנצל את פרפורי הגסיסה לכמה הישגים לטובת עם ישראל".

    הוא התייחס להתבטאותו השנויה במחלוקת של חבר סיעתו, ח"כ יצחק פינדרוס, שתועד אומר כי 'החלום שלי זה לפוצץ את בית המשפט העליון': "פינדרוס אמר שהוא לא התכוון בצורה הזו. כמובן שהתקשורת עושה מזה מטעמים", אמר אשר.

    אשר התייחס למסיבת היום הולדת שנערכה היום ליו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני ולהשתתפות חברים מיש עתיד: "אני בטוח שהרב גפני לא טרח להזמין אף אחד מאותם אנשים ולדעתי גם לא ידע מהמסיבה הזו שהייתה בהפתעה שהכינו לו עוזריו. היה יפה מאוד לראות אנשים מכל קצוות הקשת הפוליטית שבאים ומדברים בשבחו.

    "אתה שומע את הנאום של יו"ר הכנסת, שבא ואומר אני 10 שנים למדתי ממנו הרבה מאוד דברים. זה אותו יש עתיד שלפיד אמר בנאום הראשון שלו לגפני אתה סיימת את תפקידך בוועדת הכספים. יש לפעמים סתירות בין מה שקורה במסדרון למליאה. זה חלק ממהותה של הכנסת. כשצריך לעשות דברים מדברים גם עם התליין אם צריך".

    ביחס להילולא במירון, אמר אשר: "מדברים היום על משהו שאמור להיות זמני. מה שחסר לי פה זה קודם כל החלטה של הממשלה שהולכים להשקיע ולפתח את המקום הזה, שהמדינה הולכת להרים שם פיתוח שיגרום לכך שבסופו של דבר אפשר יהיה להכיל 100-200 אלף איש בו זמנית. משהו זמני עושים כשהפיתרון כבר באופק. הממשלה בורחת מהחלטה בנושא".

    "המסקנות של הוועדה צריכות להיות בעניין מה שהיה אז באסון. הוועדה אינה אדריכלית ולא מהנדסת. המדינה הייתה צריכה להתחיל להריץ תוכנית לביצוע ולתקצב אותה בסכומים ראויים כמו שעושים בכל דבר אחר. הרבה אנשים לא יבואו השנה כי יפחדו, גם עם כל ההסדרים שעושים היום".

    ביחס לנושא הפיצויים שעבר היום, אמר אשר: "זה אסון לאומי. אפילו אסון ורסאי היה באולם חתונות פרטי אבל כל המדינה הבינה שהיא חייבת להתייצב לצידם עם פיצויים כדי למזער את הנזק. המדינה הפנתה את הראש במשך חודשים – והיום ברוך ה' הגיע הפתרון".

    עוד הוסיף אשר: "עוד לא תמו תוכניותינו בעניין הזה. אני דורש שגם פגועי הנפש יקבלו את הסיוע שהם ונטפל גם בעניין הזה. נעשה היום איזה שהוא צדק".



    0 תגובות